Gezocht via de zoekoptie maar kwam alleen achternaam veranderen tegen. Dat je achternaam veranderen aardig wat kosten en gedoe met zich mee brengt kan ik snappen, het is een belangrijk stuk identiteit wat je laat veranderen.
Maar ik wil 2 voornamen toevoegen, niets veranderen, mijn roep naam en eerste naam blijft Rosa, maar ik wil twee familienamen toevoegen! Mijn naam zal dan worden: Rosa Eleonora Frederique Nuijens. Ook een verandering, maar dat het zo'n proces is..
Namelijk: aanvraag móet via een advocaat worden ingediend bij de Rechtbank. Je mag het dus niet zelf doen en het kan niet bij het kantongerecht (minder kosten). Nu dus de grap dat je de advocaat moet betalen én €201,- aan griffierecht (Rechtbank kosten). Én dat ik grote kans loop dat mijn aanvraag wordt afgewezen: want ik heb geen zwaarwegende reden voor verandering, het is voor mij symbolisch en persoonlijk.
Ik zit gigantisch te balen, het valt me erg tegen. Nu dus de keuze, flinke kosten dokken en dan wel mn namen hebben of het zo maar laten...
Want ach wat zijn nou twee namen, mja als ik straks afstudeer, of als ik trouw wil ik deze namen erbij hebben.
Bah!