Tips gevraagd: vrijwilligerswerk met kinderen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Tips gevraagd: vrijwilligerswerk met kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:44

Ik zit erover te denken om niet komende zomer maar de zomer erop twee maanden in Amerika zo'n jeugdkamp te begeleiden en dan het liefste een beetje een allround kamp, met allerlei sport activiteiten, zoals zwemmen, paardrijden, tennissen en dergelijken.

Nu vragen alleen bijna al die kampen om ervaring op het gebied van werken met kinderen tussen ongeveer 6-15 jaar. Nu heb ik vroeger wel veel gespeeld met jonge kinderen uit de buurt en ik heb wel eens opgepast en zo, maar meer dan dat heb ik eigenlijk niet gedaan.

Nu zat ik te denken om komende zomer of zo dan vast wat ervaring op te doen door bijvoorbeeld hier een of andere kamp te begeleiden of iets dergelijks.

Nu had ik al zitten denken aan kindervakantiewerk. Maar dat valt meestal op het einde van de zomer en dan zit ik met herkansingen die ik nu toch ECHT eens moet halen (anders kan het hele geintje naar amerika een zomer later zowiezo al niet doorgaan). Ik had ook zitten denken aan bijvoorbeeld een pony kamp begeleiden, maar welke manege neemt hiervoor nou onbekenden aan? Daarbij zullen ze dan vast willen dat je je ruiterbewijs hebt en die heb ik niet (wel koetsierbewijs, maar jah, dat is niet hetzelfde)

Ik dacht misschien heeft er iemand hier tips van wat ik zou kunnen doen of waar ik naar zou kunnen kijken. Of wellicht kent er iemand een manege die wel mensen voor zo'n kamp van buitenaf aanneemt...

Alvast bedankt...

(ow jah, ik hoef er niks op te verdienen of zo, het gaat me gewoon puur om de ervaring)

siskeh

Re: Tips gevraagd: vrijwilligerswerk met kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:52

vorige zomervakantie heb ik in een recreatieteam gezeten in sintmaartensvlotbrug, hier zit je dan voor 2 weken met andere van je leeftijd een programme te maken en uit te voeren.

voor ietsje meer info kun je kijken op anloup.nl
(maar wil je echt meer weten kun je misschien beter pbtje sturen Tong uitsteken )

denk idd niet dat je echt bij een manege terecht kunt als je er zelf niet komt, maar je kan het altijd proberen!!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:05

Ik heb 2 weken mee gelopen op manege smit in pesse! En hoefde geen papiertjes te hebben!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:08

In schoolvakanties worden ook vaak activiteiten voor kinderen georganiseerd door wijkverenigingen e.d.
Zij zitten vaak te springen om vrijwilligers. Hou het even in de gaten voor bijvoorbeeld de kerstvakantie.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:58

Zit er geen scouting in de buurt?

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:07

Misschien een idee om bij de TSO te gaan werken als vrijwilligster? TSO is ook wel tussenschoolse opvang, simpel gezegt "overblijven" op de basisschool.
Je doet veel ervaring hiermee op en leuk meegenomen, je krijgt vaak een vrijwilligers bijdrage. (bij ons op de school van m'n kinderen iets van €7 of € 9 dacht ik uit mijn hoofd, per keer.)

Heb je meteen ervaring, ook met minder gemakkelijke kinderen, want die zitten er altijd tussen.

Ik hoop dat je iets kan vinden om je ervaring op te doen, leuk om op zo'n kinderkamp te gaan werken!
Succes ermee.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:12

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:16

Ik ben dit jaar voor het eerst meegeweest als leiding op een kamp voor kinderen van 8 t/m 15 jaar (in verschillende leeftijdsgroepen). Ik ben zelf járenlang als kind meegeweest, en was dit jaar voor het eerst leiding.

Alles is op vrijwillige basis. (op 10 euro voor wat snacks na). Misschien wat voor jou? Ze werken met Stichting Don Bosco, die ook vanalles met kinderen doet. Lachen

www.deebeetje-kamp.nl

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:20

1 tip, als je naar de vs wilt doe dat dan als je oven de 21 bent. Ze zijn heel streng over alcoholgebruik voor die leeftijd en dat houdt ook in dat je bijna geen kroegen en cafe's inkomt.. Zelfs als je dus geen alcohol wilt. Geen mogelijkheid om op stapt te gaan dus!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:22

troi schreef:
1 tip, als je naar de vs wilt doe dat dan als je oven de 21 bent. Ze zijn heel streng over alcoholgebruik voor die leeftijd en dat houdt ook in dat je bijna geen kroegen en cafe's inkomt.. Zelfs als je dus geen alcohol wilt. Geen mogelijkheid om op stapt te gaan dus!

Lijkt mij dat als je met kinderen bezig bent dat je niet gaat stappen.
Kan ook aan mij liggen hoor.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:24

http://www.kico.nl.

Het zijn wel 'speciale' kinderen. Dus of je daar zomaar aan de bak komt. Ik zit daar nu als stagaire, en draai 6 weekenden in totaal mee. Echt heerlijk! Het draait verder grotendeels op vrijwilligers, maar denk dt je daar ook die ervaring nodig ehbt. Maar mss dat je dat wel geleerd krijgt, als je mss als stagaire aan de slag kunt, dat je begeleid wordt ed.?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:06

Neu vast niet regelmatig stappen, maar kan me goed voorstellen dat je wel eens wilt gaan stappen (als afsluiting??) en het is knap irritant als je nergens terecht kunt...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 22:08

Bedankt iedereen voor de reacties! Er zitten zeker wat bruikbare tips tussen. Misschien heb ik toch een manege gevonden waar ik een ponykamp zou kunnen begeleiden eventueel, maar ik ga zeker nog verder opties bekijken.

rooslovertje schreef:
troi schreef:

In de twee maanden dat ik dat kamp begeleid ga je in principe niet stappen nee. (tenzij je eventueel een of twee vrije dagen hebt, maar zelfs dan waarschijnlijk nog niet.) maar na die twee maanden ga ik een maand rondtrekken en dat gaat zeker wel 1 groot feest worden! haha. Maar ik ken het alcohol principe. Ben deze zomer al in california geweest en hoewel ik al wel 21 was was mijn vriendin dat nog niet. Neemt niet weg dat we alsnog geweldige feestjes in de hostels hebben beleefd, maar inderdaad het is wel knap lastig als je nergens in komt. (inclusief alcohol (A) , ik haalde het en we dronken het samen op (A) )

Leeftijd is inmiddels voor mij hoe dan ook geen probleem meer.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:12

rooslovertje schreef:
troi schreef:

Dat maakt niet uit hoor, het animatieteam waar ik 5 weken mee om ging, ging ook geregeld uit. Komt ook omdat hun de discotours deden, maar ook zonder de discotours gingen ze mee.
Ik doe het ook hoor, als ik zo'n baan zou hebben, dan zou je 24/7 met die kids bezig zijn en niet gewoon even uit je dak kunnen gaan.