Beeldjes van grafje stelen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Beeldjes van grafje stelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 14:47

Goede vrienden van mij hebben in 2001 hun zoontje verloren. Trouw gaan ze nog elke week langs bij zijn grafje en nemen dan geregeld beeldjes mee om op het grafje te zetten. Is heel mooi om te zien.
Helaas komt er nu sinds enkele maanden iemand beeldjes stelen, we beginnen het langzaam aan zat te worden en voor de ouders is het ook verschrikkelijk.

We willen er graag iets aan doen, politie kan niets doen zolang er geen bewijs is helaas.
Zijn er bokkers die misschien een oplossing weten? Alle ideeën zijn welkom!

xPassion

Re: Beeldjes van grafje stelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:49

Hebben jullie het probleem al besproken met de eigenaar van de begraafplaats?
Misschien kan die er iets aandoen?
Snap niet dat mensen zoiets kunnen doen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:52

Zou een beeldje door z'n strot duwen als ik diegene tegenkwam.. ongelóvelijk respectloos.. hoe halen ze het in hun hoofd zeg. Verward

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:53

Ongelofelijk dat dit soort dingen gebeuren.....die mensen hebben al zoveel verdriet en dan dit..

Ik zou gaan controleren op de meest gekke tijden, wie weet betrap je iemand op heterdaad. Kunnen ze niet vragen aan de mensen die de begraafplaats bijhouden of zij iets gezien hebben of het in de gaten willen houden?

Echt een trieste zaak..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 14:58

Op de begraafplaats houden ze het in de gaten maar helaas kunnen die niet de hele dag aanwezig zijn. Ikzelf denk eraan om elke dag eens langs te gaan, misschien dat ik iemand betrapt maar wat dan nog? Kan ik zomaar hem betrappen en foto's maken?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:00

Bij ons gebeurt dit helaas ook. Als wij iets neerzetten op het graf van mijn oma is het de volgende keer weg en het ergste is nog wel dat we het dan op een ander graf terugvinden...

Wij zetten er nu alleen nog mandjes neer die we met een flink stuk ijzerdraad vastmaken aan de steen. Niet mooi, maar je moet toch wat...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 15:02

Wij vinden het niet meer terug, het is alleen op zijn grafje.
We dachten dan aan een 'vijand' van hun maar we kunnen niet begrijpen wie Iedereen leeft mee met hun.
Het grafje staat vol, beeldjes van Halloween, dan weer kerst, bloemen, heel de familie zet er iets op

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:02

Wat ongelovelijk respectloos zeg,
Het klinkt heel stom maar misschien een camera ophangen of iemand vragen te bewaken!

@Flew ; Jeetje wat vreselijk dat je ze dan ergens anders weer terugvind.

Wat bestaan er toch respectloze mensen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:06

Ongelofelijk zeg!!!
Hoe halen mensen dit in hun hoofd!!

Je zou diegene bijna in de val willen lokken met iets chemisch aan het beeldje, zodat zijn handen goed verbranden iod.. zo erg dat hij het nooit meer in zijn hoofd haalt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:07

Wij hebben precies hetzelfde als wat Flew zegt... Zelfs met bloemen.
Wij hebben het maar opgegeven.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:07

Kunnen ze het niet vastlijmen?
Echt erg dat mensen dat uberhaupt durven

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 15:08

LisaLuna schreef:
Wat ongelovelijk respectloos zeg,
Het klinkt heel stom maar misschien een camera ophangen of iemand vragen te bewaken!

@Flew ; Jeetje wat vreselijk dat je ze dan ergens anders weer terugvind.

Wat bestaan er toch respectloze mensen.

Ik ga deze week elke dag langs, misschien is het wel beter 2x? Al is het maar om te controleren.
De moeder gaat 2x per week, de vader 1x maar ze hebben nog een zoontje rondlopen dus meer kunnen ze niet, daarom dat ik wil gaan Knipoog Ik dacht aan een camera of een webcam maar hoe moet ik dat praktisch regelen?

Vastlijmen is geen optie, ze veranderen de beeldjes met de seizoenen en dat vind ik ook maar wat ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:09

Mischien een stomme vraag, maar mag dat wel, een camera/webcam ophangen? Ivm privacy van andere mensen die daar lopen?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:10

Heb geen oplossing..
Maar wij zetten ook vaak wat bij mijn broer op het graf en in het begin haalde mijn verwekker (vader) het er steeds af Boos!

Gelukkig wist ik wie het was en heb ik hem opgebeld en uitgescholden en gezegd doe je het nog een keer dan bel ik de politie.

erna niet meer gebeurd.

Vind het echt verschrikkelijk dat mensen dat kunnen Verdrietig
Zulke mensen hebben geen respect!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 15:12

Anthea schreef:
Mischien een stomme vraag, maar mag dat wel, een camera/webcam ophangen? Ivm privacy van andere mensen die daar lopen?

Geen stomme vraag maar ik zou het ook niet weten Nagelbijten / Gniffelen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:15

Sowieso.. Hoe wil je dat realiseren, lijkt me heel erg moeilijk. Tegen ons werd destijds door het beheer gezegd dat er niks aan te doen was..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:42

Wat vreselijk dat dit gebeurt, ik lees dit soort verhalen altijd met veel verbazing, hoe kunnen mensen zo respectloos zijn? Op de begraafplaats waar mijn tante ligt (staat eigenlijk, urn) hoorde ik ook van mensen dat er soms bloemen werden meegenomen en op andere graven gelegd, ongeloofelijk

Ik zou eerlijk gezegt niet weten hoe je dit tegengaat, ik denk idd dat camera's niet zomaar moegen en je kunt er natuurlijk niet 24/7 bij gaan zitten. Misschien een briefje schrijven en dat neerleggen? Misschien voelen ze zich dan 'betrapt' en is het een extra drempel om de beeldjes mee te nemen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:18

kan je geen tips geven maar echt verschrikkelijk dat dat soort dingen gebeuren..
kan me voorstellen dat je goed boos bent op de dieven!

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:26

wat een verschrikkelijk lage respectloze streek Misselijk
camera bewaking is denk ik erg lastig,
maar een briefje op het volgende beeldje dat een beetje inspeelt op het geweten en dan hoop ik dat zo iemand dat nog heeft van zo iemand helpt misschien wel
en als je iemand weet te betrappen wel aangifte doen en niet laten lopen omdat ze zeggen dat ze spijt hebben (voor je het weet gaan ze vrolijk ergens anders verder)
miss kun je wel ontdekken of iemand op een vaste dag komt om beeldjes enz. mee te nemen.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:01

Tjee, wat ontzettend laf zeg!! Heb een tijdje bij een bloemenstal gewerkt en verkocht ook veel bloemen/plantenbakjes enz. voor op het kerkhof en hoorde ook vaak van mensen dat planten/vazen en zelfs boeketten gestolen werden...

Helaas heb ik geen goede tip, het enige wat wij toen adviseerden was om een naam onder op de pot/vaas te schrijven. Misschien een kleine drempel voor de dief......

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:05

Dat gebeurt ook bij mijn broer op het graf. Mijn ''vader'' haalde er eerst ook wel eens dingen vanaf. Nu zijn het andere mensen. De opzichter van de begraafplaats is gewaarschuwd en het is nu minder maar gebeurt nog steeds wel.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:57

Ik kan niet begrijpen, dat er mensen zijn die zoiets doen
Als ik op een begraafplaats kom, kijk ik altijd verwonderd naar al die mooie dingen die er staan. Zo mooi om te zien. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn, die daar niet vanaf kunnen blijven Scheve mond

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:02

't Is triest!
Hier bebeurt het ook.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:32

Niet te geloven dat mensen dit doen, het is zo lelijk.

Wat ik wel eens meegemaakt heb, waren mensen die bij een graf waren geweest en ineens zagen dat hun kindje met een knuffeltje liep wat niet van hem was, maar duidelijk bij een grafje vandaan gehaald was ('t was helemaal nattig en vies). Ze zaten er erg mee, omdat dat kindje niet kon vertellen waar hij het vandaan gehaald had.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:28

Bah, ik vind dat zo ontzettend triest als je dat doet, echt onbeschoft!