Onze klas opgeheven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Onze klas opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:07

Ik ben heel vrolijk aan het Wii-en met m'n moeder, krijg ik een telefoontje.

Onze klas wordt opgeheven, omdat er na het eerste blok gebleken is dat van de 13 klassen die er zijn, veel mensen uit de klassen niet op zijn komen dagen. Dus er zijn halve klassen ontstaan en onze klas wordt opgeheven en wij worden verdeeld onder andere klassen. Leuk? Niet echt. Onze klas is in die paar weken ontzettend hecht geworden en ik heb eerlijk waar nog nooit in zo'n leuke klas gezeten.

Weet iemand of hier iets aan te doen is? Klacht indienen, oid?

Mars

Re: Onze klas opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:17

Je zult dit toch wel aan kunnen geven bij een mentor/coordinator, lijkt mij? Misschien haalt het niks uit, maar dan hebben jullie in ieder geval verteld hoe jullie er over denken en kan er wellicht een andere oplossing gezocht worden.
Ik kan me goed voorstellen dat je baalt, ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn eigen klas even zomaar uit elkaar zou worden getrokken.

[edit] kunnen ze van twee halve klassen niet gewoon 1 hele maken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:03

Wat een zooitje. Scheve mond
Maar voor mij is dit herkenbaar. Vorig jaar zijn er veel mensen weggegaan uit mijn klas omdat ze hun VMBO hadden gehaald. De rest van de klas ging verder met Havo of VWO, dus hadden we minder mensen in de klas.
De geruchten gingen dat onze klas ook verdeeld zou worden, waar iedereen geschokt over was aangezien onze klas ook heel hecht is (met 20 mensen zit ik al 10 jaar in de klas, ook op de basisschool). Dus wij zijn gaan protesteren, naar de mentor gegaan, naar de schoolleiding en uiteindelijk gesprekken gehad.
Nu hebben ze van twee andere klassen één hele klas gemaakt en zijn wij nog bij elkaar. Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 17:19

Mas schreef:
Je zult dit toch wel aan kunnen geven bij een mentor/coordinator, lijkt mij? Misschien haalt het niks uit, maar dan hebben jullie in ieder geval verteld hoe jullie er over denken en kan er wellicht een andere oplossing gezocht worden.
Ik kan me goed voorstellen dat je baalt, ik zou er ook niet aan moeten denken dat mijn eigen klas even zomaar uit elkaar zou worden getrokken.

Nou ja, geen échte halve klassen. Wij bestaan bijvoorbeeld uit 18 man. Dat noemt hij een halve klas, maar twee groepen van 18 man samen gaat niet. En het ging er juist om dat er minder klassen zouden zijn. Halve klassen onderbrengen bij andere klassen betekent halve klassen weg. Halve klassen samenvoegen betekent alsnog teveel klassen.

Ik snap het ook niet, ik weet alleen dat ie-der-een uit mijn klas het rot vindt.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:34

Wat apart..
Ik hoop voor je dat je in een leuke klas komt.. Knipoog

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:31

Saskiaatje schreef:
Mas schreef:

Nou ja, geen échte halve klassen. Wij bestaan bijvoorbeeld uit 18 man. Dat noemt hij een halve klas, maar twee groepen van 18 man samen gaat niet. En het ging er juist om dat er minder klassen zouden zijn. Halve klassen onderbrengen bij andere klassen betekent halve klassen weg. Halve klassen samenvoegen betekent alsnog teveel klassen.

Ik snap het ook niet, ik weet alleen dat ie-der-een uit mijn klas het rot vindt.

Kun je niet vragen of ze een andere klas niet willen toevoegen aan jullie klas? Klacht indienen 1 voor 1?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:05

Ik heb zelf altijd in de klankbordgroep gezeten en wij kwamen op voor de leerling, hebben jullie niet zoiets?
Zo ja, dan zou je daar iemand van aan kunnen spreken, zij hebben invloed Lachen Zo nee, dan moeten jullie zelf actie ondernemen! Vorm een klein groepje of kies 1 persoon die namens de klas het woord doet en praat met je mentor, de directeur etc etc..Als je maar iets doet!
Succes Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 23:07

Nou ja, nieuwe vorderingen. Ik heb kunnen regelen dat drie werkgroepen (13 mensen) bij elkaar kunnen blijven. Maar toen kreeg ik ineens een mailtje dat onze nieuwe mentor daar twee groepen van heeft gemaakt, nu zit ik dus in een werkgroep van 7 mensen, wat eigenlijk té onhandig is, aangezien ik werken met zijn vieren al veel vond. Maar goed, het is beter dan niks.