Als je schoonmoeder je vriend/verloofde niet los kan laten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

Als je schoonmoeder je vriend/verloofde niet los kan laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 12:46

Hallo Allemaal,

Om een lang verhaal kort te maken:

Sinds juni 2003 heb ik een vriend, ik was toen net 14 en hij was 19.
Vrij snel werd het serieus tussen ons, we brachten veel tijd samen door en hadden samen het grootste plezier.

Zijn moeder daar in tegen, waarschuwde hem gelijk al met dat ik nog maar 14 was, opzich begrijpelijk.
Mijn vriend hield echt al heel snel heel veel van mij, ik was hem daarom ook alles. Zijn geld en alles deelde hij met mij.
Als ik nieuwe schoenen had gekregen of kleren en ik liet dit zien aan zijn moeder, dan keek ze niet eens en gaf ze geeneens een opmerking.

In het begin dachten ze dat ik gold digger was, wat natuurlijk niet zo was, ik zat gewoon op school had geen geld, terwijl mijn vriend een fulltime baan had. Een geen moeite had om geld aan mij uit te geven. Hij deed dit altijd uit zichzelf.

Maar ja nu hebben we dus onderhand al 5,5 jaar met elkaar. Met 4 jaar zijn we ons gaan verloven, en de felicitaties stroomde binnen van mijn kant.
Ik had gedacht dat hij dit zijn ouders ook wel ging vertellen, maar nee dus. Nu onderhand 1,5 jaar later weten zijn ouders nog van niks, waar ik mij zeer gekwetst door voel.
Ook de post van mijn vriend maakt ze nog steeds los terwijl hij herhaaldelijk heeft gezegd, dat ze dit niet moet doen. Ook wil ze altijd alles voor hem regelen, moet er iets opgezegd worden dan gaat ze er meteen achteraan. Terwijl dit onze zaak is, maar hier luistert ze niet na.
Ook zijn broer en broertje negeren mij totaal, door hun is er ook nooit interesse in mij getoond, als ik bij hun thuis was zeiden ze helemaal niks tegen mij. ja soms kwetsende opmerkingen, bv ik had parfum op: "wat is dit wat ik ruik, gatver wat een stinkprut".

Op verjaardagen, wordt ik totaal genegeerd, ik zit daar maar als opvulling van de kamer. Ze kijken me niet eens aan. Ik voel mij hier erg ongemakkelijk bij. Als ik jarig ben, bellen ze me niet eens even om me te feliciteren.

Eerst kwamen de ouders van mijn vriend nog langs op mijn verjaardag, maar dit doen ze niet meer. Ze bellen niet of wat dan ook.

Als we bv een andere auto hebben, komen ze niet eens kijken. Heb ik een nieuwe baan, dan vragen ze hier niet eens naar!
En zondag zaten we op een verjaardag van een tante van mijn vriend, en die moeder heeft gewoon helemaal niks tegen mij gezegd, ik werd weer totaal genegeerd. Ja een paar boze blikken kwamen mijn kant op!

Zo zijn er wel meer dingen, in het begin kwam ik weleens bij mijn vriend thuis en daar kreeg rotte opmerkingen te horen:
Als ik mijn gedoucht had: "Ow, mag dit wel hier"
Als er iets leuks op tv was: "We zijn niet bij jou thuis, dit doe je maar lekker bij jezelf"

En dan krijgt het broertje een vriendin en daar wordt vol lof over gepraat waar ik bij ben.

En zo zijn er nog wel meer dingen.

Als ik dit tegen mijn vriend zeg, dat ik mij niet geaccepteerd voel dan zegt mijn vriend, dat dit echt niet zo is. Ik snap ook wel dat hij zijn familie in bescherming neemt, maar ik voel me gewoon totaal niet fijn bij deze mensen. Ik wil er eigenlijk helemaal niet meer heen op verjaardagen, maar ik wil ook het contact er niet moeilijker opmaken voor mijn vriend. Ik heb echt altijd interesse in hun getoond, maar op een gegeven moment houd dit ook op.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegen aankijken. Ik krijg dus het gevoel dat zijn moeder hem niet los kan laten, en mij als een evil schoondochter ziet.

Hebben jullie zoiets ook weleens meegemaakt? Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen.

BertinaBvd

Re: Als je schoonmoeder je vriend/verloofde niet los kan laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:51

misschien hierover toch met je vriend praten en als die niks zegt gewoon op je schoonmoeder afstapen en vragen wat het probleem is
Is misschien ene harde stap maar om zo genegeerd te worden word op den dur ook vervelend.
En als ze zo door blijft gaan zou het voor mij al heel makkelijk zijn
Dan maar geen contact met mijn schoonouders/familie
snap dat dat ene allerlaatste stap zou zijn maar goed om telkens gekleineerd zit je ook niet op te wachten !
Hij kan gewoon naar zijn familie gaan alleen blijf jij dan thuis Lachen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:52

Overleg eens met je vriend om samen met hem in gesprek te gaan met zijn ouders. Dat zou een hoop opheldering kunnen leveren.
Vraag wat er de reden van is dat ze zo tegen je doen. Vertel dat jij je gewoonweg niet geaccepteerd voelt door hen, als ze zeggen dat je er nu pas mee komt vertel je gewoon dat je je er ongemakkelijk bij voelt en je toch bij je vriend blijft en hun jou schoonouders blijven en je voor iedereen het beste wil ..
Zo zou ik het aanpakken denk ik .. een goed stevig gesprek. Stevig in je schoenen staan en er vol in gaan .. wat heb je te verliezen?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:07

Sjonge wat vervelend zeg! Ach gut

Ik heb een vriendin die dit ook had, en die is toen gewoon snel getrouwd. Maarja, dat is niet echt een oplossing Knipoog

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:20

Dit lijkt me idd voor jou een erg lastige situatie.
Ik zou er in ieder geval al zeker eens serieus met je vriend over hebben. Het is begrijpelijk dat hij zijn familie een beetje
beschermd, maar als ze je echt zo behandelen vind ik het niet meer netjes.

Op je schoonmoeder zelf afstappen is natuurlijk ook altijd een optie, maar dat zou ik niet zo snel durven.

Veel succes ermee in ieder geval.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:20

Waarschijnlijk is er dan toch een mis-communicatie tussen jou en je vriend.

Ik vind het enorm vreemd dat hij nog niets heeft verteld over de verloving/trouw intenties naar zijn moeder.
OF hij schaamt zich
OF hij heeft geen zin in zeur reacties van zijn moeder.
Maar toch: Als je DIT soort stappen onderneemt KIES je voor je meisje en niet voor je moeder.

Daarnaast is het je vriend die DUIDELIJK aan zijn moeder moet vertellen dat haar houding ongepast is. Het jou negeren en kennelijk roddelen bij anderen in de familie (die jou nu ook negeren) is gewoon onbeschoft.

Ik vind je vriend een hele grote eikel als hij niet duidelijk zijn moeder een pas op de plaats wil laten zetten.
Dan moet ie lekker met zijn moeder gaan verloven. Heel vreemd dat ie het zijn moeder niet verteld dat jullie gaan verloven/trouwen. Ook dat vind ik stinken. Dat is toch een blije mededeling voor iedereen?!

Sterkte! En er zijn ook GENOEG LIEVE schoonmoeders hoor! Het lijkt erop dat ze jou niet in de familie wil hebben maar dat je vriend ook niet zijn best doet om ervoor te zorgen dat dit WEL het geval is.

Grootste schuldige is dus je vriend. Die moet een goed gesprek met z'n moeder voeren..... Ik ga ervan uit dat jij al een poging hebt gedaan om haar te vragen waarom haar houding zo negerend is.......?
Ook al zou jij een "bitch" zijn. JIJ bent zijn liefje....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:50

ik heb dit zelf in bepaalde mate meegemaakt bij mn 1e serieuze vriend. Zijn ouders leken mij vanaf het begin al niet te mogen, waren kortaf, reageerden niet of nauwelijks, en wilden eigelijk niets van mij weten. (voor mijn gevoel gewoon een vorm van jaloezie, ik kom uit een wat welgestelder gezin als dat zij waren en ze leken me maar verwend te vinden, terwijl dat dus echt niet het geval is).
Dit in combinatie met het gedrag van die jongen is voor mij wel de druppel geweest om het uit te maken. Ik kan niet leven in een gezin, met mensen die mij niet uit kunnen staan. Heb er ook nooit over gepraat, maar dit komt ook door wat er tussen mij en die jongen gebeurt is.

Moet zeggen dat het ook wel goed kan komen hoor! Als je jezelf er over heen zet tenminste. Mijn ouders leerden elkaar op hun 15e kennen en mijn moeder is vanaf het begin af aan al niet gewenst geweest bij haar schoonouders. Ze werd niet uitgenodigd op verjaardagen, maar een meisje wat mijn oma wel zag zitten voor mijn vader wel, er werden binnensmonds verkapselde opmerkingen gemaakt die diep kwetsten etc etc. Zelfs toen ik geboren werd was het nog niet goed want ik had nooit Froukje mogen heten want dat was de naam van haar schoonmaakster Sigaar Dit soort opmerkingen maakt ze overigens alleen als mijn vader het niet hoort, want dat is haar kindje en voor mn vader is zn moeder dus ook heilig. Ingewikkeld dus allemaal Tong uitsteken
Maar mn moeder heeft na al die jaren (ze is nu 51) zoiets van laat ook maar, laat haar maar gaan, ik heb mn man, en zij heeft m niet meer zoals ze m zou willen hebben (klinkt hard maargoed) en laat alle rottigheid maar over zich heen komen. Ze zijn inmiddels al 27 jaar getrouwd Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:55

Downhill schreef:

Ik vind het enorm vreemd dat hij nog niets heeft verteld over de verloving/trouw intenties naar zijn moeder.
OF hij schaamt zich
Maar toch: Als je DIT soort stappen onderneemt KIES je voor je meisje en niet voor je moeder.

Daarnaast is het je vriend die DUIDELIJK aan zijn moeder moet vertellen dat haar houding ongepast is. Het jou negeren en kennelijk roddelen bij anderen in de familie (die jou nu ook negeren) is gewoon onbeschoft.

Ik vind je vriend een hele grote eikel als hij niet duidelijk zijn moeder een pas op de plaats wil laten zetten.
Dan moet ie lekker met zijn moeder gaan verloven. Heel vreemd dat ie het zijn moeder niet verteld dat jullie gaan verloven/trouwen. Ook dat vind ik stinken. Dat is toch een blije mededeling voor iedereen?!

Sterkte! En er zijn ook GENOEG LIEVE schoonmoeders hoor! Het lijkt erop dat ze jou niet in de familie wil hebben maar dat je vriend ook niet zijn best doet om ervoor te zorgen dat dit WEL het geval is.

Grootste schuldige is dus je vriend. Die moet een goed gesprek met z'n moeder voeren..... Ik ga ervan uit dat jij al een poging hebt gedaan om haar te vragen waarom haar houding zo negerend is.......?

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Je vriend is de enige die hier wat aan kan veranderen en hij doet het niet.
Heel veel sterkte gewenst!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:48

Downhill schreef:

OF hij schaamt zich

Behalve dat stukje over het verloven ben ik het helemaal met deze post eens. Je vriend moet er eens serieus werk van maken om te zorgen dat jij geaccepteerd word, want zo kan het natuurlijk niet doorgaan. Kan je niet eens een goed gesprek hebben met je vriend hierover? En zelfs al ziet hij zelf het probleem niet, het feit dat jij je zo voelt door zijn familie is imo al ernstig genoeg om eens te bebijken wat er mis gaat...

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:01

Als ik het zo eens terug lees GUNT je schoonmoeder niet eens het geluk aan haar eigen zoon....
Als hij nou gelukkig is met jou? Dat ga je toch niet tegenwerken? Dan KAN ze haar zoon ook nog eens kwijtraken.
Als ik zo lees hoe ze jou aan het negeren is wil ze jou weghebben.

Het zou stijl zijn als jij haar hier duidelijk op aanspreekt. (haar zoontje hoort het dan toch wel weer van haar)
En dan had ik er nog een schepje bovenop gedaan als je er toch klaar voor bent.

ALS je vriend echt wil gaan verloven, mag ie het VANAVOND met jou aan je zijde gaan vertellen aan zijn moedertje!

Wil hij dat niet, dan moet ie gewoon lekker bij zijn mammie blijven en ga jij je eigen weg.
Er zijn genoeg LIEVE vriendjes en ook LIEVE schoonmoeders! Vertel hem dat ook maar.

Het stinkt gewoon dat ie het na anderhalf jaar nog steeds niet zijn mammie heeft verteld.
Twijfelt hij over jou?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 11:04

Ik heb het vaker met mijn vriend over gehad, dat ik mij absoluut niet geaccepteerd voel in het gezin.
Mijn ouders en zijn ouders kunnen ook niet met elkaar. Hun ouders, die lopen laat ik maar zeggen wat achter vergeleken met ons.

Toen mijn vriend vorig jaar jarig was wouden wij een bbq houden, en aangezien mijn vriend toch bij ons in woont, hebben we toen besloten om het bij ons te houden (begrijpelijk toch).
Toen we hen uitnodigden, kregen we van alles naar ons toegeslingerd. En ze kwamen alleen op de verjaardag als die het gewoon bij hen thuis hield. En het was maar dom dat we het bij mij thuis hielden, blabla.

Downhill, ik denk idd dat het een hele goeie oplossing is, dat ik hem gewoon bij zijn handje pak en dat hij het lekker kan vertellen aan zijn ouders (waar ik bij sta).

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:09

Heb je al eens aan je vriend gevraagd waarom hij het nog nooit tegen zijn moeder heeft gezegt? Zo ja wat zegt hij dan?
En dat je daar nu al zo'n tijd mee rond loopt vind ik knap!
Ik zou je vriend is even heel duidelijk maken hoe je je voelt en hoe je erover denkt.
Schoonouders heb je natuurlijk niet voor het uitkiezen maar wederzijds respect hoort zeker wel, en je vriend moet voor JOU opkomen! Wat had je gedaan als het andersom was??

Succes

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:23

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt...
kan ook niet goed met de moeder van mijn vriend overweg. Ze bemoeit zich overal mee, heeft altijd commentaar op alles en iedereen...zeurt als m'n vriend een x hoge telefoonrekening heeft of weet ik veel wat...ik moet ALLES bij hun in huis doen..terwijl ik er niet eens woon Verward
En als ik er met mijn vriend over praat dan zegt ie van ja ik weet het wel ik weet het wel maar hij doet er niks aan.
Ik kan gewoon niet tussen hem en zijn moeder in komen..
Dit is heel vervelend...het eerste jaar ging ik er nog wel met plezier heen..maar nu...alleen als zijn ouders niet thuis zijn vind ik t gezellig.
Hoe dan ook...moeders vinden het moeilijk om hun kinderen los te laten blijkt wel.. (ze doet t ook bij z'n zus die ondertussen al samenwoont want m'n zwager kon ook niet tegen haar gezeur)

T enige wat je kan doen is goed er over praten met je vriend..en misschien met je schoonouders zelf?
Ik vind het wel vreemd dat je vriend niets over jullie verloving verteld! daar zou ik hem echt wel wat van zeggen...schaamt hij zich voor jou ofzo?
succes verder..

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:36

Annemiekbram schreef:
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt...
kan ook niet goed met de moeder van mijn vriend overweg. Ze bemoeit zich overal mee, heeft altijd commentaar op alles en iedereen...zeurt als m'n vriend een x hoge telefoonrekening heeft of weet ik veel wat...ik moet ALLES bij hun in huis doen..terwijl ik er niet eens woon Verward
En als ik er met mijn vriend over praat dan zegt ie van ja ik weet het wel ik weet het wel maar hij doet er niks aan.
Ik kan gewoon niet tussen hem en zijn moeder in komen..
Dit is heel vervelend...het eerste jaar ging ik er nog wel met plezier heen..maar nu...alleen als zijn ouders niet thuis zijn vind ik t gezellig.
Hoe dan ook...moeders vinden het moeilijk om hun kinderen los te laten blijkt wel.. (ze doet t ook bij z'n zus die ondertussen al samenwoont want m'n zwager kon ook niet tegen haar gezeur)

T enige wat je kan doen is goed er over praten met je vriend..en misschien met je schoonouders zelf?
Ik vind het wel vreemd dat je vriend niets over jullie verloving verteld! daar zou ik hem echt wel wat van zeggen...schaamt hij zich voor jou ofzo?
succes verder..

Maar misschien is dat het probleem dan wel annemiekbram Tong uitsteken
Dat je "ertussen" zit......

Het leukste is om SAMEN een goede band te hebben maar daarvoor moet je eerst hetgeen wat beschadigd is, uitpraten....

Meissie17, vertel je ons hoe het gegaan is bij je schoonmoeder?

OVer mannen die zo met hun moeder zitten en hun in bescherming nemen zeggen ze ook wel eens:

" DIE ZIT NOG VAST AAN DE NAGEBOORTE VAN ZIJN MOEDER" Tong uitsteken

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:45

Ik herken het een beetje..

Mijn ex en ik woonde nogal een eindje uit elkaar waardoor wij elkaar alleen in het weekenden zagen.
Ik was daar de duivel in hun ogen want ik rookte. Werkte al fulltime (19 jaar) geen afgeronde schoolopleiding (verder opleidingen middelbare school wel) En vooral omdat ik niet op mijn mondje was gevallen.
Als ik een weekend daar was liep ik echt op mijn tenen.
Gelukkig nu voorbij .. Nu een lieve vriend en lieve schoonmoeder haha ..

Maar als ik jou verhaal zo lees, wat ik dan zou doen is denkik een keer goed ruzie maken met hun en echt alles eruit gooien wat je maar dwars zit (wel eerst goed gesprek met je vriend, is wel zo handig denk ik).
Of gewoon zo doorgaan als je nu al doet. Veranderen zullen ze toch niet doen.
En je kunt ze ook gewoon vragen waarom jij ''de duivel' in hun ogen bent ..

In elk geval succes ermee Knipoog
En een ding .. Je bent meer tijd bij je vriend dan bij je schoonouders Knipoog

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:07

Wat een gedoe zeg.Zo iets heb ik ook mee gemaakt.Met de vader was er niks aan de hand maar die moeder kon ik wel afschieten.Maar ik zou er ook goed met je vriend over hebben.En ik zou gewoon naar zijn moeder gaan en vragen wat het probleem is.Veel succes en laat je weten hoe het afloopt???

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:24

PrinsesJ schreef:
Ik herken het een beetje..

Mijn ex en ik woonde nogal een eindje uit elkaar waardoor wij elkaar alleen in het weekenden zagen.
Ik was daar de duivel in hun ogen want ik rookte. Werkte al fulltime (19 jaar) geen afgeronde schoolopleiding (verder opleidingen middelbare school wel) En vooral omdat ik niet op mijn mondje was gevallen.
Als ik een weekend daar was liep ik echt op mijn tenen.
Gelukkig nu voorbij .. Nu een lieve vriend en lieve schoonmoeder haha ..

Maar als ik jou verhaal zo lees, wat ik dan zou doen is denkik een keer goed ruzie maken met hun en echt alles eruit gooien wat je maar dwars zit (wel eerst goed gesprek met je vriend, is wel zo handig denk ik).
Of gewoon zo doorgaan als je nu al doet. Veranderen zullen ze toch niet doen.
En je kunt ze ook gewoon vragen waarom jij ''de duivel' in hun ogen bent ..

In elk geval succes ermee Knipoog
En een ding .. Je bent meer tijd bij je vriend dan bij je schoonouders Knipoog

Ik denk niet dat je antwoord krijgt op deze vraag. Hoop het wel voor je maar denk het niet.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:35

Wat een situatie zeg!
Ik zeg absoluut niet dat dit het geval is hoor, maar is het niet het zo dat jou vriend over jou loopt te klagen tegenover zijn eigen moeder? bijvoorbeeld kleine ergenissen, die eigelijk nergens over gaan. Gewoon van die kleine dingetjes die je er even uit moet gooien en daarmee is het ook klaar. Want als schoonmoeders dat horen, dan kunnen ze hun zoon ook minder 'los' laten.
Heel veel sterkte in iedergeval! Lachen

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 07:50

Je kunt je schoonmoeder ook altijd een briefje schrijven, met daarop uitleg en je gevoel, en vragen waarom zo zo doet?

Jammer dat ze zo tegen je doet. Sommige schoonmoeders zien inderdaad of ze hun zoon kwijt raken, andere zien het juist weer alsof ze er een dochter bij krijgen.

Sterkte!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 07:54

joh meis, doe dat boek dicht Lachen wat kan jou die mensen nou schelen..... je hebt geen verkering met hun!! Lachen

Als jij je niet lekker voelt op hun verjaardagen, lekker niet gaan...... mijd ze Lachen als je ze per ongeluk aan de telefoon hebt, gewoon beleefd blijven en verder helemaal in de negeerstand.....

maak het jezelf makkelijk Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:18

KiWiKo schreef:
joh meis, doe dat boek dicht Lachen wat kan jou die mensen nou schelen..... je hebt geen verkering met hun!! Lachen

Als jij je niet lekker voelt op hun verjaardagen, lekker niet gaan...... mijd ze Lachen als je ze per ongeluk aan de telefoon hebt, gewoon beleefd blijven en verder helemaal in de negeerstand.....

maak het jezelf makkelijk Lachen

Precies Ja
Waarom zou je tegen je zin ergens naartoe gaan, als zij geen tijd en moeite voor jou willen doen.
Ik zou dus gewoon niet meer gaan. Ik zou gewoon voor mezelf kiezen, en op verjaardagen de eer aan mezelf houden (en niet gaan Knipoog ) als ze niet eens interesse in je tonen.

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:48

Ik zou hem denk voor de keus stellen of met zijn 2en naar zijn ouders en vertellen van jullie trouwplannen en meteen een even vertellen dat jullie er klaar mee zijn dat jij als stront behandeld word. Of je gaat alleen en dan moet die bom maar eens barsten. Maar dan moet je ook wel meteen alles op tafel leggen. Dan moeten hun maar eens bij zichzelf gaan nadenken en misschien krijg je dan ook wel de reden dat ze zo tegen je doen.
Is je vriend het daar niet mee eens dan mag hij het op gaan lossen binnen een periode die jij m gesteld hebt. Doet hij het niet zou ik hem de deur wijzen. Heel hard maar het zegt dan meer over hem dan over jou.
Hij heeft toch voor jou gekozen? Dan word het nu echt wel tijd dat zijn ouders dat ook gaan weten en inzien.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:55

lieve schat, bah, ik weet wat je doormaakt. Ach gut
ik ben nu 12 jaar getrouwd en sinds 2 jaar laat mijn man zijn ouders los.
ik heb al meer dan 2 jaar geen contact meer met mijn schoonouders na een valse(!!!) beschuldiging en omdat ze toen mijn man adviseerden om bij mij weg te gaan. Ziek
als ik wist tijdens onze verkeringstijd dat mijn man en sch.ouders elkaar niet los konden/wilden laten was ik absoluut niet getrouwd.

een advies: grenzen trekken, want denk maar niet dat het beter wordt.
jouw vriend moet tegen zijn ouders zeggen dat hij voor jou kiest,
en dat zijn ouders moeten ophouden met bemoeien, dat ze hem moeten loslaten wil jullie relatie kunnen slagen.
echt, je kan je schoonouders niet veranderen,
je vriend moet het doen, want naar jou luisteren ze waarschijnlijk niet.
en kom voor jezelf op, stel je grenzen daar heb je later alleen maar profijt van.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders heb ik meer info per pb Knipoog

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:57

Vladie schreef:
Ik zou hem denk voor de keus stellen of met zijn 2en naar zijn ouders en vertellen van jullie trouwplannen en meteen een even vertellen dat jullie er klaar mee zijn dat jij als stront behandeld word. Of je gaat alleen en dan moet die bom maar eens barsten. Maar dan moet je ook wel meteen alles op tafel leggen. Dan moeten hun maar eens bij zichzelf gaan nadenken en misschien krijg je dan ook wel de reden dat ze zo tegen je doen. Is je vriend het daar niet mee eens dan mag hij het op gaan lossen binnen een periode die jij m gesteld hebt. Doet hij het niet zou ik hem de deur wijzen. Heel hard maar het zegt dan meer over hem dan over jou.
Hij heeft toch voor jou gekozen? Dan word het nu echt wel tijd dat zijn ouders dat ook gaan weten en inzien.

dat zou ik niet doen, ik heb altijd geleerd: jouw ouders zijn jouw probleem.

maar verder AMEN!!!

hij is vast geweldig, lief en het einde en perfect voor jou maar als hij je zo laat behandelen zou ik daar toch m'n vraagtekens bij zetten. en ja ik weet ook dat het voor jongens heel moeilijk kan zijn om nee te zeggen tegen mammie, maar hij is nu oud en wijs genoeg lijkt me zo. Tong uitsteken

en je mag eisen (ja dat lees je goed) dat mensen je met respect behandelen. dus ook je schoonouders.
je beste vrienden hoeven het niet te worden maar beleefd blijven is echt wel het minste wat ze kunnen doen.

(en steek dan ook hand in eigen boezem en kijk ff wat jij eventueel hebt gedaan)

sterkte meid!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:22

Hey Meis,

Wat vervelend zeg.. Ik vind het heel erg herkenbaar.. Mijn ex zijn ouders zijn ook draken, gelukkig is het mijn EX!

Als ik jou was zou ik inderdaad net als wat ieder ander zegt, samen met je vriend naar zijn ouders stappen en in alle blijheid over jullie plannen vertellen.. Niet op je huid laten zitten door schoonouders bleghh..

Ben wel blij dat ik er nu achter ben dat er ook LEUKE schoonouders zijn Haha!