Autosticker/Trailersticker tips/informatie gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Autosticker/Trailersticker tips/informatie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 09:19

Ik heb pas een wat ouder donkerblauw autootje gekocht, Peugeotje 205. Het dak was een beetje verroest, dus die hebben we wit geverfd met Hammerite. De rest is nog donkerblauw Lachen De echte donkerblauwe kleur krijg je toch nooit, daarnaast is het zomers niet zo warm met een wit dak en het staat nog eens sportief ook.
Nu leek het me een leuk idee om een foto te bewerken met mijn 3 paarden erop en die op de motorkap te plakken.

Een soort trailersticker zeg maar, tja hoe groot, in de vorm van een rondje, 60 x 60 of zeg ik dan iets geks? Dan zou het misschien leuk zijn om er met een fotoprogramma een effect aan te geven, niet dat het tekenfilm-paardjes moeten worden, maar toch een soort geschilderd effect, dat het bijna op een echte foto lijkt, maar ergens toch weer niet. Moeilijk om te omschrijven, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Ik heb oa Ulead Photo Express en Adobe Photoshop, maar ben nog niet zo’n functie tegengekomen, gebruik het ook niet heel erg vaak.

Het zijn drie paarden, ik wil dan graag de drie hoofden bij elkaar. Daarvan een echte foto maken gaat niet lukken, aangezien er 1tje hengst is. Dus ik zou het 1 en ander kunnen bewerken, maar ik ben er niet uit wat nou de mooiste ‘compositie’ is van deze 3 paardenhoofden. Niet allemaal 1 kant op kijken, de hengst middenin, wat voor foto’s moet ik maken om er een mooi geheel van te maken zodat alles netjes past.. Voorbeeldplaatjes zijn welkom!

Daarnaast nog een vraagje aangezien mijn printer niet van die grote stickers print Clown.. Waar zou ik dat kunnen laten doen, hoe liggen de prijzen ongeveer en hoe groot moet het bestand zijn om geen korrelige foto te krijgen, gewoon op JPG houden of omzetten naar BMP.

Alvast bedankt voor de informatie en voor het meedenken, alles is welkom!

Groetjes Sandra

Lotje02

Re: Autosticker/Trailersticker tips/informatie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:43

Als ik jou was zou ik de 3 paardenhoofdjes samenvoegen in Photoshop. Bijvoorbeeld de hengst die recht in de camera kijkt en de andere paarden naar buiten (zijkant) laten kijken.
Ik zou de foto's wel allemaal op dezelfde dag en dezelfde plek maken, dan krijg je het mooiste effect als je alles samenvoegt. (ivm licht en kleuren) Je zou dan de achtergrond in Photoshop weg kunnen halen, zodat daar de kleur van je auto weer zichtbaar wordt.
Als je de foto in Photoshop hebt kun je deze met 'filter' en dan met 'artistic', 'sketch' of 'brush stoke' bewerken. Ik vind zelf 'colour pencil' erg leuk, maar je kunt ze allemaal even uitproberen.

En dan zou ik wat rond gaan bellen naar copyshops enzo. Zij kunnen je zeggen hoe groot de foto moet zijn, hoe je hem aan moet leveren en wat de kosten zijn.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:36

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 06:22

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:31

Voor 1 m2 full colour tellen wij € 72.50 (excl. BTW, incl. opstartkosten) Voor het photoshoppen ben je al snel 1/2 tot 1 uur kwijt a € 62.00. Dan nog uitsnijden + verzenden € 40.00.
Kortom dan zou je € 175.00 excl. 19% BTW kwijt zijn.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 11:30

Hoo, dat photoshoppen zou ik zelf doen hoor en anders wordt het gewoon alleen een foto ipv bewerkt Lachen Moet nog even nakijken. In Werkendam zit er ook nog een bedrijfje die dit doet hoorde ik, dus daar eerst maar even kijken. In ieder geval bedankt!