Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

).
Precious20 schreef:Achter onze weide ligt niets dan veld. En natuurlijk krijg je dan jagers. Meestal jagen ze hier op konijnen of fazanten. Nu hebben die slimme dieren het gevonden om zo snel mogelijk onze weide in te lopen en zich daar schuil te houden. De jagers mogen nl. geen voet op onze grond zetten, anders krijgen ze te maken met een héél kwade man (mijn vader).
We zijn wel tot deze afspraak moeten komen want ze kwamen gewoon de wei in en schoten zelfs richting stal en huis![]()
Ik vind het wel erg dat ik iedere zondagvoormiddag mijn paarden op stal moet houden omdat er een aantal idioten persé moeten zitten jagen op onschuldig wild. Maarja liever zo, dan een gewond paard door een verdwaalde kogel.
Precious20 schreef:Achter onze weide ligt niets dan veld. En natuurlijk krijg je dan jagers. Meestal jagen ze hier op konijnen of fazanten. Nu hebben die slimme dieren het gevonden om zo snel mogelijk onze weide in te lopen en zich daar schuil te houden. De jagers mogen nl. geen voet op onze grond zetten, anders krijgen ze te maken met een héél kwade man (mijn vader).
We zijn wel tot deze afspraak moeten komen want ze kwamen gewoon de wei in en schoten zelfs richting stal en huis![]()
Ik vind het wel erg dat ik iedere zondagvoormiddag mijn paarden op stal moet houden omdat er een aantal idioten persé moeten zitten jagen op onschuldig wild. Maarja liever zo, dan een gewond paard door een verdwaalde kogel.
En ik snap echt wel dat jullie de jachtsport zielig vinden, heb ik ook respect voor. Maar als je dan wel iedere avond lekker een biefstukje eet vind ik het een beetje hypocriet. Inoterry schreef:Ik heb met mijn paard bij een schapenboer gestaan. Daar waren een aantal van die sportievelingen geweest die het een goed idee vonden om midden tussen de drachtige ooien te gaan knallen. De schapenboer kon zijn kudde van 80 schapen 4 km verder weer ophalen.
Lisa91 schreef:In het weiland/bollenland naast het weiland van onze paarden doen ze het ook. Met z'n vijven zo'n haas opdrijven, en eentje wacht hem dan op om hem van tien meter afstand naar te knallen.
Dan schieten ze trouwens nog vaak mis, of ze schieten zo dat die haas eerst nog een kwartier ligt te kermen. Ze doen het trouwens ook als onze paarden gewoon buiten staan, die rennen dan het hele land over omdat ze bang zijn van de herrie... Ik ben trouwens ook bang dat ze mijn paarden ook raken, want richten kunnen ze niet...
Jagers zouden mannen/vrouwen moeten zijn die respect en liefde voor de natuur hebben. Niet mensen die zomaar in 't rond knallen om zoveel mogenlijk beesten te schieten. Nikki__ schreef:Ik heb gemengde gevoelens hierbij.
Ik ken iemand en die is jager van beroep. Doet dus niet aan plezier jacht, maar jaagt dus alleen op dieren die door slechte vokbeleiden in overvloed zijn.
Ook jaagt hij myxemetose konijnen. Dat vind ik dan wel goed!
En het is een goede jager, werkt wel met zijn honden maar die halen het dode wild alleen op en mogen er echt niet achteraan jagen.
Plezier jachten? Die mannen mogen zelf een kogel door hun benen krijgen.
Nja ze gaan toch wel dood, maar laat ze tenminste dan nog apart afzetten en fijn leven krijgen tot het eind..! En ik HAAT jagen echt, ik krijg zowat tranen in me ogen als ik denk aan plezier jagen, bah! Arme konijnen vooral, zou niet willen dat mijne zoiets verschrikkelijks mee mocht maken StillAngel schreef:Nikki__ schreef:Ik heb gemengde gevoelens hierbij.
Ik ken iemand en die is jager van beroep. Doet dus niet aan plezier jacht, maar jaagt dus alleen op dieren die door slechte vokbeleiden in overvloed zijn.
En het is een goede jager, werkt wel met zijn honden maar die halen het dode wild alleen op en mogen er echt niet achteraan jagen.
Ik ben het niet helemaal met je eens..Wat kunnen die konijnen er aan doen dat ze zo ziek zijn?Nja ze gaan toch wel dood, maar laat ze tenminste dan nog apart afzetten en fijn leven krijgen tot het eind..! En ik HAAT jagen echt, ik krijg zowat tranen in me ogen als ik denk aan plezier jagen, bah! Arme konijnen vooral, zou niet willen dat mijne zoiets verschrikkelijks mee mocht maken
Nja ze gaan toch wel dood, maar laat ze tenminste dan nog apart afzetten en fijn leven krijgen tot het eind..! En ik HAAT jagen echt, ik krijg zowat tranen in me ogen als ik denk aan plezier jagen, bah! Arme konijnen vooral, zou niet willen dat mijne zoiets verschrikkelijks mee mocht maken[/quote] _Tara_ schreef:Maar zijn jullie dan ook allemaal vegetariër? Ik wil de jachtsport echt niet goed praten ofzo, maar zo'n koe/varken/kip heeft het echt niet veel beter dan zo'n konijnEn ik snap echt wel dat jullie de jachtsport zielig vinden, heb ik ook respect voor. Maar als je dan wel iedere avond lekker een biefstukje eet vind ik het een beetje hypocriet.
StillAngel schreef:Ik heb gemengde gevoelens hierbij.
Nja ze gaan toch wel dood, maar laat ze tenminste dan nog apart afzetten en fijn leven krijgen tot het eind..! En ik HAAT jagen echt, ik krijg zowat tranen in me ogen als ik denk aan plezier jagen, bah! Arme konijnen vooral, zou niet willen dat mijne zoiets verschrikkelijks mee mocht maken[/quote] Lizzle schreef:_Tara_ schreef:Maar zijn jullie dan ook allemaal vegetariër? Ik wil de jachtsport echt niet goed praten ofzo, maar zo'n koe/varken/kip heeft het echt niet veel beter dan zo'n konijnEn ik snap echt wel dat jullie de jachtsport zielig vinden, heb ik ook respect voor. Maar als je dan wel iedere avond lekker een biefstukje eet vind ik het een beetje hypocriet.
Ik in ieder geval wel.
Maar buiten dat, waarom moet een mens het dan altijd helemaal goed doen?
Om een voorbeeld van een Bokker aan te halen: Waarom zou je dan ook je afval scheiden, als je toch op vakantie met het vliegtuig gaat? Ieder mens is hypocriet, maar een mens wat niet probeert om iets goed te doen, is niet beter dan een mens die een klein aandeel levert. "Tegen wilde circusdieren? Je gaat toch ook naar de dierentuin, dus mag je het circus ook niet erg vinden!" Om ontopic hierop aan te sluiten: Ik kan me goed voorstellen dat mensen tegen de plezierjacht zijn, voor de lol dieren doodschieten. Mensen kunnen hun biefstuk dan wel voor zichzelf goedpraten, omdat er 'baat' bij is.
Baat bij een biefstuk eten zie ik persoonlijk niet. Dan zie ik meer baat bij het eten van wild dan dieren uit de bio-industrie. Dat wild wordt beheerd en groeit anders uit tot te veel dieren op een klein stuk grond. Echte natuur hebben we hier namelijk niet meer. Die koe van die biefstuk is gefokt voor het vlees, dus als dat vlees niet gegeten wordt, hoeft die koe ook niet gefokt te worden. Wild blijft zich toch wel voortplanten, of je dat nou wil of niet.