Vraagje over een Prestatiebeurs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Vraagje over een Prestatiebeurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 07:23

Hoi, Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kom toch niet echt te weten wat ik wil weten Lachen vandaar dit topic. (Van de site van Ib-groep word ik ook niet wijzer, denk dat ik een beetje een nijntjes manier nodig heb van uitleggen Clown )

Ik zou graag verder willen studeren. In december krijg ik mijn diploma Administratief medewerkster secretarieel niveau 2, En zou daarna graag een niveau 3 opleiding willen doen, Wat en Waar weet ik echter nog niet, Dat is nu nog een raadsel maar ben wel aan het spitten haha.

Nu heb ik gelezen dat je vanaf niveau 3 een prestatiebeurs krijgt i.p.v gewone stufi. Ten eerste, is dit zo? En ten tweede, wat houd dit allemaal precies in?
Ik krijg nu een aanvullende en een basis beurs voor uitwonende, En heb de lening *schaamt*
Ga ik er dan op achteruit? Of krijg ik in princiepe even veel? (begrijp me niet verkeerd hoor, hahah als ik minder zou krijgen weerhoud het mij er niet van om toch een niveau 3 opleiding t egaan doen Haha! )

Heeft iemand hier ervaring mee? en kan mij deze info geven?
Alvast bedankt!

Marieke_K

Re: Vraagje over een Prestatiebeurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:27

Prestatiebeurs heeft er alleen mee te maken dat jij je opleiding binnen een bepaald aantal jaar moet afronden. Voor het HBO moet je bijvoorbeeld binnen 10 jaar na de start van de opleiding een HBO diploma halen (hoeft dus niet van de opleiding te zijn die je start, maar een HBO diploma).

Mocht je aan de eisen van je prestatiebeurs voldoen dan wordt deze automatisch een gift (dus al je ontvangen stufi + OV) indien je hier niet aan voldoet dan wordt je beurs een schuld (dus moet je naast je lening ook je ontvangen stufi en OV terug betalen).

Je gaat er niet op achteruit, je kan ook gewoon blijven lenen, je moet alleen binnen een bepaalde periode aan bepaalde normen voldoen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 08:52

Marieke_K schreef:
Prestatiebeurs heeft er alleen mee te maken dat jij je opleiding binnen een bepaald aantal jaar moet afronden. Voor het HBO moet je bijvoorbeeld binnen 10 jaar na de start van de opleiding een HBO diploma halen (hoeft dus niet van de opleiding te zijn die je start, maar een HBO diploma).

Mocht je aan de eisen van je prestatiebeurs voldoen dan wordt deze automatisch een gift (dus al je ontvangen stufi + OV) indien je hier niet aan voldoet dan wordt je beurs een schuld (dus moet je naast je lening ook je ontvangen stufi en OV terug betalen).

Je gaat er niet op achteruit, je kan ook gewoon blijven lenen, je moet alleen binnen een bepaalde periode aan bepaalde normen voldoen.

Ok dus ik krijg in princiepe "gewone" Stufi alleen dan als ik niet aan de normen voldoe moet ik het dat schooljaar/jaren terug betalen wat ik gehad heb?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:10

1. Ja je krijgt gewoon stufi (en eventuele aanvullingen waar je recht op hebt etc.)

2. Inderdaad als je niet aan de norm voldoet moet je terug betalen (beurs wordt dan schuld).

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 12:16

aai oke,
Nouja ik weet nu zo ongeveer welke opleiding ik wil gaan deon Haha!