Niet naar mn zin op werk, wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Niet naar mn zin op werk, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:18

Sinds maart werk ik op kantoor bij een klein bedrijfje, 5 minuten bij mijn huis vandaan. Mn collega's zijn hartstikke aardig, maar het werk zelf valt erg tegen. Ik heb heel erg weinig te doen, ben receptioniste/telefoniste, maar de telefoon gaat gem. 20x per dag, erg weinig dus, als je dat verdeelt over 8,5 uur! Ik heb nog wel wat andere klusjes die ik moet doen, zoals het bestellen van de lunch (we krijgen lunch op het werk) en bestellen van kantoorartikelen, de balie en de hal netjes houden, zodat klanten altijd in een nette omgeving binnenkomen, wat administratief werk, afspraken inplannen, etc. Omdat ik een opleiding in de paarden heb gehad, hou ik er heel erg van om lekker bezig te zijn en hard door te werken. Dat vinden ze op mijn werk erg fijn, maar het probleem is dat ik 's ochtends alles al gedaan heb en 's middag niets te doen heb. In het begin dacht ik dat het zo rustig was, omdat ze me nog niet teveel te doen wouden geven, omdat ik nieuw was. Maar ik werk er nu dus al een behoorlijk tijdje en het blijft rustig. Een maand of 3 a 4 geleden ben ik al een gesprek aangegaan met mijn werkgever, dat ik me verveelde, onder mijn nivo werk en dat ik gewoon niet lekker in mn vel zat doordat ik niets te doen had (ik ben nogal een denker/piekeraar en als ik niets te doen heb ga ik lopen malen, nare eigenschap). Ik heb toen extra taken erbij gekregen, zoals het organiseren van evenementen (bijv. onze klantendag) en ik zou wat meer contact gaan houden met de klanten + mijn collega helpen met de boekhouding (ik haat cijfers, maar alles beter dan niets doen). Maar de klantendag is inmiddels voorbij en de andere dingen hoef ik maar zo weinig te doen, dat ik het nu dus weer zo ver is als een paar maanden geleden. Vanochtend voelde ik me helemaal niet lekker, omdat ik er zo tegenop zag om naar mn werk te gaan, omdat ik geen reet te doen heb en de dag dan zo eindeloos lang duurt. Ik word gewoon helemaal gaar en kan dan gewoon niet meer functioneren zoals ik het wil, omdat ik ingekakt ben.

Aan de ene kant wil ik een andere baan zoeken, omdat ik al maanden geleden aan heb gegeven dat ik geen reet te doen heb. Aan de andere kant wil ik wel blijven, omdat het dicht bij huis is, ik aardige collega's heb en ik het erg snel vind om binnen een jaar alweer naar een andere baan opzoek te gaan. Maar ik wil ook gewoon weer lekker in mn vel zitten, de vrolijke Joyce zijn en niet de gestresste joyce die de hele tijd een knoop op haar maag loopt. Wat zouden jullie doen? Sorry trouwens voor het lange verhaal...

A_nouk

Re: Niet naar mn zin op werk, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:21

Ik zou proberen nogmaals met je baas te gaan praten en goed te bespreken wat je wensen en je kwaliteiten zijn.
En het geen wat jij nu van hem verwacht.

Loopt dit uiteindelijk op niets uit zou ik een andere baan gaan zoeken wanneer jou kwaliteiten niet benut worden is dat niet alleen voor jou zonde maar ook de mensen die wel iemand zoeken die gedreven is in zijn of haar werk Lachen

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:21

Tja... dat is heel persoonlijk.

Ik had hetzelfde, gewoon echt geen zak te doen. Per november heb ik een andere baan gevonden waar wel genoeg te doen is (ook een heel andere richting, wat meer bij mij past) en daar heb ik heel veel zin in!

Het gaat om jouw leven en als je je niet op je plek voelt, zou ik daar gewoon mee stoppen. Ook al lijkt het vrij snel. Je kunt er ook maar beter nu mee komen dan wanneer je je helemaal ongelukkig voelt toch?

Meid, het leven is te kort om er niet met volle teugen van te genieten!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:23

Ik zou als ik jou was een andere baan zoeken.

Ik heb hetzelfde.. Maar vind mijn werk dan ook saai worden omdat het altijd hetzelfde is.. Het is rustiger en ik vind het gewoon niet meer leuk..
Ik heb daar een jaar gewerkt nu en het is wel tijd voor iets anders. 1 december begin ik aan mijn nieuwe baan.. Vind het wel jammer, heb leuke collega's en een leuke tijd gehad maar je moet toch aan jezelf denken..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:26

Dat is zeker waar... Aan de ene kant wil ik wel tot het eind van het jaar blijven, dan heb ik geen gezeik met vakantiedagen die terug betaald moeten worden oid en als we ons "goal" halen, krijgen we een bonus, dus dat is mooi meegenomen Knipoog

En dan nog de vraag, wat wil ik voor werk gaan doen dan... Op een of andere manier ben ik nooit tevreden! Kantoorbaan is eigenlijk niets voor mij, krijg last van mn nek, heb vaker last van migraine dan voorheen, maar wat zou ik dan kunnen gaan doen? Ik heb een opleiding in de paarden gehad, maar daar verdien je bijna niets mee en ik heb een auto, 2 katten en een huurwoning, dus qua loon mag ik niet achteruit gaan. Ik moet gewoon meer te doen hebben dan alleen achter de computer zitten! Jullie nog goede tips en ideeen?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:26

Ja, dat kantoor-zitten was bij mij ook echt de reden dat ik ander werk gezocht (en gevonden!) heb. Mijn achtergrond is in de dieseltechniek en ik ga straks als Bunker Surveyor werken in de grote havens. Schepen als controleur bezoeken zeg maar.

Wat voor opleiding heb je Joyce2? Als je een algemene achtergrond in de dieren hebt zou je bijvoorbeeld als buitendienstmedewerker kunnen gaan werken voor een bedrijf wat producten wil verkopen??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 12:56

Ik heb paardenhouderij & management gedaan (mbo nivo 4), ik heb er al over zitten denken om bijv. iets te doen als "zadel passer", dat je lekker op pad bent voor een werkgever en mensen helpt om het juiste zadel uit te kiezen. Of iets in die richting, mag ook iets totaal anders zijn, ook met andere dieren. Zou helemaal mooi zijn als ik dat dan weer met het lesgeven kan combineren. Maarja, waar vind je dat soort banen?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:58

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 13:01

Oehw, handige links zijn altijd welkom Haha!
Ik ga even verder met mn huisje schoonmaken (kattenbak vergeten uit te scheppen en katten hebben uit "pissigheid" de hele boel ondergezeken, inc. mijn fatboy, nice... + katten gaan naar buiten in de regen en komen met modderpoten binnen = tijd voor grote schoonmaak!!) en daarna rustig die website bekijken!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:03

Succes meid en anders eens een pb naar mij: een vriendin van me heeft een uitzendburo gevonden die specifiek mensen uitzendt al dan niet met uiteindelijk vast contract op het gebied van diermanagement...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:07

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:25

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 13:51

Tnxx alvast voor alle tips! Super!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:14

Pollen schreef:
Ja, dat kantoor-zitten was bij mij ook echt de reden dat ik ander werk gezocht (en gevonden!) heb. Mijn achtergrond is in de dieseltechniek en ik ga straks als Bunker Surveyor werken in de grote havens. Schepen als controleur bezoeken zeg maar.

Wat voor opleiding heb je Joyce2? Als je een algemene achtergrond in de dieren hebt zou je bijvoorbeeld als buitendienstmedewerker kunnen gaan werken voor een bedrijf wat producten wil verkopen??

Hmm, ben benieuwd wat jou werk precies inhoud. Lijkt me interessant Lachen
Zou je me wat meer kunnen vertellen? En wat voor opleiding heb je gedaan hiervoor?

Groeten,

Monique

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:14

Sowieso nog een keer aangeven bij je leidinggevende dat je tijd overhoudt en weer meer werk om handen kan hebben Knipoog

Leidinggevenden hebben soms zoveel werk zelf liggen dat ze het overzicht missen om te zien dat dat bij een werknemer dus helemaal niet zo is. Heb je zelf enig idee met wat voor werk drukke collega´s zitten, zitten daar geen taken bij die je kunt overnemen of bij kunt helpen? Je kunt zelf ook een beetje overleggen met collega´s, zo kun je zelf ook een beetje sturen in wat voor klusjes je erbij krijgt misschien Knipoog Succes.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:16

ander werk zoeken

ik zit ook in deze situatie en ben ook opzoek naar iets anders
heb alleen mijn reuma tegen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 16:04

Ik neem alles wat ik kan doen al uit handen van mijn collega's, maar mijn collega's zijn programmeurs, verkopers en onderzoekers, daar kan ik dus niets van overnemen. De rest van de klussen doe ik al, ik loop elke dag aan hun hoofd te zeuren of er nog wat te doen is en zodra er iets is wat ze uit handen kunnen geven, komen ze gelukkig ook wel naar me toe. Maarja, als er niet meer is, dan is er niet meer! Ben nu idd opzoek naar ander werk, maar ik wil dus niet meer hetzelfde doen. Moet nu dus hard nadenken wat ik dan wel wil...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:24

Kun je niet nog eens in overleg gaan met je baas , nadat je eerst voor jezelf bedacht hebt op welke manier je je goed zou kunnen inzetten voor het bedrijf ?

Stel je voor dat het jouw bedrijf is. Wat kan er verbeterd worden ? Wellicht kun je een mooie taak voor jezelf bedenken waarvan je baas ook denkt : hee dat is een goed idee !!! Lachen

Of wellicht kun je in overleg met je baas een cursus gaan volgen , waar je onder werktijd je tijd aan kunt besteden...?

Is een mooie investering zowel voor je baas als voor jezelf Ja

Praat hier eens over , vertel je baas dat je van plan bent een andere baan te gaan zoeken tenzij je meer om handen krijgt.

Dan snapt hij dat je het echt serieus meent en geef je hem wellicht een goede aansporing om je wat meer te stimuleren Lachen

En zo niet , dan kun je altijd nog weg Ja