Dansen, hoe wat en waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_angela

Dansen, hoe wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 10:37

Hoi allemaal!

ik zou graag een keer in de week iets leuks op muziek willen gaan doen. Ik heb alleen totaal geen idee wat er mogelijk is.
Mijn vriend wilt niet mee, dus stijldansen en salsa valt al af.. Salsa enzo spreekt me wel aan moet ik eerlijk zeggen.
Ik heb al wat op internet gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Om wat meer zelfvertrouwen te krijgen lijkt me zoiets als poledance ook erg leuk, maar ik ben verre van sterk en lenig!

Wie heeft er tips?

Edit: ik ben overigens 25 jaar oud Knipoog

Sylhouet

Re: Dansen, hoe wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:43

Stijldansen en salsa kan vaak ook zonder partner!

Toevallig doe ik sinds kort aan stijldansen, samen met mijn man.
Wij zitten dus in een (beginners)dansgroep voor paren.

Maar er is ook een dansgroep voor mensen die zonder partner de cursus willen volgen, dan worden er gewoon paren gevormt binnen de groep Lachen !

Als ik jou was zou ik eens kijken op sites van dansscholen in je omgeving, daar staat meestal precies op welke cursussen er zijn, met en zonder partner.

Ik vind de cursus echt superleuk, dus zeker een aanrader om met dansen te beginnen Knipoog !

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:44

Ik heb er zelf niet veel verstand van. Was laatst zelf ook een beetje aan het rond kijken naar danslessen. Het nieuwe seizoen is in september begonnen en zo rond januari beginnen er op de meeste scholen weer nieuwe cursussen. Het handigst is als je dan naar een open dag gaat, kan ze zelf kijken of het je aanspreekt enzo. Er zijn trouwens ook wel dansscholen die solo salsa lessen geven, dus salsa dansen valt niet meteen af voor je Knipoog
Succes!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:41

Leuk dat je wilt gaan dansen. Ik heb zelf 6 jaar stijl gedanst, 2 jaar western en geef nu les aan verstandelijk gehandicapten.

Stijldansen kan je ook alleen naar toe zoals hierboven al aangegeven. Gewoon even informeren bij de plaatstelijke dansschool. Als je op een wat hoger niveua komt moet je wel een vaste partner mee maar dat is vaak dan wel ook via de dansschool te regelen.

Salsa weet ik niet wat van, mijn vriend heeft dit een jaar gedaan maar ook met een vriendin. Weet dus niet of je hier alleen naar toe kan.

Wat erg oudbollig klinkt maar absoluut niet is is country and western. Errug leuk om te doen, wel fanatiek vind ik. Maar dit kan ook in eerste instantie alleen.

succes met zoeken.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:43

Stijldansen kan toch inderdaad ook met een ander. Lachen
Mijn vriend doet het ook, ik niet, geen probleem toch zolang het enkel danspartners zijn Haha!