Ik heb nu een fulltime baan, hierbij werk ik 36,25 uur per week. Hierbij wil ik graag een "bijbaan" als mysteryshopper. Dit zal maar voor een aantal keren per jaar voorkomen en dus eigenlijk op oproepbasis zijn.
Het bureau waar ik mij inschrijf werkt met een uitzendbureau. Dit houd dus in dat ik meer belasting over mijn 2e baan zal betalen ( 52% meen ik )
Echter, ik wil een paar dingen weten, waar iemand met ervaring op dit gebied zijn mening is gevraagd..
- Is de belasting verplicht om aan mijn huidige fulltime werkgever te melden dat ik nevenactiviteiten heb? Dit omdat ik dan weet of ik het wel of niet moet melden
- Is er recht op teruggave aan het einde van het jaar?
- Heeft een 2e baan effect op mijn zorgtoeslag ( niet dat dit belangrijk is, maar hou er graag rekening mee
)- Ik weet dat de heffingskorting toe word gepast op mijn huidige baan, uiteraard wil ik niet dat deze heffingskorting alleen op de oproepbaan word toegepast. Is dit zo?
Graag alleen reageren op het moment dat je het echt zeker weet, of mij informatie kan verstrekken over waar ik de info kan vinden, de website van de belastingdienst is namelijk niet duidelijk! ( Niet leuker, wel makkelijker?? Yeah, right!!
)
je belastingteruggave is wel leuker maar dat duurt een hele tijd...