Nu al studietwijfels (KCM)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marinke

Nu al studietwijfels (KCM)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 16:51

Ik plaatste dit bericht net in het eerstejaars-studententopic, maar bedacht dat het ook wel in een nieuw topic kan, in de hoop reacties te krijgen van mensen die al ervaring hebben met dit soort twijfels Knipoog

Ik woon al vanaf juni (vlak na mn eindexamen VWO) op kamers, in Groningen, wat gigántisch goed bevalt Ja
Woon met 4 andere eerstejaars in een huis, 2 van hen kende ik al van de middelbare school. Gezellig huis, vaak wel samen eten enzo.

Studentenleventje bevalt dus priiima Haha! voel me erg lekker met mn eigen plekkie in Groningen. Jammer alleen dat de studie wat minder bevalt...
Ik doe Kunsten, Cultuur en Media, en dat valt erg tegen. Ik dacht dat ik het interessant vond, maar eigenlijk vind ik het nogal een 'mierenneuk'studie Huilen van het lachen op een wetenschappelijke manier met kunst bezig zijn... dat kost me toch wel heel erg veel moeite.
Ik denk er sterk over om te stoppen, maar weet eigenlijk helemaal niet goed wat ik wil... wel of niet in de kunstwereld? Doorzetten of niet? Of iets compleet anders, en lekker als hobby me met het kunstwereldje bezighouden? Dat laatste doe ik nu al door allerlei vrijwilligerswerk in het muziekwereldje, werk bij een poppodium en ben daar inmiddels al zo gesettled dat ik wel gevraagd wordt voor andere dingen als helpen bij organisatie van een festival, helpen bij een concept dat huiskamerconcerten organiseerd en wie weet nog wel meer dingen. Geniet ik enorm van, maar tegelijkertijd denk ik daardoor steeds meer van goh, ik kom al zo lekker in dit wereldje terecht... wil ik dan wel een studie over de kunstwereld doen?

Zijn er hier meer mensen die nu al twijfels hebben over hun studie? En niet weten wat ze ermee aanmoeten?
Ik zou het liefst lekker een half jaar gaan werken, of een paar maanden hier werken en dan nog een paar maanden naar Engeland waar ik familie heb wonen.. en ondertussen hard bezig met de vraag wat ik nou wil later, om volgend jaar gemotiveerd aan een studie te beginnen...
Want de motivatie is héél zwaar zoek.

Of toch doorzetten..? Zucht. Benieuwd naar andere ervaringen Ja

Kimberleij

Re: Nu al studietwijfels (KCM)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:36

ik heb ook heel erg getwijfeld tijdens mijn studie,
ik begon op spw 4 maar dit was toch net een stapje teveel voor mij ( geen zin/ tijd voor dat veele huiswerk) Toen ben ik naar 10 weken overgegaan naar spw3 een heel stuk makkelijker want tja we hadden en geen huiswerk en ook maar zelden les, ik zat gewoon mijn tijd te verdoen daar. En als we is wat doen had het met kinderen te maken, nou laat dat dan net niet mijn ding zijn.
Toch met moeite en veel gelachen en af en toe een spijbeldag het jaar afgemaakt, tweede jaar begon met een stage van een half jaar, nou leuke stage/ super begeleider op school. Toen kreeg ik er weer een beetje zin in na die stage weer naar school en na 2 weken was ik het alweer spuugzat alsmaar over kinderen kinderen en kinderen.
Op mijn stage had ik een baan aangeboden gekregen en daar heb ik wel ontzettend veel geleerd en dat heeft mij de power gegeven om door te gaan met die k*t opleiding. na dit jaar ben ik blij dat ik klaar ben.

ik volg trouwens de opleiding spw 3 gehandicapten zorg.

Als jij er 100% achter staat dat je weet dat dit niet is wat je wil zal ik stoppen en dan in februari ( meestal kan dat) met een andere opleiding starten.

Achterom

Re: Nu al studietwijfels (KCM)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:43

@marinke: als ik het goed lees ligt jouw interesse vooral in het organisaren van dingen of niet? Zou het dan niet handig zijn om je te richten op dat onderdeel en daar een passende studie bij te zoeken? Lachen