Aanvullende ziektekosten betalen, basis zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseylove

Aanvullende ziektekosten betalen, basis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:41

Nou ik heb een betalingsschuld bij het Azivo.
Daardoor kan ik niet overstappen naar een andere verzekering.
nou betaal ik wel elke maand dik 140 euro voor een aanvullende verzekering.

kom ik bij de TA krijg ik te horen ja je bent niet aanvullend.

Ik betaal ook nog eens 100 euro aflossing per maand.
of hoewel ik ben basis dat is rond de 90 euro en de andere 50 euro steken ze in hun zak.
ik kan niet veranderen.

Ik betaal voor een aanvullende verzekering dan moeten ze deze toch ook geven..

Wie kan me hier hulp in bieden

Letsdunit

Re: Aanvullende ziektekosten betalen, basis zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:50

"ze" steken helemaal niks in hun eigen zak, je bent waarschijnlijk gewoon aanvullend verzekerd zonder tandartsdekking !

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:52

Letsdunit schreef:
"ze" steken helemaal niks in hun eigen zak, je bent waarschijnlijk gewoon aanvullend verzekerd zonder tandartsdekking !

Dat denk ik idd ook Ja
Maar verder snap ik niet zo heel veel van het hele verhaal eigenlijk Bloos

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:55

Nee, zodra je een betalingsachterstand hebt wordt idd de dekking van de aanvullende verzekering achtergehouden, tot je de achterstand volledig hebt ingelopen. In die periode betaal je wel de volledige premie, dus ook voor de uitgebreide dekking die je niet krijgt.
Krom maar waar!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:56

of ze hebben je tijdelijk uit de aanvullende gehaald totdat je weer bij bent
als je langer dan een half jaar achter loopt dan mag dat

het andere is dat je misschien geen tandarts verzekering hebt afgesloten

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:37

Een zorgverzekering steekt never nooit geld in hun eigen zak!! Dat mogen ze welliswaar niet eens doen want dan zou dat echt wel boven water komen, als het bij meerdere gevallen gebeurt.

En een premie van dik 140euro vind ik wel errug veel per maand voor een aanvullende verzekering. Ik ken de zorgverzekeraan Azivo niet. Maar ik heb een aanvullende verzekering zoals basispakket en dan nog uitgebreid tandarts en nog iets bij in zit en daar betaal ik per maand EUR 106,48 aan.

Dus TS het kan wel zijn dat je aanvullende verz kan hebben maar dat daarin GEEN tandartspolis bij in is opgenomen (waar jezelf bij was toen je het afsloot).. Of ze hebben je tot de tijd dat je weer helemaal bij bent met het betalen van de achterstand op zogeheten *laag pitje* gezet totdat je weer bij bent maar je blijft wel gewoon je aanvullende premie betalen.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:48

als de tandarts weet dat je een betalingsachterstand heb bij je verzekeraar dan wil de algemene tandarts hebben dat je ze contant betaald. Wellicht omdat de tandarts de nota's opstuurd naar de verzekering, en de verzekering het vergoede bedrag eerder in het verleden op jouw rekening hadden laten storten, en jij dat bedrag weer naar de tandarts over moest maken.

Ik denk dat je eerst je afbetaling moet doen voordat de tandartspolis weer in je pakket zit.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 11:50

nou ik heb juist een extra polis op de TA! daar betaal ik per maand ruim 22 euro voor op de algemene aanvullende polis.
omdat tandheel problemen in de familie zitten ben ik voor alles maar dan ook alles gedekt voor me tanden!

ik vind het raar dat ik gewoon dik een polis moet betalen waar voor ik niet eens verzekerd ben!.

dat dit zomaar in nederland mag.

of hoewel ik betaal voor een aanvullende verzerkering die zei mij niet leveren.
dan is het gewoon zakken vullen.
ik betaal 140 dat is basis rond de 90 euro, dan nog het aanvullende gedeelte voor me pil( die ze maar tot de 21 ste vergoeden) nu spiraal dus zit voor de komende 5 jaar veilig.
en nog een een aparte polis voor me tanden is 140 euro.
dit kunne nze niet zomaar maken vind ik

zet me dan terug op de basispolis en laat me dat ook betalen, dan kan ik ook sneller me schuld afbetalen.
ik gooi dit even bij de consumentenbond naar binnen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:53

Als jij gewoon had betaald had je dit probleem ook niet gehad...

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:54

volgens mij hoef je je aanvullende niet te betalen als je daar uitgegooid bent
ik zou even bellen met de verzekering en vragen hoe het zit
kan ook zijn dat de tandarts het niet kan zien hoe het zit

bij ons moet je de nota gewoon zelf betalen en kan je achteraf hem indienen bij de verzekering

oh en wendy je kan daar niet over oordelen je weet nooit wat er achter steekt waarom iemand achter loopt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:56

dipstaartje schreef:
oh en wendy je kan daar niet over oordelen je weet nooit wat er achter steekt waarom iemand achter loopt

Tuurlijk is dat zo, maar ik word er wel een beetje pissig van als de TS beweert dat de verzekeraar vanalles in eigen zak zou steken terwijl zij zelf de oorzaak van het probleem is, door niet te betalen.
Ik zou als ik haar was ook niet op teveel begrip rekenen. Er is een tijdje geleden aangekondigd dat wanbetalers van de ziektekostenverzekering tegenwoordig hard aangepakt gaan worden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:58

Als jij een betalingsachterstand hebt, heeft de verzekeraar het recht om de aanvullende polissen tijdelijk op non actief te zetten tot jij je schuld hebt afbetaald.

Wat dipstaartje zegt over niet betalen als je er uit bent gegooit raakt dan ook kant noch wal, de TS is er niet uitgegooid, de TS moet gewoon gaan betalen en dan is er niets aan de hand.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:04

als ze nu geen gebruik van de aavullende mag/kan maken hoef je deze niet te betalen
tot het moment dat de ts weer bij is met betalen dan moet ze de aanvullende opnieuw aanvragen

ik ken iemand die had precies hetzelfde en omdat die langer dan 6 maanden achterstond is die uit de aanvullende gezet
toen diegene bij was met betalen moest ze opnieuw een aanvullende aanvragen en die kreeg ze ook

de ts moet gewoon de verzekering bellen en vragen hoe het zit
wellicht dat de tandarts niet alles kan zien
wat zou kunnen die van ons ziet dat ook niet of bemoeit zich daar niet mee
je krijgt de rekening en die moet je binnen 14 dagen betalen en of je dat dan zelf doet of via de verzekering dat is aan jouw

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:06

Onze tandarts stuurt ook allereerst de rekening naar ons toe en deze moeten wij dan als eerst bekostigen en daarna kunnen we deze kosten dan terug laten vergoeden door onze verzekering (door een kopie van de rekening + afschrift dat het betaald is) op te sturen. En dan krijgen we netjes het bedrag vergoed van onze verzekering.

En ik ben goed gedekt bij het Groene Land Achmea.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:08

dipstaartje hoe kom je aan deze info?
Ik werk nl. bij een zorgverzekeraar en het is dus zeker niet op alle verzekeringen van toepassing dat je dan maar je AV niet hoeft te betalen omdat je een achterstand hebt.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:12

TS gewoon even de voorwaarden van Azivo lezen heb ik net ook gedaan en staat het gewoon in.

Ik denk dat de mensen die hier dagelijk mee te maken hebben waaronder ik idd wel eens moe worden van dit soort uitspraken.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:17

ik heb het ook niet over zomaar achterstand maar een achterstand van langer dan 6 maanden

ik weet van diegene dat ze een brief heeft gehad van de verzekering dat ze uit de aanvullende is gezet omdat ze niet betaalde
bv 1 januari basis plus av en in aug uit de av gezet omdat ze niet betaald had vanaf jan voor de basis en av

na een hele poos toen ze alle achterstanden betaald had kon ze opnieuw een av aanvragen tot die tijd moest ze gewoon de basis betalen + aflossing

ik heb dat van dichtbij meegemaakt omdat ik haar heb geholpen alles weer op de rails te zetten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:20

TS let op ja hebt kans dat je helemaal niet verzekerd bent totdat je bij bent. Dus als je in het ziekenhuis terecht komt krijg je ook de rekening.

Dit staat heeeeel smerig in de polis en dit krijg je pas achteraf te horen. Kan je een ding adviseren AFLOSSEN zo SNEL mogelijk of zorgen dat je niets krijgt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:22

Waarom nou weer smerig in de polis?
Het is ontzettend duidelijk gemaakt dat wanbetalers hard aangepakt worden, en m.i. is het niet meer dan normaal dat wanneer je een dusdanige achterstand hebt en met vragen zit je je verzekering raadpleegt en niet bokt...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:25

Ziekenhuis kosten worden betaald uit de basisverzekering en die mag niet gewijgerd worden en wordt dus gewoon betaald door de verzekeraar.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:27

Waarom gaan mensen toch hier op bokt vragen naar (of klagen over) dit soort zaken. 1 telefoontje naar je zorgverzekering, of je polis eens goed doorlezen en je weet precies hoe het in elkaar zit.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 14:23

dipstaartje schreef:

bij ons moet je de nota gewoon zelf betalen en kan je achteraf hem indienen bij de verzekering

heb 2 jaar op staat geleeft jij had het ook voor me mogen betalen dan had ik het niet gehad!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 14:24

dipstaartje schreef:

ben er niet uitgegooit want ben nog steeds verzekerd via hun en kan ook niet overstappen zolang ik me schuld heb

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 14:26

dipstaartje schreef:
als ze nu geen gebruik van de aavullende mag/kan maken hoef je deze niet te betalen
tot het moment dat de ts weer bij is met betalen dan moet ze de aanvullende opnieuw aanvragen

ik ken iemand die had precies hetzelfde en omdat die langer dan 6 maanden achterstond is die uit de aanvullende gezet
toen diegene bij was met betalen moest ze opnieuw een aanvullende aanvragen en die kreeg ze ook

de ts moet gewoon de verzekering bellen en vragen hoe het zit
wellicht dat de tandarts niet alles kan zien
wat zou kunnen die van ons ziet dat ook niet of bemoeit zich daar niet mee
je krijgt de rekening en die moet je binnen 14 dagen betalen en of je dat dan zelf doet of via de verzekering dat is aan jouw

De TA heeft er erg weinig mee te maken
meer het azivo

heb al zovaak gebelt maar ze zeggen ja jammer voor je gewoon betalen.
zit er aan te denken om een kort geding aan te spannen.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 14:28

Prisca schreef:
TS let op ja hebt kans dat je helemaal niet verzekerd bent totdat je bij bent. Dus als je in het ziekenhuis terecht komt krijg je ook de rekening.

Dit staat heeeeel smerig in de polis en dit krijg je pas achteraf te horen. Kan je een ding adviseren AFLOSSEN zo SNEL mogelijk of zorgen dat je niets krijgt.

ik betaal me schuld en me gewone polis dus ben gewoon wel standaard verzekerd maar niet aanvullend ook al betaal ik er voor