Auto of Scooter nemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Auto of Scooter nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 14:43

Ik wil weer eens wat anders dan het zo gebruikte fiets en me vader dat me elke keer komt ophalen/weg brengt.

Ik heb op moment een vrij standaard salaris maar nog geen huis.

Auto is leuk maar vrij duur, scooter duurt er wel weer wat langer over dan de auto.

Maar wat zou het handigst zijn? Voor nu voorlopig een scooter nemen of een auto?
Ik reis niet veel heen en weer en maximale afstand ik aflegt is 10km van huis naar bestemming van de plek.

Zou ook ongeveer de kwa kosten willen weten verschil tussen auto en scooter evt verzekeringen erbij.

Edit; heb van beide nog geen rijbewijs/certificaat.

yakima

Re: Auto of Scooter nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:47

beste is denk ik rijbewijs gaan halen voor je auto ( daarbij zit scooter/bromfiets certificaat in, mag je dus ook scooter rijden). als je je rijbewijs hebt kijken voor een scooter.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:50

ik zou idd rijbewijs voor de auto halen, dan kun je iig autorijden & brommer, als je alleen voor de brommer haalt, ja dan mag je natuurlijk niet auto rijden Knipoog

ik ben zelf 17, maar heb een scooter, rijd ook niet overdreven afstanden, dagelijks naar stal zo'n 10 km heen, en 10 km terug, en nog wat naar mijn werk hier in het dorp.

ik doe ongeveer een week met een volle tank (a. 7 euro) en eens in de zoveel tijd(3 maand ongeveer) een nieuwe fles met olie ophalen (a 6.20 oid).

Als ik dan zie hoeveel ik kan rijden voor nog geen 10 euro, nou dat heb je met een auto na ongeveer 2 ritjes er al doorheen....

scooter is wel wat kouder, maargoed kou kun je je op kleden, het is wel een stuk voordeliger, vind ik teminste Ja

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:51

Ik denk dat je meer hebt aan een rijbewijs, daarmee kun je nog alle kanten op. In jou situatie denk ik dat je aan een scootertje genoeg hebt.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:54

als je je rijbewijs gaat halen mag je beiden natuurlijk dus dat is wel heel handig.
zoals jij zegt is het makkelijkst om een scooter te nemen. als je nou naar je werk 40 km moet rijden dan veranderd de zaak.
ik zelf heb altijd toen ik 16 was een scooter gehad en reed toen met dat ding elke dag naar barneveld naar school en op zaterdag naar stroe voor werk. Scooter kan dat makkelijk aan

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:42

Ik heb mn rijbewijs maar ga naar naar mn werk op mn scooter is goedkoper en nog sneller ook,dan kan ik binnendoor.
Mn vriend heeft een eigen auto maar die gebruiken we eigenlij kalleen in het weekend want hij heeft ook een auto van de zaak.
Verder woon ik op hetzelfde terrein als mn schoonouders en die hebben ook 2 autos waarvan de ene ik die ten alle tijde mag pakken en dat dan ook doe voor de boodschappen en om te wandelen met de honden verder s gebuik ik de scooter.
lekker makkelijk .

Gr gemma