ruzie in een relatie moet??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

ruzie in een relatie moet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 22:07

ik had vandaag op mijn werk een discussie.. en die ging over ruzie in een relatie..

we hadden het er zo over en ik zei dat ik in bijna ander half jaar relatie nog nooit ruzie had gehad
nou, dat vonden mijn collega's maar raar Clown want volgens hen is het juist goed voor je relatie als je af en toe ruzie hebt...

hier ben ik het dus echt niet mee eens! waarom zou je ruzie moeten hebben om een goede relatie te hebben? om de goedmaaksex? je kan toch ook goede sex hebben als je geen ruzie hebt?? vind het zo'n bull oliebol!

oke, ik heb wel eens een meningsverschil met mijn vriend maar dat kan je geen ruzie noemen.. Tong uitsteken

hoe denken jullie hier over? Haha!

ikke20

Re: ruzie in een relatie moet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:09

tja af en toe ruzie is wel goed. maar teveel is juist weer slecht.
had in m vorige relatie gemiddelt 1x per dag ruzie en dan zag ik hem nog nieteens elke dag

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 22:16

ikke20 schreef:
had in m vorige relatie gemiddelt 1x per dag ruzie en dan zag ik hem nog nieteens elke dag

hoe krijg je dat voor elkaar zeg haha Tong uitsteken

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:17

Moeten is een verkeerd woord hoor........
Laat ik het anders zeggen. Ik ken van die kleffe stelletjes die nooit ruzie hebben en altijd alles samen doen. We zeggen wel eens voor de gein: wat als hij nou naar de wc moet, gaat zij dan mee? Tong uitsteken
Dus nee, laat mij maar af en toe ruzieen en mijn eigen mening en ding hebben, dat vind ik wel zo prettig.
Mijne doet niet aan -goedmaak sex- Knipoog Wij doen alleen maar aan -als we willen sex- Tong uitsteken
Overigens maakt mijn man nooit ruzie met mij. En als ik ruzie maak is het altijd over 1 ding; dat hij niet helpt in het huishouden en dan vooral zijn rommel laat slingeren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:17

Ik ben morgen 23 jaar getrouwd en we hebben nooit geen klinkende ruzie.Wel eens een meningverschil over wel of geen hond er bij,of dat de deur nu groen of cremé geschilderd moet worden Clown .Maar bij ons word er niet gescholden ,geroepen of dagen niet gepraat.En we zien elkaar nog steeds graag Bloos

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:18

LimaMambo schreef:
ikke20 schreef:

hoe krijg je dat voor elkaar zeg haha Tong uitsteken

tja als ik zei die auto is groen
zei hij standaart neehoor die is grijs
dus altijd ruzies over van die stomme dingen(tja hij wa erg moederskindje)

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:18

Ja, ze zeggen dat af en toe ruzie best goed is. En er zijn stellen genoeg die regelmaitg met elkaar overhoop liggen en toch al jaren samen zijn. En niet uit elkaar willen.
Maar het hoeft niet, hoor. Ik woon nu 11 jaar samen en we hebben eigenlijk nog nooit echt ruzie gehad. natuurlijk hebben we wel af en toe een meningsverschil, maar daar komen we (tot nu toe) altijd met goed praten wel uit. En we zijn af en toe ook best eens boos op elkaar, ook dat hoort er ten slotte gewoon bij. Maar echt ruzie? Nee, nog nooit. Dit maakt ons niet zo'n klef stel, zoals Zoezi het beschrijft Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 22:19

silvana schreef:
Ik ben morgen 23 jaar getrouwd en we hebben nooit geen klinkende ruzie.Wel eens een meningverschil over wel of geen hond er bij,of dat de deur nu groen of cremé geschilderd moet worden Clown .Maar bij ons word er niet gescholden ,geroepen of dagen niet gepraat.En we zien elkaar nog steeds graag Bloos

gefeliciteerd alvast Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:20

Ligt eraan. Ik denk dat het wel belangrijk is om zo af en toe een meningsverschil te hebben. Altijd maar ja en amen zeggen in een relatie is niet goed. Soms blijft dat bij een meningsverschil en soms moet je daar even lekker ruzie over maken.
Edit: ik denk dat het ook van belang is wat je precies onder ruzie verstaat. Dagenlang niet tegen elkaar praten, schreeuwen en schelden is echt niet nodig om een goede relatie te hebben. Maar af en toe een keer boos zijn is prima.
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 17-10-08 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:22

helaas misschien heel saai ,maar ik ken mijn man 19 jaar en misschien in al deze jaren 4x een `ruzie`gehad [ geen slaande ruzie Haha! ]
en een menings verschil is er ook niet vaak

en onze relatie is super Ja

dus nee ruzie Hamer in een relatie hoeft niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:28

Ik vind een goede ruzie gewoon heerlijk af en toe, lekker knallen en alles wat me dwars zit eruit gooien. Maar zo'n ruzie moet ook niet te vaak, en het liefst moet het gewoon nergens over gaan, en ook niet te lang. Als wij een kwartiertje hebben gebruld, is er altijd wel eentje die moet lachen, en dan is het ook gewoon klaar.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:32

Ik vind het knap als je binnen een relatie nooit ruzie zult hebben, al denk ik dat iedereen weleens ruzie heeft en dat is ook wel goed, alleen moet t niet te vaak voorkomen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:33

MarcoBorsato schreef:
Ik vind een goede ruzie gewoon heerlijk af en toe, lekker knallen en alles wat me dwars zit eruit gooien. Maar zo'n ruzie moet ook niet te vaak, en het liefst moet het gewoon nergens over gaan, en ook niet te lang. Als wij een kwartiertje hebben gebruld, is er altijd wel eentje die moet lachen, en dan is het ook gewoon klaar.

Haha! helaas heb ik die gevoelens niet Clown
en het lijkt mij niks om zomaar ruzie te gaan zoeken Gestoord om het schreeuwen tegen elkaar Clown

we zijn het soms niet met elkaar eens,maar dat ontaard niet in een ruzie of scheldpartij Knipoog

of is dat de leeftijd??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:37

Ligt aan je persoonlijkheid denk ik Tong uitsteken

Ik ben moeilijk, mijn vriend is moeilijk (en heeft adhd, dus hij zegt dingen voordat hij erover denkt Clown) en ik vind het daarom heeeeeerlijk om even lekker te ruzien! Echt genieten! Haha!
Soort uitlaatklep voor ons zeg maar Nagelbijten / Gniffelen
Kan over iets totaal onbenulligs gaan of juist iets heel belangrijk, maar wij praten het altijd goed uit en dat maakt onze relatie juist zo sterk Lachen
Wij weten precies waar bij staan door die ruzies.

Niet iedereen heeft dat nodig, maar wij wel Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:39

Ligt inderdaad aan je persoonlijkheid denk ik.
Ik heb af en toe inderdaad weleens behoefte aan een relpartij onderling (en dan hoeft het nieteens heftig te zijn hoor Haha! ) maar mijn vriend bewaard liever de lieve vrede. Hij houdt er helemaal niet van, terwijl ik juist heel zenuwachtig kan worden wanneer het te lang goed gaat zeg maar, maar dat zal wel door mijn verleden komen.
Hij weet dat trouwens wel en houdt er redelijk goed rekening mee.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:40

Ach 1 op de 3 huwelijken strand Haha! Wel of geen ruzie binnen de relatie Knipoog

Echte ruzie misschien 1 á 2x per jaar. Maar meestal bewaar ik de vrede maar en trekt hij zijn plan maar! Het is mij het niet waard om overhoop te gaan liggen.
Mopperen op hem 1 á 2x per week. Schoenen die vol modder zitten, of zijn jas die voor de 1000x over de stoel heen hangt ipv aan de kapstok Boos! Kleine dingetjes, maar daarom hou ik niet minder van hem hoor!!! Tong uitsteken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:41

Ik denk idd aan je persoonlijkheid. Ik ben vrij pittig en mijn Lief ook. Mijn ouders ook, en goed voorbeeld doet goed volgen Nagelbijten / Gniffelen

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:47

MarcoBorsato schreef:
Ik denk idd aan je persoonlijkheid. Ik ben vrij pittig en mijn Lief ook. Mijn ouders ook, en goed voorbeeld doet goed volgen Nagelbijten / Gniffelen

Ja maar ik vind het heerlijk om lekker pittig te zijn Duivel Ben zo blij dat ik niet saaaaaaaaaaaai ben Duivel
Daarmee wil ik niet zeggen dat als je nooit ruzie maakt dat je dan saai bent, maar ik koppel pittig zijn in doen en laten en pittig zijn in karakter/relatie wel aan elkaar

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:06

Ik ook.

Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:10

Ik zou absoluut geen relatie aan kunnen gaan met iemand die continu de lieve vrede wil bewaren Nagelbijten / Gniffelen
Liever iemand die samen met mij wil vlammen hahaha Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 00:46

Je hebt ruzie en ruzie....

Ruzie of meningsverschillen omdat je dingen dwars zitten, das gezond lijkt me.

Géén ruzie of meningsveschillen omdat je die dingen voor je houdt, dat lijkt me minder gezond.

Géén ruzie of meningsveschillen omdat er niets is om voor je te houden of je druk over te maken, what's the problem?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 07:31

nouks; je hebt helemaal gelijk!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 07:40

Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend, maar écht ruzie hebben we nog nooit gehad, meningsverschillen uiteraard wel en gewoon irritaties ook Vork (druk leven, kom je moe thuis en dan is alles teveel aan beide kanten haha).
Maar als ik echt ruzie heb heb ik weinig zin in goedmaaksex hoor Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 07:52

Hier nog iemand hoor die niet begrijpt dat ruziemaken in een relatie 'moet'.

Dat heeft ook niks met klef te maken, maar met geven en nemen.

Wij zijn al 25 jaar zonder een dag ruzie te maken bij elkaar en zijn daarbij ook nog eens collega's ook. Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:36

ik heb nu ook al redelijk lang een relatie, een keer hebben wij knallende ruzie gehad (om niks) haha Geld, geld!
wij zijn allebei hetzelfde kwa karakter en persoonlijkheid, en kwa doen en laten en allebij zijn we ook niet de makkelijkste.

Die desbetreffende avond, had mijn mannetje. Me geslagen, Dat heb ik hem direct afgeleerd en we ijn elkaar dus in de haren gevlogen. 5 minuten daarna ijn we gaan praten, en hij had onwijs veel spijt Bloos

En ja tis allemaal weer helemaal koek en ei.. en onze relatie is nog nooit zo goed geweest (ook geen ruzie etc meer op dit moment) alleen fikse meningsverschillen. Door die ruzie zijn we juist nader tot elkaar gekomen, kijk ik laat mezelf niet slaan zeker niet door hem, maar ik ben geen opgever. En door een opstootje wat gelijk daarna weer helemaal huilend bij elkaar is is uitgepraat. gaat mijn relatie echt niet stuk van.