vrienden * wat zijn dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nooralie

vrienden * wat zijn dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 19:38

even wat kwijt

ik ben nu anderhalf jaar geleden verhuist
naar drente. dus ik kende niemand.
ik leerde me vriend kennen en daar kreeg ik een helle vrienden groep er bij
maar ja ze zij heel anders ik schil ook ongeveer 4 a6 jaar met ze das ook al lastig.

maar ik kom ook uit een ander milui als hun blowen drienken veeel en zo is soms ook wel gezellig
veel ruzies binnen de vrienden zelf , maar niemand die wat echt recht in iemand gezecht zegt waar het op staat .
dus super veel gerodel en ik hoorde er niet echt bij .
er waar op een geven moment een paar meiden die wel aardig deden dus die zach ik als vrienden
maar ja ik krijg wat knie schijf schiet er uit niemand die wat van zich laat hooren 8 weken lang niet
echt kl**n je voelt je dan echt alleen .

ik had daar wat van gezegt van dat ik dat wel jamer van ze vond en dat ik haar ook gewoon gestund had toen het even uit was met haar vriend

nou zo ik na de vakantie bij mijn nieuwe baan beginnen waar ook een vriendin werkte die ging er weg en ik zou voor haar in de plaats komen .
gister voor het eerst gaan werken ook aarbeid teraputies basis
hoor ik dat ze helle raaren dingen over mij gezecht
dat ik mesbruik aan het maken was van de situwatie
ik ben het hellemaal zat met hun maar ik heb niet echt zelf vrienden

maar als ik weer beter ben dan ga ik naar de sport school
leer ik ook andere mensen kenen
en mijn nieuwe baan hoop ik ook andere mensen leren te kenen

is er ook iemand die ook zo iets mee gemaakt?

soory voor het gezeur Bloos

Anne.

Re: vrienden * wat zijn dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:44

Nee.
Ik vind het vervelend voor je hoor, dat je dyslectie hebt. Probeer volgende keer alternatieven voor die moeilijke woorden te vinden, dat is voor ons ook wat makkelijker lezen Bloos

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:51

Hey ik snap wat je bedoelt, ik had het alleen iets anders. Mijn relatie ging uit en toen was ik al mijn vrienden kwijt omdat ik ze via hem kende. Inmiddels heb ik gewoon lekker mijn eigen vrienden, en vrienden met mijn huidige vriend. Als je open staat voor mensen op de sportschool en op je werk komt het vanzelf. Succes ermee!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:52

Brennivin, wat is dat nou weer voor ...opmerking Verward Je begrijpt toch wat er staat?

@ TS, wat raar dat die meiden zo doen. Hoe oud ben jij/zijn zij? En wat zegt je vriend ervan? Het is altijd moeilijk om betrouwbare vrienden te vinden helaas. En tsjah, meiden roddelen altijd, je moet je er gewoon niet teveel van aantrekken.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 19:55

ik ben zelf 18 mijn vriend 24 en dat is wel de gemiddelde leefdtijd van die groep

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:58

roks schreef:
even wat kwijt

Ik ben nu anderhalf jaar geleden verhuist naar Drenthe. Ik kende dus niemand.
Ik leerde mijn vriend kennen en ik daardoor kreeg ik er een hele nieuwe vriendengroep bij.
Maar ja, ze zijn heel anders.Ik scheel ook ongeveer 4 a6 jaar met ze. Dat is ook al lastig.

Ik kom ook uit een ander milieu als zij. Ze blowen en drinken veel enz. Het is soms ook wel gezellig.
Er zijn veel ruzies binnen de vriendengroep zelf. Maar er was niemand die echt wat recht in iemands gezicht gezegd had waar het op staat. Er was dus super veel geroddel en ik hoorde er niet echt bij .
Er waren op een gegeven moment een paar meiden die wel aardig deden, dus die beschouwde ik als vrienden.
Maar ja, toen schoot mijn knieschijf eruit. En er was niemand die wat van zich liett horen.8 weken lang niet.
Echt kl**n je voelt je dan echt alleen .

Ik had daar wat van gezegd. Ik zei dat ik het wel jammer vond dat (ze 8 weken lang niets lieten horen?) en dat ik haar ook gewoon gesteund had toen het uit was met haar vriend.

Nou zo begin ik na de vakantie bij mijn nieuwe baan. Daar werkte ook een vriendin van mij, maar die ging er weg en ik zou in haar plaats komen.
Gisteren voor het eerst gaan werken ook op arbeid therapeutische basis.
Hoor ik dat ze hele rare dingen over mij gezegd had.
Dat ik misbruik aan het maken was van de situatie.
Ik ben het helemaal zat met hen, maar ik heb niet echt zelf vrienden.

Als ik weer beter ben dan ga ik naar de sport school.
Leer ik ook andere mensen kennen.
Bij mijn nieuwe baan hoop ik ook andere mensen te leren kennen.

Is er ook iemand die ook zo iets mee gemaakt?

sorry voor het gezeur Bloos

Even snel wat foutjes eruit gehaald voor de mensen die het anders te moeilijk vinden lezen. Knipoog
Ik denk dat het wel goed komt, want je gaat naar de sportschool, je hebt een nieuwe baan. En volgens mij sta je er wel voor open om nieuwe mensen te leren kennen. Lachen
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 17-10-08 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:58

he maar roks.............

dat zijn ook geen vrienden..dat zijn kennissen.
en dat is heel wat anders dan vrienden.
vrienden zijn in je geinterreseerd, die bellen je op om je mee te vragen ergens heen, die komen bij je en als je ziek bent komen ze je opvrolijken.

iedereen die dat niet doet is een kennis Knipoog

goed dat je toch gaat sporten enzo om nieuwe mensen te ontmoeten.
wonen best hele leuke in drenthe hoor Haha!

nishrinakn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:09

vrienden * wat zijn dat?

Goeie vraag... Boos!
denk je vrienden te hebben, zijn het roddelaars en stokers en alles...
helemaal wanneer mensen jaloers worden!
Je kunt beter dieren hebben als vrienden, die laten je niet in de steek, maar geven je alle liefde!
Ik heb een super leuke man en dochter en een Super pony!!! en heerlijke honden...
Die zijn voor mij het belangrijkste..
Als je je alleen voelt moet je bij je dieren zijn!! echt waar, Pling

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:17

Wat jij omschrijft zijn geen vrienden, maar overbodige balast Knipoog

Vaak als je lang ziek bent geweest, leer je je echte vrienden kennen. Daar behoren deze dus niet toe.

Ik zou zeggen: sta open voor andere mensen Lachen Misschien een keer iemand van bokt ontmoeten die toevallig dicht bij je woont?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:59

idd deze mensen zou ik ook niet zien als mijn vrienden alhoewel vriendschappen wel moeten groeien dus misschien is er een speciaal iemand waarbij je een soort klik hebt Lachen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:08

Vrienden zijn die mensen waartegen je alles kunt zeggen en mensen die horen datgene dat je niet zegt.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 21:21

dankje van de reacties ,
het zal wel goed komen denk ik hoor maar het nu gewoon zo verveelend me vriend is nu met de groep mee ik kan niet mee
ik haat dat zo Boos!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:01

De mensen die je noemt in je verhaal zijn in elk geval géén vrienden! Vrienden zijn mensen die er voor je zijn als dat nodig is, waar je altijd terecht kunt en waar je lief en leed mee kunt delen, die geheimen kunnen bewaren. En waar je nog steeds welkom bent, ook al ben je er een maand niet geweest.

Hoe ging dat gedicht ook alweer?

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht, die als het erop aankomt voor je bidt of voor je vecht. Pas als je iemand hebt die met je lacht en met je grient, dan pas kun je zeggen "ik heb een vriend".

Zoiets was het geloof ik ongeveer. Tegeltje hing vroeger bij mijn oma in de keuken. Lijkt mij een mooie omschrijving van het woord "vriend".
De mensen die jij omschrijft zou ik eerder "mensen die ik ken" noemen. Ik herken het wel, mijn zus had vroeger ook zoveel "vrienden". En ik kreeg commentaar dat ik geen "vrienden" had. Maar haar vrienden wisselden telkens. Mijn vrienden zijn er nu nog steeds!
Als jij nu niet meekan, vind ik eigenlijk dat je vriend ook wel bij jou had kunnen blijven. Hoeft natuurlijk niet altijd, maar een beetje rekening houden met elkaar is wel zo plezierig!