Hoe meer hoe beter? Wat is tegenwoordig een normale relatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Hoe meer hoe beter? Wat is tegenwoordig een normale relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 16:22

Ben ik toch heel benieuwd naar...

Bij mijn stiefzoon aan de 'andere' kant, ging zijn moeder vreemd met de achterbuurvrouw.
Partner vond dat allemaal wel kunnen voor een keertje, maar moest een punt achter gezet worden.
Dit gebeurde niet, dus is partner inmiddels ex en het vreemdgangstertje kwam als nieuwe lover.
Maar, nu komt het... Ze leven inmiddels met zijn 3-en in 1 huis.
Nieuwe liefje moet er zgn officieel uit voor 1 november, en ex moet ook tzt op zichzelf, die wil een huis gaan kopen NAAST hun
Een eigen leven, of maar iets van afgunst lijkt ver te zoeken Waarmee ik niet wil zeggen dat dat laatste persé hoeft, maar ik zou iig mijn ex even niet meer kunnen luchten geloof ik.

Of deze:
Een vrouw die erachter komt dat haar man al een paar jaar vreemdgaat, gaat scheiden en vervolgens intrekt bij hem en zijn nieuwe vriendin in een soort commune-achtige toestand, ze delen de vent...

Misschien ben ik veel en veel te kortzichtig, ouderwets, conservatief, noem het maar op.
Maar mijn broek zakt er vanaf, en vooral in het eerste voorbeeld, vind ik het heel naar dat mijn stiefzoontje dat als voorbeeld moet hebben.

Wat vinden jullie?

ilsse

Re: Hoe meer hoe beter? Wat is tegenwoordig een normale relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:26

:S:S:S inderdaad ben het met je eens!!! vind het ook niet normaal!
Je gaat toch niet voor niets uit elkaar?? en ook sneu dat hij dit als voorbeeld heeft.........

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:27

ja ik vind ook dat alles soort relaties moeten kunnen ,maar als er kinderen in het spel zijn dan moet je toch een beetje je verstand gebruiken denk ik,

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:21

tja,is in geloof ik.hier in de buurt,een stel,allebei een poolse lover aan de haak geslagen,en nu hebben ze een paar maanden met zn 4tjes i ndat huis gewoond ?! geloof dat nu ieder zijn eigen weg is gegaan,beide pools liefje meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:48

Ik denk dat monogamie/je beperken tot 1 vaste partner is aangeleerd en sociaal gewenst is, terwijl het niet in de aard van mensen zit.

Het maakt mij persoonlijk niet uit wat volwassen mensen doen als ze er zelf achter staan. Mijn ideale situatie zou in elk geval geen monogamie inhouden, maar ik zou me wel monogaam kunnen gedragen als iemand waar ik van houd wel een monogame relatie wil.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:33

Nou, ik vind die voorbeelden ook wel erg raar, maar het gebeurd inderdaad wel!
Voor mij zou t niks zijn in ieder geval!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:38

Niets mis mee. Ze laten het kind zien dat er niets mis mee is om van andere mensen te houden. Dat dat niet monogamie is en daarom niet 'normaal' is heel jammer. Maar dan zou je kinderen ook niet meer door homosexuele koppels op laten voeden, of door mensen met een handicap of met broertjes of zusjes waar iets mee is wat niet normaal is. Want mensen die polyamoreus zijn kunnen hier net als deze mensen helemaal niets aan doen. Ze doen er niemand kwaad mee...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:56

Ik denk dat we het fijne niet van deze relatie (of: ex-relatie) weten. Misschien leefden ze al jaren als broer en zus? Misschien zijn ze wel meer vrienden als lovers? Ik vind niet dat je hier over kunt oordelen, eerlijk gezegd. Ik zou het liever aan die mensen zelf vragen, wie weet sta je nog verbaasd over hun uitleg. Knipoog
Eerlijk gezegd zie ik liever dit, dan mensen die in hun strijd vergeten dat de kinderen echt de dupe zijn. Ja
Want daar heb ik echt nooit begrip voor, van die scheidende stellen die de kinderen zoveel pijn doen door hun strijd, hun haat, hun gestook.

Ja, ik ben erg openminded wat relaties betreft en sta niet snel te kijken van de minder standaard relaties. Natuurlijk vind ik dat als er kinderen in het spel zijn, je je netjes hoort te gedragen, maar feit is dat de mens niet is gemaakt om zijn/haar hele leven per definitie trouw te blijven aan 1 persoon. Knipoog
Gelukkig lukt het veel mensen wel, als ze eenmaal die ene gevonden hebben, maar velen ook niet. Clown
Je kunt het negeren of veroordelen, maar een relatie is nou eenmaal niet altijd voor eeuwig. Ook niet als er kinderen zijn.

Het kan in dit geval ook zijn dat die mensen zich 'volwassen' gedragen in het belang van het kind. Misschien daarom in goede harmonie uit elkaar gaan, elkaar geluk wensen en uit praktisch oogpunt in de buurt van elkaar gaan wonen. Al hoewel naast elkaar wel heel dichtbij is, maar wie weet. Knipoog
Of ze hebben het met z'n drietjes gezellig, kan ook, nou ja, ik zie daar ook geen probleem in, hoor. Moet iedereen toch lekker zelf weten?

Ik denk dat iedereen misschien even moet vergeten wat hij/zij zou doen in zo'n situatie. Niet iedereen reageert zoals als jij of heeft dezelfde ideeen over een relatie. En gelukkig maar, anders zou het een saaie boel zijn in de wereld. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:06

ik weet niet, denk dat het voor die kinderen niet leuk is nee.. Daar moet je toch wel voorzichtig mee zijn imo..

Verder moeten mensen lekker doen wat ze niet laten kunnen naar mijn mening... Als zij er gelukkig van worden. Maar aangezien er kinderen in het spel zijn vind ik het toch iets anders Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:10

Menino schreef:
ik weet niet, denk dat het voor die kinderen niet leuk is nee.. Daar moet je toch wel voorzichtig mee zijn imo..

Verder moeten mensen lekker doen wat ze niet laten kunnen naar mijn mening... Als zij er gelukkig van worden. Maar aangezien er kinderen in het spel zijn vind ik het toch iets anders Knipoog

Ja maar waarom zou het voor de kinderen vervelend zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 00:18

Vjestagirl schreef:
Menino schreef:

nouja, ik ben geen psycholoog,

Maar ik zou er zelf niet op zitten te wachten, als mn moeder ineens 2 kerels in huis zou halen ofzo..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 08:19

Tsja, ik weet hoe mijn stiefzoontje erop reageert en dat is domweg niet goed. Hij heeft een hekel aan nieuwe lover en de situatie. Hij snapt er geen hout van en is enorm opstandig.

Ik geloof ook niet zo in polyamoureuze relaties op de lange termijn, maar dat kan mijn interpretatie zijn van verhalen die ik van dat soort gevallen gelezen en gehoord heb.
Er komt altijd jaloezie om de hoek zetten, vroeg of laat.

Afijn, tis niets voor mij en eerlijk gezegd maakt het me geen reet uit wat een ander doet, feit is dat er nu een kind bij betrokken is wat duidelijk onder de situatie lijdt, dat vind ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:29

Maar zou het kind er niet sowieso onder lijden, omdat de ouders uit elkaar zijn? Hij heeft een hekel aan de nieuwe lover, dat is misschien omdat hij die persoon gewoon niet mag of als bedreiging ziet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 08:40

Ouders (waaronder mijn lief) zijn al uit elkaar sinds dat hij 1 is, dat weet hij niet meer.
Ze hebben allebei nieuwe liefdes gevonden en ik ben het blijvertje aan de andere kant zeg maar, maar ja, ik durf wel te stellen dat mijn stiefzoontje, van inmiddels 5, flink last heeft van de wisseling van de wacht. Niemand mag het nieuwe vriendinnetje ook, wie weet is dat nog een bijkomend probleem.

Afijn, ik hang voor een afwijkend voorkeur wellicht wat veel in wat voorheen 'normale' normen en waarden waren... Lips are sealed

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:21

corine1981 schreef:
Ik geloof ook niet zo in polyamoureuze relaties op de lange termijn, maar dat kan mijn interpretatie zijn van verhalen die ik van dat soort gevallen gelezen en gehoord heb.
Er komt altijd jaloezie om de hoek zetten, vroeg of laat.

Helemaal mee eens, kan me niet voorstellen dat zoiets stand houd.

Laatst was er een reportage hierover op tv en ik heb echt met verbazing zitten kijken. Ik kan het me echt niet voorstellen dat ik m'n vriend met een ander zou moeten delen. Lovers

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:05

Pff jeetje. Nou ja ik heb respect voor ieder ander maar ikzelf vind het niet normaal. Ik zou het zelf niet kunnen en tja dan ben ik misschien maar ouderwets. Alleen het idee al, brrrrr.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:21

Ik zie het probleem ook niet zo Bloos
Tuurlijk is het beroerd dat er een kind onder lijd, maar zou dat echt aan deze situatie liggen? Er zijn zoveel relaties waar kinderen de dupe van zijn, en dan heb ik het net zo goed over huwelijken die al 10 jaar lopen of een man en vrouw samen waarvan het kind niet met de stiefvader of moeder op kan schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:23

Elinaa schreef:
Ik zie het probleem ook niet zo Bloos
Tuurlijk is het beroerd dat er een kind onder lijd, maar zou dat echt aan deze situatie liggen? Er zijn zoveel relaties waar kinderen de dupe van zijn, en dan heb ik het net zo goed over huwelijken die al 10 jaar lopen of een man en vrouw samen waarvan het kind niet met de stiefvader of moeder op kan schieten.

ja dat is ook erg,
dat vind ik ook niet kunnen...

Vind dat als je kinderen neemt, je ze wel op de eerste plek moet zetten.. Kun je dat niet, dan moet je geen kinderen nemen imo.
Makkelijker gezegd dan gedaan, soms lopen dingen zoals ze lopen.. Maar dit is een bewuste keuze,

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:24

kinderen 'neem' je sowieso niet Knipoog

en dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, want waar trek je de grens? Als je een kind hebt die je helemaal niet wilt delen..zou je dan zelf nooit meer een relatie aan mogen gaan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:28

Menino schreef:
Vjestagirl schreef:

nouja, ik ben geen psycholoog,

Maar ik zou er zelf niet op zitten te wachten, als mn moeder ineens 2 kerels in huis zou halen ofzo..

Ik weet het niet, ik denk dat als dat de levensstijl is die zij kiest ik daar vrede mee heb. En zeker kleine kinderen hebben dat nog niet altijd door...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:33

Ik zie ook niet echt het probleem, zolang ze er niemand mee lastig vallen ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:39

Ik ben een zo een 'kind' die nog steeds de nasleep draagt van het feit dan mijn moeder er met een vrouw vandoor ging. mijn pa het wel kon accepteren en er is een periode geweest dat ze met zn 3en in 1 kamer sliepen.

ik lees hier reacties dat ik denk van hoe kan je dat nou vinden of denken.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:55

oke buiten het feit dat ze met zn 3en sliepen..dat kun je idd laten, wat had je moeder dan moeten doen? ervanuit gaande dat ze verliefd was op die vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:55

Elinaa schreef:
kinderen 'neem' je sowieso niet Knipoog

en dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, want waar trek je de grens? Als je een kind hebt die je helemaal niet wilt delen..zou je dan zelf nooit meer een relatie aan mogen gaan?

ach, ik ben van meningen dat een gezin met een moeder en een vader gewoon het beste is voor een kind.. niet dat al het andere slecht is.
Maar dit vind ik dan wel weer erg ver gaan, for sure dat het onbewust ook invloed heeft op kinderen.

En je kiest toch voor een kind? Ja tenzij je ongewenst zwanger raakt; maar dan nog vind ik niet dat je je eigen pleziertje voorop moet stellen aan de belangen van een kind.. Dat vind ik dus best egoïstisch.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:59

@ menino.. Ze bedoelt een kind KRIJG je.. die neem je niet Knipoog
En ik moet dr niet aan denken om in zo'n situatie te zitten.. dan maakt het me denk ik echt niet meer uit of mn ex nou in een kartonnen doos slaapt of niet.. dr uit! Tong uitsteken