In het buitenland studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

In het buitenland studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 15:26

Wie heeft er hier in het buitenland gestudeerd? Hoe beviel het, waar, krijg je een diploma en kan je daar wat mee? En is het erg duur of niet(heb nml het idee van wel Knipoog )

verootjoo

Re: In het buitenland studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:08

Het ligt er helemaal aan wat je in het buitenland gaat studeren of je er hier ook nog wat mee kunt.
Qua prijzen: bedenk wel dat er in NL erg veel subsidie wordt gegeven op schoolgeld, daarom is het hier spotgoedkoop studeren. In het buitenland betaal je maar zo 7-10x meer per jaar Ja

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 16:11

Dat had ik idd al gezien, daarom ben ik ook benieuwd of mensen het gedaan hebben Knipoog En wat precies, wrs het hbo idee voor een jaartje Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:18

Als het voor een jaar is, zou ik iig even kijken of het aansluit op een opleiding hier in NL, of dat er eventueel een speciaal programma voor is. Er zijn bv studies die sws een jaar in het buitenland hebben. Verder zijn er studies die in het buitenland een andere waardering krijgen dan hier. Ik weet toevallig dat fysiotherapie (zelf aan het studeren Tong uitsteken) in het buitenland een lager niveau heeft dan hier. Dat zou zonde zijn, want dan heb je dus een lager niveau diploma, waar je in NL helemaal niks mee kunt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 16:57

verootjoo schreef:
Als het voor een jaar is, zou ik iig even kijken of het aansluit op een opleiding hier in NL, of dat er eventueel een speciaal programma voor is. Er zijn bv studies die sws een jaar in het buitenland hebben. Verder zijn er studies die in het buitenland een andere waardering krijgen dan hier. Ik weet toevallig dat fysiotherapie (zelf aan het studeren Tong uitsteken) in het buitenland een lager niveau heeft dan hier. Dat zou zonde zijn, want dan heb je dus een lager niveau diploma, waar je in NL helemaal niks mee kunt.

Ok, handig om dit in elk geval te weten Lachen Hopelijk komen er nog meer reacties Lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:04

Zou als ik jou was inderdaad op zoek gaan naar een opleiding die een uitwisselingsprogramma aanbiedt. Dan worden er vaak studenten geruild met gesloten beurzen, dus ben je alleen je verblijfskosten kwijt en geen extra collegeld.

Wij hebben dergelijke uitwisselingsprogramma's met Zweden, Finland, Belgie, Zuid-Afrika en Tsjechie momenteel.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 17:05

Marieke_K schreef:
Zou als ik jou was inderdaad op zoek gaan naar een opleiding die een uitwisselingsprogramma aanbiedt. Dan worden er vaak studenten geruild met gesloten beurzen, dus ben je alleen je verblijfskosten kwijt en geen extra collegeld.

Wij hebben dergelijke uitwisselingsprogramma's met Zweden, Finland, Belgie, Zuid-Afrika en Tsjechie momenteel.

Ik heb je gepbted Lachen

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:27

Ja ik zou de tip van Marieke_k opvolgen...Bij mijn opleiding (Personeel & Arbeid, AVANS Breda) moet ik volgend jaar 10 maanden stage lopen maar ik kan dus ook een half jaar stage lopen en een half jaar studeren in verschillende landen via een exchange-program. Ik ben zelf aan het denken om naar Stockholm (jaja ik hou van scandinavië) te gaan..maar eerst moet ik ook nog meer info zoeken. Daarnaast weet ik nog niet of ik het zeker wil, aangezien het natuurlijk altijd duurder blijft dan 10 maanden stage lopen in Nederland en ik na de studie waarschijnlijk nog wil gaan reizen wat ook weer heel wat geld kost. Een dergelijk programma is in ieder geval een stuk goedkoper dan als je 'gewoon' gaat studeren in het buitenland en alles wordt goed geregeld.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:45

verootjoo schreef:
Het ligt er helemaal aan wat je in het buitenland gaat studeren of je er hier ook nog wat mee kunt.
Qua prijzen: bedenk wel dat er in NL erg veel subsidie wordt gegeven op schoolgeld, daarom is het hier spotgoedkoop studeren. In het buitenland betaal je maar zo 7-10x meer per jaar Ja

Dat hangt er vanaf. Studiekosten in Nederland zijn vele duurder dan hier in België. Het inschrijvingsgeld dat ik heb moeten betalen was 3 keer minder dan bij jullie.

@ TS: het hangt er maar vanaf waar je wil gaan studeren. Vooral in Amerika zijn de kosten heel hoog, net als pakweg Oxford in Engeland. Hebben jullie geen internationaal uitwisselingssysteem? Ik zou als ik jou was mezelf eens gaan informeren aan het secretariaat van je studie.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:00

Mientjeuh schreef:
verootjoo schreef:

Dat hangt er vanaf. Studiekosten in Nederland zijn vele duurder dan hier in België. Het inschrijvingsgeld dat ik heb moeten betalen was 3 keer minder dan bij jullie.

@ TS: het hangt er maar vanaf waar je wil gaan studeren. Vooral in Amerika zijn de kosten heel hoog, net als pakweg Oxford in Engeland. Hebben jullie geen internationaal uitwisselingssysteem? Ik zou als ik jou was mezelf eens gaan informeren aan het secretariaat van je studie.

Nou studie, ik weet nog niet precies wat ik ga doen en op een deeltijd mbo opleiding zie ik ze nog niet zo snel leerlingen uitwisselen Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:18

Mientjeuh schreef:
verootjoo schreef:

Echt?? wat betalen jullie dan Bloos. Ik zelf volg particulier onderwijs, en dat is ong 7x zo duur, maar ik weet dat de buitenlandse studenten bij ons het zo goedkoop vinden Vork

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:18

Mijn inschrijvingsgeld was €500 ong. en van wat ik heb gehoord in NL rond de 1500?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:19

Mientjeuh schreef:
Mijn inschrijvingsgeld was €500 ong. en van wat ik heb gehoord in NL rond de 1500?

Echt waar, is dat vergelijkbaar met hier hbo? Dat is zeker goedkoop!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:20

Misschien heb je wat aan deze site: http://www.studyworld.nl/
Wil het zelf ook graag, maar dan het liefst mn hele studie. Maar Nederland is veel voordeliger vergeleken bij veel andere landen en het onderwijs is hier ook goed. Als je maar voor een jaartje wilt is het misschien handiger om je stage in het buitenland te doen ofzo?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:24

Loose schreef:
Misschien heb je wat aan deze site: http://www.studyworld.nl/
Wil het zelf ook graag, maar dan het liefst mn hele studie. Maar Nederland is veel voordeliger vergeleken bij veel andere landen en het onderwijs is hier ook goed. Als je maar voor een jaartje wilt is het misschien handiger om je stage in het buitenland te doen ofzo?

Nou het liefste wil ik ook mijn hele studie, maar die prijzen Rolleyes En jaartje buitenland studeren, dan moet ik nog vier jaar wachten en zit nu al te stuiteren om te vertrekken... De keuze is voor mij of hier blijven en een kamer zoeken of nog even het thuis uithouden, dan volgend jaar naar het buitenland vertrekken en de komende tijd niet meer terugkeren. Als ik hier zou blijven ga ik zoiezo een buitenlandse stage doen, maar alleen het idee al dat dat nog vier jaar duurt Clown

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:23

Haha sja..
Ik ga volgend jaar een jaartje au-pair zijn (ben ik van plan tenminste). Moet eerst even zien of ik slaag enzo en wie weet verzin ik nog iets anders maar zoals t er nu uitziet ga ik dat doen. Ik kan ook niet wachten op die stages enzo.. ik wil NU naar het buitenland (nouja volgend jaar dan). Dus daarom wil ik eerst dat doen en dan zie ik wel weer verder.
Oja als je hotelschool wilt doen (geen idee of je dat wilt Knipoog ) dan is het volgensmij best wel makkelijk om in Zwisterland te doen. En mijn ex-buurmeisje ging in de eerste instantie voor 6 week naar Canada naar de hotelschool om haar engels te verbeteren maar heeft haar hele studie daar gedaan omdat het zo goed beviel (ze is inmiddels getrouwd en heeft een kind daar Haha! ).

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 18:32

Loose schreef:
Haha sja..
Ik ga volgend jaar een jaartje au-pair zijn (ben ik van plan tenminste). Moet eerst even zien of ik slaag enzo en wie weet verzin ik nog iets anders maar zoals t er nu uitziet ga ik dat doen. Ik kan ook niet wachten op die stages enzo.. ik wil NU naar het buitenland (nouja volgend jaar dan). Dus daarom wil ik eerst dat doen en dan zie ik wel weer verder.
Oja als je hotelschool wilt doen (geen idee of je dat wilt Knipoog ) dan is het volgensmij best wel makkelijk om in Zwisterland te doen. En mijn ex-buurmeisje ging in de eerste instantie voor 6 week naar Canada naar de hotelschool om haar engels te verbeteren maar heeft haar hele studie daar gedaan omdat het zo goed beviel (ze is inmiddels getrouwd en heeft een kind daar Haha! ).

Ok, klinkt niet verkeerd, maar au-pair lijkt mij niks, vind kinderen nml vreselijk Clown En ik zat ook niet echt naar hotelschool te kijken, lijkt me opzich wel leuk, maar daar zie ik niet mijn toekomst...