Mijn huissie opzeggen, intrekken bij vriend..... moeilijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Mijn huissie opzeggen, intrekken bij vriend..... moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:54

Gisteren ben ik voor een keuze gezet, beetje overvallen door alles e.d.

Ik woon nu ruim 4 jaar in mijn appartement, heb hier met mijn ex samengewoond, heb hier hele zware tijden maar ook hele sterke tijden gehad...

Ik wilde een nieuw interieur omdat ik in een nieuwe levensfase terecht kwam en besloot daarom mijn inboedel te grabbel te zetten begin dit jaar, via bokt ben ik het "kwijt geraakt" Gisteren kreeg ik via bokt een pb dat ze 1 november de spullen willen komen halen. Ondertussen is er in 6 maanden tijd al een hoop veranderd. Inmiddels heb ik bijna een half jaar een hele lieve vriend die tegenover mij een appartement heeft.

Om nu nieuwe meubels aan te gaan schaffen en misschien over een half jaar definitief te gaan samen wonen is wast of money.....
Dus mijn vriend opperde dat ik dan maar mijn huissie opzeg en bij hem intrek.

Het feit dat ik mijn geliefde appartement, mijn thuis misschien wel ga opzeggen doet heel veel met me, ik ben er heel erg emo onder.....
Heb niet de meest prettige samenwoonervaring op zak maar ook omdat ik zoveel mooie en moeilijke tijden heb meegemaakt in de periode dat ik daar woonde maakt het voor mij heel emotioneel....... Hebben meer mensen in een zelfde soort situatie gezeten en hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

Ik weet dat door het opzeggen van mijn huisje, ik ook een hele mooie nieuwe levensfase tegemoet ga, maar toch elke keer flink slikken als ik denk aan het opzeggen....

Anoniem

Re: Mijn huissie opzeggen, intrekken bij vriend..... moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:56

En is het geen optie dat hij bij jou intrekt?

Ik kan het me wel voorstellen hoor.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 10:58

Oooh ja misschien ook de moeite waard om te melden, ik heb 1 slaapkamer hij heeft er 3 mijn woning is echt in oude staat overal scheuren, de zijne is in nieuw / goede staat. Tevens zijn de totale maandlasten van zijn woning circa 200 euro goedkoper dan de mijne......

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:59

ik kan me voorstellen dat je er emotioneel onder bent. toch zal je een nieuwe fase in je leven in moeten en kunnen gaan.
weet je zeker dat je met je vriend verder wilt?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:00

klinkt goed toch,en ja je gaat een nieuwe levensfase in,maar ja dat zal je in je leven blijven doen...steeds weer een stap nemen.

is het anders een mogelijkheid om je eigen appartement even "aan te houden" ,zodat het misschien niet zo definiteif is,en dat jullie kunnen kijken hoe het bevalt saampjes?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:01

Ik kan het me wel voorstellen hoor. Je geeft toch je zekerheid en je zelfstandigheid op, maar vooral ook je eigen plekkie. Zou mij ook zwaar aan het hart gaan om mijn huisje op te geven. Het is misschien niet veel, maar ik ben er blij mee en het is zo lang mijn thuis geweest. Zou er net als jij best emotioneel onder zijn. Succes met je beslissing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:02

O dat verklaart waarom je naar zijn appartement gaat Ja
Maar... als je er zó emotioneel onder bent, ben je er dan wel aan toe om bij hem in te trekken?
Is het misschien een idee om desnoods maar even een paar maandjes je oude appartementje nog aan te houden, als je bij hem intrekt?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:03

Ik zou zeggen, tijd om vooruit te denken en vol nieuwe goede moed deze nieuwe fase in stappen Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 11:04

benangelique schreef:
ik kan me voorstellen dat je er emotioneel onder bent. toch zal je een nieuwe fase in je leven in moeten en kunnen gaan.
weet je zeker dat je met je vriend verder wilt?

Ja hij is het beste wat mij de laatste 2 jaar overkomen is....
Dit zei ik trouwen ooks over het vertrek van mijn ex Haha!
We zijn erg gelukkig samen en zijn allebei een toevoeging aan elkaars leven

kimmie261 schreef:
is het anders een mogelijkheid om je eigen appartement even "aan te houden" ,zodat het misschien niet zo definiteif is,en dat jullie kunnen kijken hoe het bevalt saampjes?

We hadden het er gisteren over, hij is al een half jaar geen nacht meer thuis geweest.... Dus eigenlijk hebben we de testfase al gehad alleen dan in mijn huis en niet in de van hem.

Ik krijg overigens wel groen licht om het huis naar mijn zin te maken e.d.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:05

Is het geen optie om je eigen huis een tijdje (2 maanden?) aan te houden, als het dan niet bevalt, of je verlangt te erg terug naar je eigen huis kun je altijd nog terug!
Of verheur het aan een vriendin.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 11:07

Heb het vanmorgen ook al ter onderhuur aangeboden op mijn werk Haha! Maar niemand wil in de ouwe griebesbende wonen.

We waren ook al een tijdje met zijn huis aan het "zeulen" geweest voor onderhuur.....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:08

gewoon lekker gaan samenwonen dan! huisje samen aanpassen en het echt van jullie samen maken. Misschien wat nieuwe meubels, nieuw verfje etc. zodat het van jullie SAMEN is en niet alleen van HEM

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 11:11

benangelique schreef:
zodat het van jullie SAMEN is en niet alleen van HEM

Dit is voor mij ook het aller aller aller belangrijkste.... maar toch is het een hele slik dat ik mijn huisje vaarwel ga zeggen......

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:12

is zeker een hele slik en er zullen op dat moment vast heel wat traantjes vloeien.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:13

Doe wat je hart je ingeeft!!
Het is misschien even emotioneel om afscheid van jouw huissie te doen, maar daar kom je ook wel weer overheen!

Veel succes met je beslissing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:13

Kan ik me helemaal voorstellen hoor. Het idee ook dat er iemand anders op jouw plekje gaat wonen he...
Probeer maar voor ogen te houden wat je d'r allemaal voor terugkrijgt. Je moet er toch ff doorheen. Afscheid nemen is niet fijn.

elbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:15

Als je twijfelt niet doen, of inderdaad je huisje aanhouden/onderverhuren. Je moet het echt willen, het moet goed voelen. Ik heb ook een tijd samengewoont, was helemaal verliefd en zag een toekomst met ons tweeën. Toen ze zei dat ze weg wilde en nog steeds verliefd was op haar ex en daar al een tijd weer contact mee had kwam dat erg hard aan, en nu ben ik dus heel erg voorzichtig geworden. Ik weet niet hoe lang jullie al een relatie hebben of heb ik daar overheen gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:16

hey ts,

ik herken je gevoel heel erg. precies dat had ik met mijn huisje waar ik 5 jaar heb gewoond. zelf gekocht, vanuit dorp naar de grote stad, weg van oud zeer op naar een nieuw leven. heb in dat huis zoveel meegemaakt goed en slecht. maar vooral was het voor mij een symbool voor mijn zelfstandigheid en onafhankelijkheid..

vorig jaar ben ik bij mijn lief ingetrokken en is mn huisje te koop gezet.. a.s. 3 november zal dan de sleuteloverdracht zijn.

ik vond het ook heel moeilijk in het begin en heb wel wat tranen gelaten hoor ook Bloos ik vond het samenwonen ook best eng want had er ook geen goede ervaring mee.

maar nu ben ik echt superblij dat ik wel die stap heb gezet. het huis van mn lief hebben we samen helemaal opnieuw geverfd en spulletjes uitgezocht, dus het is écht ons huisje nu. samenwonen kan merk ik nu juist heel heeeel leuk zijn Haha!
en de luxe die in dit huis zit waardeer ik ook nog elke dag Haha!

nieuwe fases zijn altijd beetje eng, aan ieder begin gaat een afscheid vooraf. maar als je nooit in het diepe springt, kom je ook niet ver natuurlijk Lachen

ik heb zelf 'afscheid' genomen van mn huisje. er alleen nog even geweest, rondgelopen, herinneringen opgehaald.. en echt gedag gezegd en bedankt Haha!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:19

wauw miep dat is nogal wat Lachen

maar ik denk dat het wel een goede keuze is. Je bent gelukkig met hem en hij is niet zoals je ex, bovendien kom je in een groter huis en hebben jullie meer centjes om samen leuke dingen te doen Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 11:21

suze_ schreef:
ik heb zelf 'afscheid' genomen van mn huisje. er alleen nog even geweest, rondgelopen, herinneringen opgehaald.. en echt gedag gezegd en bedankt Haha!

Ik heb voor mezelf ook zoiets voor ogen, wat grappig dat je hetzelfde gedaan hebt... Heb het gisteren zelfs zitten bespreken met mijn kat Nagelbijten / Gniffelen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 11:22

Suuskipje schreef:
wauw miep dat is nogal wat Lachen

maar ik denk dat het wel een goede keuze is. Je bent gelukkig met hem en hij is niet zoals je ex, bovendien kom je in een groter huis en hebben jullie meer centjes om samen leuke dingen te doen Knipoog

Hey Suus, ja het is nogal niet wat

Het scheelt ons ook id een heleboel geld elke maand waarvan we dan kunnen / willen sparen en vervolgens samen een compleet nieuwe start in een koopwoning willen gaan maken Tong uitsteken

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:26

Mijn ervaring is dat wanneer het emotioneel zoveel met je doet, dat je ergens in jezelf een stemmetje hoort...bij twijfel niet oversteken zeg ik altijd. Dat zou in jouw geval wel heel letterlijk zijn Bloos . Waarom zet je niet een student in jouw appartement voor 3 maanden of een half jaar. Dan weet je meer en zit je niet zelf met de brokken als het onverhoopt toch niet zo'n succes wordt dat samenwonen.

Hou lekker je zelfstandigheid!
Als het goed voelt, t is de ware...dan rollen deze beslissingen als vanzelf voorbij en denk je er niet zo bij na omdat een goed en sterk gevoel dan overheerst. Tot die tijd...zou ik het wel weten...

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:28

miep1979 schreef:
suze_ schreef:

Ik heb voor mezelf ook zoiets voor ogen, wat grappig dat je hetzelfde gedaan hebt... Heb het gisteren zelfs zitten bespreken met mijn kat Nagelbijten / Gniffelen

Huilen van het lachen
mensen die met katten praten, praten ook makkelijk met huizen *LOL* Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:29

ik ben het er niet mee eens dat als het de ware is zon stap makkelijk(er) zou gaan.

mn lief is voor mij zeker de ware, maar dan nog kan een periode afsluiten moeilijk zijn Lachen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:30

miep1979 schreef:
Gisteren ben ik voor een keuze gezet, beetje overvallen door alles e.d.

Ik woon nu ruim 4 jaar in mijn appartement, heb hier met mijn ex samengewoond, heb hier hele zware tijden maar ook hele sterke tijden gehad...

Ik wilde een nieuw interieur omdat ik in een nieuwe levensfase terecht kwam en besloot daarom mijn inboedel te grabbel te zetten begin dit jaar, via bokt ben ik het "kwijt geraakt" Gisteren kreeg ik via bokt een pb dat ze 1 november de spullen willen komen halen. Ondertussen is er in 6 maanden tijd al een hoop veranderd. Inmiddels heb ik bijna een half jaar een hele lieve vriend die tegenover mij een appartement heeft.

Om nu nieuwe meubels aan te gaan schaffen en misschien over een half jaar definitief te gaan samen wonen is wast of money.....
Dus mijn vriend opperde dat ik dan maar mijn huissie opzeg en bij hem intrek.

Het feit dat ik mijn geliefde appartement, mijn thuis misschien wel ga opzeggen doet heel veel met me, ik ben er heel erg emo onder.....
Heb niet de meest prettige samenwoonervaring op zak maar ook omdat ik zoveel mooie en moeilijke tijden heb meegemaakt in de periode dat ik daar woonde maakt het voor mij heel emotioneel....... Hebben meer mensen in een zelfde soort situatie gezeten en hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

Ik weet dat door het opzeggen van mijn huisje, ik ook een hele mooie nieuwe levensfase tegemoet ga, maar toch elke keer flink slikken als ik denk aan het opzeggen....

Een half jaar nog maar? Dan zou ik op z'n minst nog zeker een jaartje latten.....Je kent elkaar niet door en door in een half jaar tijd.
Stel dat die nieuwe relatie niet wordt wat je er van verwacht? dan ben je alles kwijt......