Rijbewijs kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rijbewijs kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:58

Hallo bokkers ,

Ik was de 15de me rijbewijs kwijtgeraakt en ben het helemaal vergeten te doen en voordat er dingen mee gebeuren of voor dat er misbruik van gemaakt word heb ik dus net snel op internet op de site van de politie rijnmond aangifte gedaan op verloren voorwerpen .
Nu heb ik een code gekregen etc , maar ik snap er niets van ?

Er staat het volgende :

Wanneer uw gegevens na maximaal 5 werkdagen door ons zijn verwerkt, verschaft u zich met de getoonde code toegang tot onze site om uw aangifte te downloaden (ophalen) en te printen. Wanneer tijdens behandeling van uw aangifte blijkt dat uw gegevens niet volledig of onjuist zijn ingevuld, treft u bij uw aangifte het verzoek tot correctie. Na verbetering of aanvulling verzendt u de aangifte opnieuw. U ontvangt wederom een ontvangstbericht met de eerder aan u toegekende code. U bezoekt na 5 werkdagen onze site opnieuw om uw aangifte te downloaden en te printen. U voorziet deze van uw handtekening en bent daarmee in bezit gekomen van een officiele aangifte. Een handtekening van een politiemedewerker is niet nodig wanneer u de aangifte wilt gebruiken bij officiële kwesties.

En dan , wat moet ik dan verder doen met de officiele aangifte ?
Is me rijbewijs nu wel veilig onder andere ?

xXGRIETJEXx

Re: Rijbewijs kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 00:15

je rijbewijs is nu als gestolen opgegeven, dus er kan geen misbruik meer van gemaakt worden.
Je moet straks een formulier downloaden en uitprinten die moet je goed bewaren en daarmee kun je dus ook weer naar de gemeente stappen om een nieuw rijbewijs aan te vragen, heb je dit papier nog niet krijg je ook geen nieuw rijbewijs omdat je het niet aan kan tonen dat die gestolen is.
Volgens mij zit de vork zo in de steel.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:47

U kunt geen aangifte via internet doen van diefstal uit of inbraak in woning, van diefstal van voer- en vaartuigen met een kenteken of registratie (m.u.v. fietsen en brom/snorfietsen) en van diefstal van identificatiebewijzen

Moet je toch naar het buro..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:02

esperance schreef:
U kunt geen aangifte via internet doen van diefstal uit of inbraak in woning, van diefstal van voer- en vaartuigen met een kenteken of registratie (m.u.v. fietsen en brom/snorfietsen) en van diefstal van identificatiebewijzen
Moet je toch naar het buro..

Inderdaad, dat wilde ik ook zeggen.. Ik ben ook mn rijbewijs kwijt geweest, wilde toen ook online aangifte doen, maar dat kon niet. Voor dat soort documenten moet je zelf aangifte doen op het politiebureau..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:11

Oke heel erg bedankt voor de reacties , heb ik het dus voor niets gedaan en niet goed gelezen . Ik ga dan maar snel naar het buro !
Bedankt allemaal ...