welke kleur spoeling bij geblondeerd haar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_liesje_x

welke kleur spoeling bij geblondeerd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 17:01

ik heb in juni mijn haar geblondeerd, ik heb dit alleen niet door de kapper
laten doen maar door een vriendin. het is niet super goed gedaan met als
resultaat dat ik geen plukjes maar helemaal blond haar heb Tong uitsteken
vind het opzich niet zon ramp, maar nu wil ik een keer een andere kleur
proberen. gewoon als spoeling.
nu weet ik niet welke kleuren wel goed reageren met geblondeerd haar,
en welke spoeling ook echt uitwasbaar is.
ervaringen en tips gevraagd?

Myrkvi

Re: welke kleur spoeling bij geblondeerd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:40

Ik zou iniedergeval geen bruine spoeling doen..
Ik heb ook blond haar,en het was eerst rood,daarna roze en nu oranje Vork

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:43

Tja ik heb het toen lichtbruin/middenbruin gedaan na het zelf blonderen. Ik zou iedergeval voor een spoeling gaan ZONDER roodtinten maar met blauwtinten. Dus niks kopers o.i.d want daarmee is het knokken als je vaker wilt veranderen of als je je eigen kleur terugwilt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:45

Ik denk dat een spoeling heel moeilijk gaat worden, dat pakt niet goed genoeg.
Als je je haar weer donkerder wil maken zal je het eerst moeten voorpigmenteren met rode verf, pas daarna heeft je haar genoeg 'grip' voor een andere kleur.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:45

word dat wel weer helemaal terug blond dan na een aantal keer wassen of blijf je die spoeling kleur zien?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:47

Blond haar is heel poreus, en daardoor blijf je rood heel goed en lang zien, als je bijvoorbeeld een spoeling hebt met rood en bruin (om het warm te maken) dan verdwijnt het bruine, en het rode blijft op je haar achter. Dan word het dus oranje of roze.
Ik denk dat je niet zelf aan de slag moet gaan, maar even een bezoekje aan een goede kapper moet brengen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:50

Licht goud bruin pakt denk ik het beste uit. Je moet het stap voor stap doen als je het weer donkerder wilt hebben.
Bij donkerdere bruin/rood tinten wordt je haar oranje
Bij donkerbruin/zwart heb je kans op groen en blauw achtig haar.

Mijn advies; laat het kleuren bij de kapper, mocht het niet goed zijn dan kunnen ze er wat aan doen. Als je op zaterdagavond zelf begint met een pakje en het mislukt dan zit je er iig het hele weekend mee

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:51

Hmn, is het uberhaupt mogelijk? Om van (gebleekt) blond naar bruin te gaan tijdelijk (en dat je het er 100% weer uitspoelt)? Of is dat iets heel geks.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:52

Storm76 schreef:
Blond haar is heel poreus, en daardoor blijf je rood heel goed en lang zien, als je bijvoorbeeld een spoeling hebt met rood en bruin (om het warm te maken) dan verdwijnt het bruine, en het rode blijft op je haar achter. Dan word het dus oranje of roze.
Ik denk dat je niet zelf aan de slag moet gaan, maar even een bezoekje aan een goede kapper moet brengen.

ga met jou mee, ga naar de kapper en laat je daar heel goed adviseren (ga wel naar een goede kapsalon).

zo ben ik zelf ook blond (asblond), ooit eens een rood/bruine tint er in gehad, waardoor mijn haar rood was geworden. heb het nu 4x overgeverfd met chocolade bruin, en nog blijft de rood er heel erg inzitten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:29

Equidea schreef:
Hmn, is het uberhaupt mogelijk? Om van (gebleekt) blond naar bruin te gaan tijdelijk (en dat je het er 100% weer uitspoelt)? Of is dat iets heel geks.

ik ben bang dat het moeilijk is, een verf zal nog wel lukken, mits je het op de goede manier doet, maar een spoeling niet.

Omdat je je haar hebt geblondeerd, heb je het pigment uit je haar stukgemaakt, maar om het weer te kunnen kleuren moet de nieuwe kleur zich wel ergens op 'vast kunnen zetten'. Omdat je pigment uit je haar is, kan de nieuwe kleur zich dus niet goed vastzetten. Rood daarentegen is een heel sterke kleur en heeft weinig nodig om zich op vast te zetten, dus die kleur zal je als eerste blijven zien, al dan niet verdunt (lees roze of oranje).
Daarom zal je je haar ook eerst moeten voorpigmenten met rode haarverf (wel door de kapper!), dan heeft je eigen haar weer pigment, en kunnen de andere kleurstoffen dus weer hechten als je daarna er weer een andere kleur overheen zet, je verft het dus 2 keer.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:58

niet zelf klooien, naar de kapper gaan Knipoog. Dan maar keertje geld uitgeven, liever dan voorschut lopen toch?!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:48

met blonderen haal je de rode pigment eruit. Om het een andere kleur te geven heb je koper/roodtint nodig. Anders heb je kans op groen haar Nagelbijten / Gniffelen
Mar advies van een kapper is wel handig.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:49

ik wilde inderdaad net zeggen,kijk uit met matte kleuren want dan word je haar groen. een spoeling gaat er nooit zo snel uit als ze bij de kapper zeggen (ik was zelf kapster) maar hij vervaagt wel. blond haar is poreus en het slurpt echt pigmentdeeltjes op,daarom heb je dus kans dat het er lastig uitgaat.. zou toch ff naar de kapper gaan..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:52

Een fel kleurtje overheen gooien en dat zo lang herhalen tot je de blonde deel weg kan halen. (want tja dat felle kleurtje vervaagt tot vuile kleuren,... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:11

Ik zou het zelf niet wagen, kleur op geblondeerd... Ik zou het mooi aan de kapper overlaten.
Geblondeerd haar is in principe beschadigd haar. Dat betekent dat bepaalde kleuren extra gaan pakken, en anderen juist niet.
Ik zou het risico op groen of oranje niet lopen... Haha!

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 10:07

mwah groen of oranje haar hoef ik idd niet Tong uitsteken
ik denk dat ik het voorlopig maar even zo blond hou