Deze keer heb ik wat hulp of tips nodig...
Mijn mama is een dikke 10 jaar gestopt met roken, vorig jaar kwam er zo'n chinees op bezoek bij hun op het werk, hij had allerlei leuke spullen mee van China voor zijn collega's uit België, nu zaten daar natuurlijk ook chinese sigaretten tussen... enn ja ze heeft haar laten overtuigen en ervan gerookt...
Resultaat is dat ze nu nog steeds zware sigaretten rookt sindsdien.
We zijn ook allen onlangs verhuisd en heb haar gesmeekt te stoppen eens ze in haar nieuw huisje zou wonen... ging ze doen maar natuurlijk heeft ze dat niet gedaan.
Nu doet ze mijn schoonma al na (die hier een week bij ons is ingetrokken) om onder de dampkap te roken... Mijn haar kruipt er omhoog van!! En de geur hangt toch in het huis!
Ik heb haar deze week nog aangesproken dat ik haar plafond niet ga herverven binnen 10jaar (beetje overdreven maar bon) als er daar nicotine aanslag op plakt(heb een hele volle week geverfd bij mijn ouders

Dus ik vraag haar maar mooi om buiten te gaan roken want het stinkt dan toch als ze binnen roken onder de dampkap...
Ik heb al meerdere malen gevraagd om voor mij te stoppen zoals ik voor mijn partner ben gestopt met roken...
Maar zelf voor mij wilt ze niet...
Gisteren had ik er weer is genoeg van...
Maar als je haar aanspreekt krijg je zo'n reactie van ''ben je tegen mij bezig'' en loopt ze toch weg met een sigaret in haar handen...
Ze rookt niet zo zo veel maar we zijn het allemaal wat beu...
Hoe krijg ik ze in godsnaam overtuigd om niet te roken???
Graag geen onnodige commentaar, die mij er niet op vooruit helpt,zoals ''ze doet wat ze wilt'', ''daar beslis jij niet over''
Ik zit in met haar gezondheid dus zoek een oplossing maar van haar kant krijg ik geen medewerking.
Alvast bedankt voor de tips!