Vriend, maar toch ook weer geen vriend..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenLief

Vriend, maar toch ook weer geen vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:28

Heb lang getwijfeld of ik dit topic zou openen.. bang voor de reacties misschien die ik liever niet hoor.

Ik zal bij het begin beginnen, deze jongen ‘ken’ ik al een hele tijd maar dacht altijd dat hij te hoog gegrepen was,
en we schelen 4,5 jaar dus hij zou echt geen interesse in mij hebben.
Tot op een zekere zondag er een verwendag in ons dorp was waar hij moest zingen, ik ging even kijken met een vriendin en na afloop kwam hij even bij ons staan, erg gezellig maar dacht dat hij meer interesse in mijn vriendin had aangezien hij haar beter kende en ze best lol hadden, hij vroeg of we bij hem kwamen eten (ouders waren op vakantie) en dat wilde we wel, hij was lopend dus ging op mijn fiets en wilde perse dat ik achterop ging, dus hebben daar gegeten samen met zijn zus en haar vriend (die ook op de verwendag was).
Erg gezellige avond hij kwam langs me zitten en na het eten met mijn vriendin en hem film gekeken, over gehad wat 1 van ons zou doen als hij 1 van ons zou kussen, nou we waren het er over eens dat het niks uit maakte, als hij de ander zou kussen dan was die schijnbaar leuker.
Heb die avond met hem gekust, nummers uit gewisseld en de volgende dag afgesproken.
Wederom erg gezellig, paar keer voor school naar hem toe geweest, toen op een woensdag avond filmpje bij hem gekeken en heeft hij me thuis gebracht met de auto.
Hij runt een kroeg dus zit veel in het nacht leven en sms’en daarom vaak ’s nachts, wat verder geen probleem is maar ik zit overdag op school en hij moet dan ook vaak werken
Hadden het er ook over gehad, dat hij nog geen relatie wilde omdat hij het nu nog erg druk heeft met zijn kroeg en het niet leuk is voor mij als ik hem dan zo weinig zie. Dus tot de tijd dat hij minder gaat werken (als de kroeg eenmaal loopt) keken we wel verder.
Maar het afspreken gaat dus nu een beetje lastig, we spreken nog liever af als 1 van ons alleen is.. weten niet precies waarom maar gewoon even tijd voor elkaar en er is nog niks vast (ik ken zijn ouders wel en hij die van mij ook, netjes voorgesteld)
Maar nu als hij dus alleen is, kwam er steeds wat tussen, hij kan er niks aan doen maar wel erg vervelend, vandaag ook weer zou hij alleen zijn (ik heb vakantie dus kon hem lekker vaak zien) maar zijn zijn ouders weer thuis.
Maandag nog gezellig op teras met hem en wat vrienden gezeten, die wisten ook genoeg details te noemen haha dus het is niet dat niemand er vanaf mag weten ofzo Knipoog
Maar ik baal dus wel dat ik hem zo weinig zie, en er nog weinig zekerheid is zeg maar, als jullie dit verhaal zo horen wat denken jullie er dan van?
Laatst bijgewerkt door IkbenLief op 15-10-08 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

0mandy0

Re: Vriend, maar toch ook weer geen vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:34

Hmm.. vind het toch een beetje vreemd dat hij gaat vragen van, wat zouden jullie doen als ik EEN van jullie ga kussen! En als hij je echt leuk vind dan gaat hij er toch zeker wel voor ongeacht of zijn ouders thuis zijn of niet? Hoe oud zijn jullie beiden eigenlijk? Kus

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:36

Ja dat was meer om te kijken of niet een van ons jaloers zou worden of boos, dan had hij dat ook niet gedaan. en als hij had gezegd dat hij mij ging kussen werd ze misschien wel boos ofzo.
Ik ben 15 en hij wordt in december 20, onze ouders hebben er geen problemen mee en mijn ouders vinden hem ook een geschikte jongen (kroeg is 21+ en daar gaan mijn ouders regelmatig met vrienden wat drinken dus die klooien dat ook wat met hem aan, en daar kan hij wel tegen)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:38

Wat voor antwoorden verwacht je nou? Hij geeft aan dat hij nog wil wachten ivm tijdtekort, dat is toch duidelijk?

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:38

Ja, maar tcoh vind het vreemd dat hij dat vroeg, maar je kan toch gewoon met hem afspreken al zijn zijn ouders thuis?

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:39

Tijd tekort of puur alleen willen zijn vind ik nogal een verschil... Je kan toch ook gewoon afspreken als er wel iemand bij is je hoeft toch niet meteen super klef te doen...?

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:42

ja redrumfox dat is wel duidelijk, maar iedereen hier denkt er anders over mijn ene vriendin zegt dat er niks aan de hand is en die ander vind het raar dat er steeds wat tussen komt enzo was gewoon benieuwd hoe jullie hierover denken.
En nee we hoeven ook niet klef te doen maar ik zie hem al zo weinig, en we zien het niet zo zitten om gewoon gezellig met zijn zus op de bank te gaan zitten

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:44

0mandy0: dat is persoonsgebonden, ik vind het ook niet prettig als mijn ouders erbij zijn gewoonweg omdat ik niet wil dat zij zich bemoeien met de dingen die mij wél gelukkig maken.

TS: ik zou het gewoon afwachten, je hebt het toch leuk met hem nu? het hoeft toch niet meteen heel serieus huisje-boompje-beestje te zijn.. bedenk wel dat hij ook een leven heeft buiten jou om (zal je vast wel beseffen), wat veel drukker is dan dat van jou: een kroeg beheren is een hele zware taak.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:46

@ Redrumfox : Ik vind het niet persoonsgebonden ik bedoel, jou ouders mogen er best vanaf weten en zij zegt dat dat het probleem ook echt niet is, wat is het probleem dan wel? En dan ga je toch gewoon een keer helpen samen met hem in de kroeg staat meteen lekker spontaan!

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:49

Ja dat besef ik idd en daar heb ik ook respect voor, ga niet zitten zeiken dat hij te weinig tijd voor me heeft ofzo
maar mijn ouders vinden het ook raar die snappen het verschil tussen vriend en gewoon een leuke jongen niet, ja maar als je elkaar leuker dan leuk vind kun je het toch beter aan maken, ja misschien wel gelijk maar hij wil dat nog even niet. dus wel vervelend als ik dan zeg dat ik naar hem ga en dat dan weer niet door gaat of ik een dag thuis blijf om naar hem te gaan en dat dan weer niet door gaat, krijgen mijn ouders ook zo'n idee van staat het allemaal op een lager pitje?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:51

Ach dat moet iedereen toch zelf weten.. En het is wel degelijk persoonsgebonden (daar kan je veel van vinden maar het is een feit), iedereen is anders opgegroeid en heeft een andere band met zijn/haar ouders: dat speelt absoluut mee. Als je een schurfthekel aan je ouders hebt dan laat je ze liever zoveel mogelijk buiten je relatie.

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:53

Mijn vriendin snapt ook echt niet dat we niet afspreken met ouders ofzo.
Maar ik wil liever eerst zelf kijken wat het wordt, zonder hun er al te veel bij te betrekken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:54

oke nu ga ik bot uit de hoek komen..

maar hij ziet jou (volgens mij) als een n88k8rtje.. handig voor tussendoor..
als hij voor jou al gaat bepalen dat jij het niet leuk vind dat hij veel moet werken.. zou er bij mij al een belletje gaan rinkelen

Knipoog
Laatst bijgewerkt door Limanade op 15-10-08 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:57

Hij wil het gewoon lekker rustig aan doen, prima toch? Halsoverkop in een relatie vliegen werkt ook vaak niet hoor. Knipoog

Ik zou er allemaal niet zo veel achter zoeken. Gewoon lekker genieten van hoe het nu gaat en dan zie je wel hoe het verder gaat.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:58

Als hij echt heel gek op je zou zijn geweest, had hij alles voor je over gehad en zou hij niet een half-wel half-niet relatie willen, hij zou dan veel te bang zijn dat je een ander onderweg tegen zou komen.
Dus ik ben een beetje bang dat hij jou anders ziet dan jij hem. He's just not that into you vrees ik, wel de lusten en niet de lasten......

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:02

kijk wat ik nu zie in dit topic, jullie bekekijken het ook van 2 kanten en dat doen mijn vriendinnen dus ook en ik weet niet van welke kant ik het moet bekijken Gaaaap

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:07

Misschien eens een gesprek met hem daarover voeren? Vragen hoe hij jullie 'relatie' ziet? Ik denk dat dat de enige mogelijkheid is op duidelijkheid.

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:11

Maandag avond na dat hij me thuis had gebracht van het terras een smsje gestuurd wat hij nu eigelijk wil (nav een smsje die een vriend mij stuurde) waarop hij zei dat hij me leuk vind, maar ik ook weet dat hij nog even geen relatie wil. en verder ook niet weet hoe zijn toekomst eruit ging zien.
daar kon ik het mee doen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:16

Hmm maar dat soort dingen via sms bespreken is nooit goed.

Gewoon recht in z'n gezicht vragen is het best!

Limanade

dus conclusie: hij wil niks met je.. Knipoog
anders had hij zoiets ook niet gezegd.. hij wil schijnbaar gewoon heerlijk rond h0eren en sl0eren in de kroeg.. en niks vast hebben zodat hij zich niet hoeft te verantwoorden tegen over iemand

Storm

Tja, ik vind de hond van de buren ook 'leuk'... maar zou er zelf geen eentje willen.

Meis, stop er lekker mee, die jongen gaat je pijn doen!!!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:17

Ik ben het met storm76 eens. Ik snap dat hij het druk heeft, maar als hij je echt helemaal geweldig had gevonden dan zou hij er alles aan doen om je toch te kunnen zien. Ik snap ook wel dat jullie niet meteen willen dat je ouders erbij zitten en zich overal mee bemoeien, maar als je elkaar echt leuk vindt en dit is de enige manier dat jullie elkaar kunnen zien dan zou ik dat voor lief nemen. En anders kun je nog altijd een blokje omgaan of boven een filmpje kijken of ergens wat gaan drinken.
Dit klinkt eerlijk gezegd een beetje als iemand die jou gebruikt en die jou alleen wil zien als hij daar zin (tijd) voor heeft. (ja, ik heb er ervaring mee... Bloos )

Mijn vriend heeft het ook heel druk met zijn eigen bedrijfje, maar hij komt desnoods midden in de nacht nog naar me toe om me te kunnen zien.

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:21

De waarheid is hard.. ik ga het meemaken

haha ja midden in de nacht wil hij ook wel komen maar daar staan mijn ouders niet op te wachten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:52

Waarheid is zeker hard, maar dan is het wel gelijk duidelijk voor jou. Onzekerheid word je ook niet vrolijk van toch? Lachen

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:56

nee, en als ik een jongen echt leuk vind maak ik mezelf sowieso al helemaal gek met dingen die er kunnen gebeuren dus heb idd wel duidelijk heid nodig (maar denk dat hij die voor zijn doen wel gegeven heeft, hij vind me leuk maar wil nog even niks.
Is dat niet duidelijk genoeg en zit ik me 'aan te stellen' of is het terecht dat er wat aan me knaagt..

pf liefde is erg ingewikkeld Nagelbijten / Gniffelen