sinds het uit is alleen nog maar 'botte' opmerkingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

sinds het uit is alleen nog maar 'botte' opmerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 22:48

liefdes problemen topic 100 en 1....

*zucht* het is ondertussen.. alweer meer dan 3 maanden geleden dat het uit is.... Maar ik ben er nóg steeds kapot van. het gaat trouwens over een meisje ... en zij heeft 't dus zo'n 3 maanden geleden uitgemaakt.

Maar ik heb sinds dat het uit is het gevoel alsof ik niks meer goed kan doen bij haar.. of ik krijg een 'botte' opmerkingen terug. Alsof ík iets fout doe.. alsof ík raar doe.

Over zo'n dingen wilt ze trouwens ook niet praten... niet face to face.. evenmin aan de telefoon en op msn krijgen we altijd ruzie als ik over 'zoiets' begin. Dus ik ben maar opgehouden erover te beginnen.. en ik voor m'n gevoel moet ik me echt in tig bochten wringen wil ik zorgen dat zíj niet 'mopperd' op mij, dat ik weer iets verkeerds doe ofzo.

Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet. En nouja.. zoals heel veel bokkers hier... moest ik even m'n verhaal kwijt.. en dat lucht toch wel op.. en als iemand.. een suggestie heeft, voor wat ik het beste kan doen.. ofzo.. graag Lachen

Nessa

Re: sinds het uit is alleen nog maar 'botte' opmerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:52

Haar met rust laten... Dat is in ieder geval wat ze onwijs duidelijk maakt.
Het is duidelijk dat jij er nog lang niet klaar mee bent en het liefst bij der terug wilt. Zij wil dat dus niet.
Laat het eerst eens rusten, totdat jij ook erover heen bent dat je uit elkaar bent.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 22:54

owhja.. ze wilt dus wél gewoon (goede) vriendinnen blijven.. maar verder niet over dingen over 'ons' praten..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:55

Dat is het ex-effect Knipoog
Jullie zijn niet voor niets uit elkaar, blijkbaar werkte het niet en dus zijn jullie uit elkaar.
Uiteraard is dat pijnlijk voor jullie allebei, dus niet alleen voor degene die het uitgemaakt heeft, die heeft ook gevoelens (gehad).

Beste is echt elkaar met rust laten, vrienden zijn werkt in 9 van de 10 gevallen niet.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:56

Accepteren dat er geen jullie meer is dan Verdrietig
En niet banketstaaf bedoeld, ik snap dat je dr helemaal niet kwijt wilt, maar je moet je ook niet zo laten behandelen, door niemand!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:57

dat is bij mij dus nooit gelukt goede vriendinnen blijven...... (zoiezo vind ik t al behoorlijk lastig om es een meisje aan de haak te slaan............ Verdrietig ) maar ja t is gewoon pastinaak maar je moet je er maar bij neer leggen hoe moeilijk dat ook is je hebt toch lief en leed met iemand gedeeld en zo willen ze duidelijk niks meer met je te maken hebben doet enorm pijn maar ja ik weet uit ervaring dat proberen ze toch als vriendin te houden alleen maar meer pijn gaat doen

kop op meid Ach gut *hug*

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:59

Hmm ok, das vreemd. Ze geeft zelf aan wel contact te willen en je toch zo afstoten...
Heerlijk is dat, die duidelijkheid...
Kun je niet eens echt rustig met der gaan praten, of dit echt wel is wat ze wil. Want door haar reacties krijg ik meer het idee dat ze meer afstand wil tussen jullie beiden.

Sowieso vind ik het beste dat je pas weer 'vrienden' wordt als beide ook echt over elkaar heen zijn. Jij bent dat in dit geval dus echt niet. Dus jij zal ook nooit gewoon met haar om kunnen gaan als gewoon vrienden. Je zal altijd blijven hopen dat ze misschien toch omslaat, die kriebels voelen, je rot voelen omdat er niet meer komt.
Dit geeft ook spanningen, misschien voelt ze die wel. (roept ook maar wat)

Vrienden blijven is sowieso heel erg moeilijk,maar dat gaat dus echt alleen werken bij het bovenstaande verhaal van mij.
Als beide partijen niets meer voor elkaar voelen.

Blijft poedersuiker, I know... liefde sucks... zit er nu ook diep in.
Maar meid, wat er ook gebeurt, tijd heelt alle wonden! Soms duurt het wat langer dan de andere keer.
(het duurt sowieso langer als je dus echt contact met haar blijft houden Knipoog )

Ach gut
Laatst bijgewerkt door Nessa op 14-10-08 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 23:00

anneliesdj schreef:
Dat is het ex-effect Knipoog
Jullie zijn niet voor niets uit elkaar, blijkbaar werkte het niet en dus zijn jullie uit elkaar.
Uiteraard is dat pijnlijk voor jullie allebei, dus niet alleen voor degene die het uitgemaakt heeft, die heeft ook gevoelens (gehad).

Beste is echt elkaar met rust laten, vrienden zijn werkt in 9 van de 10 gevallen niet.

maar ik wás al vriendinnen met haar vóordat ik iets met haar kreeg... en ik kan écht niet zonder haar.. ik heb echt geprobeert een tijdje geen contact met haar te hebben.. maar toen begon zíj weer tegen mij te praten.. en toen ik zei. Van ja ik had toch gezegt om eventjes geen contact te hebben.. kreeg ik van.. weer van.. 'dan kun je me beter verwijder van msn etc' nouja dat wou ik niet... dus toen wel weer contact met haar..

ik accepteer nu ook best dat het uit is hoor.. ik zou zelf ook niks meer met haar willen nu (gewoon omdat ze me zó ontzettend gekwetst heeft) maar ik weet gewoon niet wat ik ermee moet.. ook als ze niet eens met me wil praten over dit soort dingen dus...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:06

Je kunt voor die tijd wel vriendinnen zijn maar als jullie een relatie hebben gehad komt dat oude 'vriendinnen zijn' nooit meer terug.

Ze wil misschien wel contact houden maar wel op afstand, meer zo van; hoe is het met je? Hoe is het met school ed.
Ze heeft er waarschijnlijk zelf ook moeite mee dus stoot ze je af zodra je te dichtbij komt en over persoonlijke dingen begint.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 23:08

dat doet ze niet? Ze praat best veel met mij over persoonlijke dingen (van haar kant) en ze zei ook dat ze gewoon graag goede vriendinnen met me wilt blijven etc. Maarja.. een goede vriendin, als je een beetje wat voor je (goede) vriendin over hebt en die wilt dat je ermee praat.. dan doe je dat toch?

en ze heeft me nadat het uit was.. ooit gesmst: you can always count on me, wherever you are. You can always count on me, no matter how fare. Tja.. mooie woorden en heel lief.. maar als ik met haar erover wilt praten.. kan ik niet echt op haar rekenen. Nouja.. dan heb ik daar ook niks aan...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:10

Maartje1990 schreef:
dat doet ze niet? Ze praat best veel met mij over persoonlijke dingen (van haar kant) en ze zei ook dat ze gewoon graag goede vriendinnen met me wilt blijven etc. Maarja.. een goede vriendin, als je een beetje wat voor je (goede) vriendin over hebt en die wilt dat je ermee praat.. dan doe je dat toch?

idd. Je zegt het zelf al.... Ze houdt je een beetje aan het lijntje heb ik het idee.. of ze heeft het er zelf ook gewoon heel erg moeilijk mee.... Jij kent haar beter als wij.. dus jij kunt zelf het beste inschatten of ze gwoon l.ullig aan het doen is, of ruimte nodig heeft...... het blijft hoe dan ook lastig.. Vrienden met je ex klinkt heel mooi, maar werkt helaas in de praktijk vaak niet....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:14

Maartje1990 schreef:

en ze heeft me nadat het uit was.. ooit gesmst: you can always count on me, wherever you are. You can always count on me, no matter how fare. Tja.. mooie woorden en heel lief.. maar als ik met haar erover wilt praten.. kan ik niet echt op haar rekenen. Nouja.. dan heb ik daar ook niks aan...

Misschien is ze bang om te praten over dingen tussen jullie samen of is ze bang dat je te dichtbij komt als jullie over jouw persoonlijke dingen praten.

Eigelijk moet je ook niet close willen blijven met een ex, dat werkt gewoon niet.
Je zou haar kunnen vragen waarom en hoe maar waarschijnlijk kom je er toch niet uit. Het is gewoon te gevoelig allemaal en dat zal altijd zo blijven, accepteer maar gewoon dat het niet meer zal zijn dan kennissen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 23:17

anneliesdj schreef:
Maartje1990 schreef:

Misschien is ze bang om te praten over dingen tussen jullie samen of is ze bang dat je te dichtbij komt als jullie over jouw persoonlijke dingen praten.

Eigelijk moet je ook niet close willen blijven met een ex, dat werkt gewoon niet.
Je zou haar kunnen vragen waarom en hoe maar waarschijnlijk kom je er toch niet uit. Het is gewoon te gevoelig allemaal en dat zal altijd zo blijven, accepteer maar gewoon dat het niet meer zal zijn dan kennissen.

nouja en dat is het enige dat ik niet kán accepteren.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:26

Ja dat heb je als je exen bent maar het is echt niet anders. Waarschijnlijk merkt ze aan jou dat je meer wilt dan vage vrienden en stoot ze je daarom af.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 23:27

anneliesdj schreef:
Ja dat heb je als je exen bent maar het is echt niet anders. Waarschijnlijk merkt ze aan jou dat je meer wilt dan vage vrienden en stoot ze je daarom af.

gewoon goede vrienden.. meer niet.. en zij is zélf degene die dat ook zegt. En we hebben ook wel al gezegt.. zo als eerst.. zo zal het nooit meer worden....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:48

Accepteer dat dan en laat het los, goede vrienden werkt vrijwel nooit.

Toevallig is mijn ex wel een van mijn beste vrienden maar dat komt ook omdat mijn man zijn beste vriend is.
Toen het tussen ons net uit was heb ik hem een half jaar niet gezien en daarna kreeg ik wat met zijn beste vriend, in het begin is dat wel pijnlijk omdat zij samen een huis huurden dus als ik mijn vriend zag zag ik mijn ex ook.
Maar juist omdat het voor ons duidelijk was waarom het uit was gegaan weet je ook waarom het niet werkt.
Ik heb van hem in het begin wel gemerkt dat hij er wat moeite mee had maar ik heb het zoveel mogelijk genegeerd en ben zelf lief gebleven, had er zelf ook niet zoveel moeite mee.

Na verloop van tijd is hij wel bijgedraaid, vooral toen hij zelf ook weer een vriendin kreeg werden we gewoon weer beste maatjes. Dan is het ook duidelijker, je hebt allebei een nieuwe relatie dus je hoeft ook niet zo snel bang te zijn dat er wat achter je woorden of daden gezocht wordt.

Nu zijn we echt dikke vrienden en we kunnen alles met elkaar, ik ben getrouwd en hij is inmiddels verloofd maar als we bij elkaar zijn dan zijn we net een grote familie. We knuffelen ook als gekken en mijn man en zijn vriendin vinden dat wel prima, die weten dat we gewoon gek zijn op elkaar.
En dat klopt ook, ik zou er flink beroerd van zijn als hij er niet meer zou zijn.

Maar ja, zoals wij het hebben krijg je het niet snel en dat kan ook alleen als je beide inziet waarom het mis is gegaan.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:34

Ik denk dat het voor haar stiekem nog een beetje moeilijk is omdat het nog niet zolang uit is.
Ze wil graag contact met je houden, maar op het moment dat jullie contact hebben wordt het voor haar weer moeilijk waardoor ze bot en boos tegen je gaat doen.

Dit heb ik ook met mijn ex gehad toen dat net uit was. We wilden heel graag vrienden blijven maar het was gewoon te moeilijk om normaal tegen hem te doen. Na een halfjaar konden we weer langzaam normaal tegen elkaar doen.

Ik zou haar gewoon een tijdje wat met rust laten, wel contact blijven houden maar niet te close met haar willen zijn. Misschien gaat het over een tijdje beter.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:53

anneliesdj schreef:
Maartje1990 schreef:

Zoals al eerder gezegd het zgn ex-effect.
Dat zij nog steeds contact met je wil om over persoonlijke dingen te praten, is een vorm van egoïsme. Jij kent haar, hebt aan een half woord genoeg, bent te vertrouwen, enz.

Je moet je afvragen waarom je nog contact met haar wilt? Niet zonder haar kunnen is een relatief begrip. Een mens is sterker dan hij denkt. Vraag je eens af wat deze 'vriendschap' jou brengt. Kun jij je verhaal kwijt, kun je op haar vertrouwen of is het allemaal 1 richtingsverkeer.

Stop ermee en stel je open voor een nieuwe vriendin of relatie. Als er weer een nieuwe vrouw in je leven mag komen, zul haar gemakkelijk vergeten en over een jaar zul je niet meer voorstellen hoe je jezelf nu hebt gevoeld.
Heel veel sterkte en neem een wijs besluit. Ach gut