relatie probleem /schoon ouders/vrienden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nooralie

relatie probleem /schoon ouders/vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:04

ik zit met een probleem

mij relatie met mijn vriend gaat niet zo heel goed.
niet zo zeer met me vriend maar met zijn vrienden en zijn ouders
zo als somge weten zit ik nu al 8 weken in het gips en geen een van zij vrienden wat van zich laten horen en er zij medre dingen gebuird .
en met zijn ouders die mogen mij niet en dat laten ze duidlijk merken en ze zijn ook zo anders als mijn ouders, en hebben een drank probleem en dat vind ik best lastig om mee omte gaan en mijn zit het echt dwars
bij mijn vriend niet zo hij is er makelijk daar in hij zegt dat we er samen wel door komen .

maar ik beginnen steets meer te tewijvelen aan alles

we hebben best veel mee gemaakt hij is verslaafs geweest aan drugs daar is hij mee gestopt
en overmatig alchol gebruik ook wel .

ik ben ook wel iemand die snel twijvels hoor

ik heb nu een 1 jaar een relatie
zijn er ook mensen die dit kenen
wat kan ik er aan doen

moet het even kwijt
Laatst bijgewerkt door nooralie op 14-10-08 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Re: relatie probleem /schoon ouders/vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:07

dyslectisch of niet; hier en daar een punt en hoofdletter zou je verhaal een stuk leesbaarder maken!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:09

Ik zou zeggen, die jongen is ook niet goed voor jou Knipoog

Drank, drugs?

Pff ga leven..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:11

idd het leest echt niet makkelijk, typ anders eerst je tekst in word, zijn de meeste spel fouten er ook uit

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:12

nou hij is er mee gestopt.
was even moelijk maar gaat nu goed hij is ook super lief voor mehoor dat moet je niet verkeert zien

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:36

Ik kan wel makkelijk oordelen maar als dit nou een gewoon gezin was , dan bedoel ik zonder drank en drugs, dan zou ik zeggen : Ga ervoor, en trek je niks aan van wat ze zeggen. Maar met een drankprobleem en drugsgebruik zeg ik : Zoek een andere lieve vriend. Voor je het weet zit je in hetzelfde milieu. Op het moment gebruikt hij wel niet maar de stap om te beginnen is maar heel erg klein. Kies voor jezelf voor het te laat is. Dit is een 'gevaarlijke' familie en vriendenkring. Je bent nog jong en de hele wereld ligt nog aan je voeten. Maar je moet natuurlijk die keuze zelf maken, en dat is zeker niet makkelijk.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:11

Ik sluit me bij de rest aan, ik zou het uitmaken. Klinkt niet als een voedingsbodem voor een langdurige en gelukkige relatie. Als zijn ouders ook al aan de drank zijn... Terecht dat je twijfelt!
Kies voor jezelf! En over een tijdje ben je vast blij dat je dat hebt gedaan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:17

Het klinkt niet echt als een relatie waar potentieel inzit... Ik weet niet juist hoe oud je bent en hoelang je samenbent, maar er zijn nog zoveel jongens waar je wel een gezonde relatie mee kunt opbouwen.

Ik heb met mijn schoonouders ook geen goede band, maar mijn vriend heeft wel met hen gebroken om verschillende pijnlijke redenen...

Denk er in ieder geval eens goed over na of dit echt is wat je wil...

veel succes!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:32

Ik vind niet dat er meteen achter de relatie een punt moet worden gezet, want tussen lijkt het allemaal redelijk goed te gaan maar is de familie de storende zender.
Alleen als je vriend je probleem niet serieus neemt en niet eens met zijn ouders wil gaan praten wordt je daar niet veel vrolijker van.
En waarom moeten die ouders jouw niet of reageren ze gewoon anders dan dat jij gewent bent zoals ouders horen te reageren.
Vergeet niet dat verslaafden soms niet zichzelf zijn.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 11:30

bedankt voor de reakties

uitmaken is voor mij eigenlijk geen optie
ik heb er wel over na gedacht. maar we hebben samen best wat mee gemaakt . het is voor het zo vaak niet makkelijk gemaakt en we zijn er weer uit gekomen .
het is soms echt heel moelijk en heb er zeker wel vaak over na gedacht om het uit te maken maar ik hou echt te veel van hem . om dat te doen . het maakt het lastig omdat hij uit een ander milu komt .
maaar hij wel daar uit hij wel er ook echt van af.
daar om is hij ook altijd bij ons .
het is voor hem ook lasig als je zulke ouders heb .

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:27

Ach gut Meiss...Ik snap dat je vriend wil veranderen en dat ie niet zo wilt worden als hoe zijn ouders en vrienden doen. Maar die stap begint bij hem zelf, hij kan wel dagen bij jou en je ouders zitten maar daarmee is ie niet geholpen. Als tie echt niet zoals hen wilt worden zoekt ie naar eigen woonruimte en verteld zijn ouders dat als ze niet stoppen met hen drankprobleem/drugs je vriend dan alle contacten verbreekt met zn ouders, en dat geldt net zoals bij zijn vrienden.

Dan pas kan je aan je vriend zien van goh hij wilt het echt en doet er ook wat voor/tegen!

Ik weet niet hoe oud je vriend is ? En of ie al werkt ? Dan kan ie toch eigen woonruimte zoeken of samen met jou maar misschien eerst dat ie voor zichzelf lekker een eigen stekkie neemtbijv..

Succes en sterkte!