wat past bij welke doelgroep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

wat past bij welke doelgroep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 13:13

ik moet iets ontwerpen voor een hele grote doelgroep, namelijk 15 jaar en ouder... nu moet ik weten welke eisen de doelgroep zal hebben. graag geef ik dat per `subdoelgroep` weer. dus zegmaar:

Tieners: niet te duur, stoer, ?
Jongvolwassenen: praktisch, ?
50+ers: netjes, ?

het gaat om de vraag van waar een voorwerp in de slaapkamer aan moet voldoen (in mijn geval een lamp, maar ik wil ook weten hoe de gehele kamer ingericht zal zijn)

weten jullie nog mooie termen om mijn lijstje aan te vullen zodat ik er een mooi verhaaltje van kan maken?

Knoffer

Re: wat past bij welke doelgroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:21

Ik denk dat je het nog veel verder zal moeten segmenteren...
Denk niet dat je zo per leeftijdsgroep kan zeggen wat ze zoeken.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:17

Ben het met Knoffer eens. Ik denk dat je verder moet gaan splitsen naar inkomen, cultuur, gebruiksgemak, doeleinden voor gebruik etc.

Wat versta je bijvoorbeeld onder netjes? Of praktisch?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:24

Zoveel mensen, zoveel wensen. Maar het aller belangrijkste voor alle doelgroepen is dat het functioneel moet zijn.

Tieners zouden ook vooral voor wat stoerders gaan of juist heel romantisch oja en bling bling niet te vergeten Haha!. Dit trek je ook wel een beetje door naar de twintigers alleen zit je daar wel meer met strak en netjes maar ook wel weer met tierelantijntjes.
Oudere mensen vinden vaak het strakke wat mooier, zie daar ook vaak goud/koperkleuren in terug.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 20:38

t blijft lastig, want het moet 1 ding worden die in alle doelgroepen moet passen. ik wil in het verslag er omheen wel duidelijk maken dat het lastig is omdat de doelgroepen allemaal wat anders willen, maar ik wil het wel kunnen combineren Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:48

Kun je niet een standaard iets maken wat je met bepaalde extra's aan kunt passen aan de doelgroep?

Neem nou een standaard GSM is gewoon zwart en zakelijk maar je kunt er wel allemaal bling bling, frutsels, frontjes, stikkers etc. aan toevoegen om hem eigen te maken. Zou zoiets voor een lamp haalbaar zijn? geen idee.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 20:48

ik heb t al gemaakt inmiddels... verslag moet vanaaf af komen. dit stukje is t enige waar ik nog weer op vast liep Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:51

Ohw Clown

Link leggen tussen de verschillen van de doelgroepen en de overeenkomsten. Dan kan je daaruit laten zien dat er eigenlijk weinig overeenkomsten zijn en het daardoor lastig is iets universeels te maken Lachen

Klinkt wel erg makkelijk zo maar is wel lastig denk ik Nagelbijten / Gniffelen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 06:24

nee, maar ik heb het gewoon gelaten bij wat ik had. had (heb) nog genoeg andere deadlines, nu is die tenminste af Knipoog en gelukkig uitgeprint, want mijn comp wil geen word meer openen Tong uitsteken