Vreemdgaan, komt dat nog goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Vreemdgaan, komt dat nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:59

hallo,
Ik had gister een discussie met een vriendin..
En ik heb even een stelling voor jullie: Als 1 van de 2 is vreemdgegaan,. kan het dan ooit nog goed komen?
Mn vriendin zwoer van niet, omdat je altijd het beeld van je vriend(in) met een ander voor je zal blijven zien....

My_Lady

Re: Vreemdgaan, komt dat nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:01

Ligt er denk aan hoe je zelf bent.
Kan je die gene vergeven of niet.

Ik zelf zou het niet kunnen.
Het vertrouwen zou bij mij helemaal weg zijn.
en je moet elkaar kunnen vertrouwen in een relatie.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:02

Ik denk dat dat bij iedereen verschillend is, ik ben al erg wantrouwend tegen over mensen dus als ze me belazerd hebben is het vertrouwen waarschijnlijk defintief weg.
En omdat vertrouwen in een relatie erg belangrijk is zou het niet gaan werken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:02

Ik ben het met je vriendin eens Knipoog.

Als mijn vriend vreemd gegaan is komt het zéker niet meer goed..

Andersom waarschijnlijk ook niet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:03

Ook al zou ik het hem willen vergeven en ben ik nog stapelgek op hem... ik weet dat mezelf nooit rust zal gunnen als hij alleen uit gaat, een weekendje met werk wegmoet oid... nee, ik denk dat vreemdgaan voor je relatie en je eigen gemoedsrust niet goed is.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:04

Bij mij komt het dan ook niet meer goed... het vertrouwen tussen elkaar is gewoon weg dan...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:05

Zeg nooit nooit, ook al zou ik het wel heel erg moeilijk vinden. Ik ken stellen die vantevoren ook zeiden dat het nooit meer goed zou komen als dat zou gebeuren, en die na zoiets nu toch nog samen zijn.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:06

Nee, dat komt bij mij niet meer goed!
Ik heb altijd geroepen dat als mijn vriend vreemd zou gaan ik het meteen uit zou maken. Maar toen mijn (inmiddels ex)vriend na een relatie van 7 jaar vreemdging was het toch niet zo makkelijk om het uit te maken. We waren tenslotte al 7 jaar samen en dat gooi je niet zo snel weg en hij had er zo'n spijt van.... Ik heb toen gezegd dat ik hem nog een kans zou geven. Maar achteraf gezien is het vanaf toen nooit meer helemaal goedgekomen. Ik kon me er niet helemaal overheen zetten en als we ruzie hadden dan haalde ik het er weer bij (ja, ook fout van mij!!) en ik kon hem niet meer helemaal vertrouwen. Hij was tenslotte al eerder vreemdgeweest, dus waarom zou hij het niet nog een keer doen? Ik ben zelf nogal snel onzeker in de liefde en ik wilde me niet steeds af blijven vragen of ik hem wel echt kon vertrouwen. We hebben nog een jaar doorgemodderd en uiteindelijk heb ik het uitgemaakt. (niet alleen daarom, maar het had er zeker wel mee te maken).

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:08

@ bleu eyes: ik ken ze niet.. Ik heb vroeger weleens een vriendin gehad, en haar vriend heeft tot 3 x toe met een ander meisje het bed gedeeld.. Ze heeft het hem vergeven, maar na een jaar is het toch kapot gegaan, ze kon niets anders meer voor zich zien dan dat..

Ik ben dr dus gister achter gekomen dat mn vriend is vreemdgegaan.. nouja niet echt, we waren in een ''break'' Met een meisje van mijn stal nota bene.. Hij is ook nog vrienden met de mensen van stal, dus gaat er ook vaak ff alleen heen...
Ik wil hem wel vergeven.. En maak me ook verder niet zo druk om dat meisje.. t was alleen een zoen zei die...
Maar ik heb t er toch wel moeilijk mee, gister in bed had ik nou ook niet bepaald zin lekker bij hem te liggen.. en ik heb hem er in een uur wel 5 x mee geconfronteerd, heel vervelend voor hem...
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 14-10-08 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:10

Mijn vader ging vreemd met meer dan 1 vrouw..

Mijn moeder is direct van hem gaan scheiden.. En gelijk heeft ze. Ik zou het zelf ook niet accepteren als mijn vriend het zou doen! Ik accepteer het niet eens dat mijn vader het heeft gedaan..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:10

Ja ik vind een zoen snel gegeven, daar maak ik me niet zo heel erg druk om, dat is voor mij ook geen reden om het uit te maken, wel om flink boos te zijn, maar bij seks is het voor mij finito.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:11

@Elma_: Tja, dan is vraag 2... wat versta je onder vreemdgaan.
Ik denk dat het aan de basis ligt die je hebt, of je het aankan. Maar zoals gezegd - ik zou het ook heel moeilijk vinden...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:11

ik denk van niet. Ookal ben je nog zo vergevingsgezind het vertrouwen is geschaad

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:13

Tja nouja, ik vind t wel vreemdgaan wat hij deed.. Ze heeft hem via msn een tijd geleden laten weten dat ze hem heel leuk vond, en hij is daar op ingegaan,. Hij heeft tot de dag van GISTEr volgehouden dat het daarbij is gebleven.. maar nu ben ik er toch achter gekomen dat ze heerlijk speeksel hebben uitgewisseld.. het ontkennen en liegen erover, een paar maanden lang, dat vind ik dnek ik het ergste Boos!

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:13

Nee,
Als mijn vriend vreemd gaat dan is het over. Ik kan daar gewoon niet mee leven. Je kunt em dan niet meer vertrouwen. Dus elke keer als hij weg is of wat dan ook vraag je je af wat hij aan het doen is, waar die heen is enz. Nee ik zou het em niet vergeven en zou het uitmaken..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:14

Elma_ schreef:
Tja nouja, ik vind t wel vreemdgaan wat hij deed.. Ze heeft hem via msn een tijd geleden laten weten dat ze hem heel leuk vond, en hij is daar op ingegaan,. Hij heeft tot de dag van GISTEr volgehouden dat het daarbij is gebleven.. maar nu ben ik er toch achter gekomen dat ze heerlijk speeksel hebben uitgewisseld.. het ontkennen en liegen erover, een paar maanden lang, dat vind ik dnek ik het ergste Boos!

Dat zou bij mij ook veel zwaarder wegen. Begrijp me goed, ik vind vreemdgaan not done, hoe dan ook! En ik ben er ook van overtuigd dat mijn hubbie dat niet zal doen. Maar liegen en draaien... dat zou ik veel erger vinden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:14

Blue_Eyes schreef:
Zeg nooit nooit, ook al zou ik het wel heel erg moeilijk vinden. Ik ken stellen die vantevoren ook zeiden dat het nooit meer goed zou komen als dat zou gebeuren, en die na zoiets nu toch nog samen zijn.

Wij zijn ook nog steeds samen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet om het minste of geringste tegen het plafond zit als ik iets vermoed. Vertrouwen doe ik hem niet, van hem houden wel.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:15

@ countrygurl : Jah dat zou ik 2 jaar geleden ook hebben gedaan... Maar we hebben wel een kindje samen.. en het is wel gebeurd toen we een ''break'' hadden.. Ik vind t gewoon heel erg dat ik het hem een paar maanden lang gesmeekt heb het eerlijk te zeggen, en hij maar BLEEF ontkennen Boos!
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 14-10-08 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:16

Dat bedoel ik Mystica - of het vertrouwen bij die mensen die ik ken ooit teruggekeerd is weet ik niet, maar ze zijn nog wel steeds samen.

@Elma_ dan is de basis indd anders, als je een kind hebt.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:16

Tallie_Ho: sterkte zeg, voor jou en je moeder. Ik snap heel doet dat je het moeilijk vind van je vader te accepteren.

Elma_ : Infeite is hij dus niet vreemd gegaan? Neemt niet weg dat het niet erg netjes is. Maar dat maakt het wel een ander verhaal. Dan zou ik hem misschien nog kunnen vergeven. Het liegen er over ja, dat is weer een heel ander verhaal he.

Terug on topic, ik heb het hier wel eens met mijn vriend over gehad, voor ons alle 2 zou het klaar zijn als ik of hij vreemd zou gaan. En ik zou hem misschien best terug willen nemen maar ik zou het niet kunnen, zou altijd onzeker blijven van, zou hij niet weer vreemd gaan.

Mystica: Maar vind je dat dan niet slopend? je kunt hem niet helemaal meer vertrouwen, erg relaxt zit je dan ook niet in je relatie?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:17

_Misha_ Nee, in feite niet.. als je het zo bekijkt.. we hebben toen besloten elkaar ff rust te geven, en daarna weer bijmekaar te komen om te praten.. dus ik weet het niet...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:18

Ook na een zoen is het bij mij gebeurt, als hij wil zoenen komt hij maar bij mij. Ik zou mijn vriend niet kunnen vergeven als hij vreemd gaat, mijn vertrouwen zal dan helemaal weg zijn.

Tuurlijk het zal wel moeilijk zijn om er gelijk een punt achter te zetten. Liefde is niet zomaar over natuurlijk.

Een van mijn beste vriendinnen is ook flink bedrogen door haar vriend, terwijl zij de slaapkamer in hun huisje aan het verfen was lag hij met een ander in bed. Toen hij het haar vertelde is ze gelijk weggegaan. Arme meid, wat moet die wat door maken.. Het ergste is nog wel dat ze hem vertrouwde, van hem hield en een toekomst met hem zag. Ze woont nu op haarzelf, houdt zich sterk, en het gaat ook best goed met haar, alleen ik denk niet dat ze een man ooit weer vertrouwen kan, al hoop ik het natuurlijk wel.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:22

_Micha_ schreef:
Tallie_Ho: sterkte zeg, voor jou en je moeder. Ik snap heel doet dat je het moeilijk vind van je vader te accepteren.

Elma_ : Infeite is hij dus niet vreemd gegaan? Neemt niet weg dat het niet erg netjes is. Maar dat maakt het wel een ander verhaal. Dan zou ik hem misschien nog kunnen vergeven. Het liegen er over ja, dat is weer een heel ander verhaal he.

Terug on topic, ik heb het hier wel eens met mijn vriend over gehad, voor ons alle 2 zou het klaar zijn als ik of hij vreemd zou gaan. En ik zou hem misschien best terug willen nemen maar ik zou het niet kunnen, zou altijd onzeker blijven van, zou hij niet weer vreemd gaan.

Mystica: Maar vind je dat dan niet slopend? je kunt hem niet helemaal meer vertrouwen, erg relaxt zit je dan ook niet in je relatie?

Ik ben eeeeeeeeeerg controlerend geworden, als ik iets denk te weten, dan zal ik achter de waarheid komen ook, desnoods via iemand anders. Hij wordt daar stapgek van, en dit smijten we elkaar constant voor de voeten. Dus nee, goed zit het niet. Tenminsten, op bepaalde momenten. De meeste tijd valt het wel mee en is er niks aan de hand. Maar ideaal? Verre van Clown Maar ik hou wel van hem, en ik geloof best dat hij ook van mij houdt. Ik zie wel waar het schip strandt denk ik maar.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:22

zorro schreef:
Ook na een zoen is het bij mij gebeurt, als hij wil zoenen komt hij maar bij mij. Ik zou mijn vriend niet kunnen vergeven als hij vreemd gaat, mijn vertrouwen zal dan helemaal weg zijn.

Tuurlijk het zal wel moeilijk zijn om er gelijk een punt achter te zetten. Liefde is niet zomaar over natuurlijk.

Een van mijn beste vriendinnen is ook flink bedrogen door haar vriend, terwijl zij de slaapkamer in hun huisje aan het verfen was lag hij met een ander in bed. Toen hij het haar vertelde is ze gelijk weggegaan. Arme meid, wat moet die wat door maken.. Het ergste is nog wel dat ze hem vertrouwde, van hem hield en een toekomst met hem zag. Ze woont nu op haarzelf, houdt zich sterk, en het gaat ook best goed met haar, alleen ik denk niet dat ze een man ooit weer vertrouwen kan, al hoop ik het natuurlijk wel.

Dat is echt heel erg Boos!
Het is niet zo dat het beeld de hele dag door mn hoofd maait.. of eigenlijk wel.. met vlagen.. Ik vind het gewoon erg.. Hij vertelde me nog geen 2 dagen erna dat hij echt voor me wou gaan, en we ook weer samen gingen wonen enz.. en nu, vraag ik me af wat het nou allemaal betekent.. als je zo gemakkelijk (met een meisje van stal (!) ) gaat lopen zoenen...

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:23

Dit hoor ik zo vaak he, "ja maar we hebben een kind samen."
Dan nog, als hij vreemdgaat is dat fout. Waarschijnlijk geeft hij dan niet genoeg om je anders doet hij het niet. Moet je dan verder gaan met iemand die niet genoeg om je geeft? Alleen omdat je samen met hem een kind hebt?

Ik ken genoeg vrouwen die een kind hebben en weg zijn van de vader, om wat voor reden dan ook, en daar gaat het prima mee. Net zoals met het kind.

Ik vind dat je niet kan zeggen: "we hebben samen een kind" dus dan blijf je maar bij em..
Ik weet dat dat een impact op een kind kan hebben (werk zelf in de kinderopvang, en daar maak je dat ook mee) maar vind et geen reden om dan bij je vent te blijven.

Je zegt dat jullie een "break" hadden, waren jullie echt uit elkaar dan? Want dan kijk ik er wel anders tegenaan. Als jullie echt uit elkaar waren dan heb ik zoiets van, dan is het toch uit?..Dan is het ook geen vreemdgaan?
Of waren jullie toch nog bij elkaar?