wie weet het :-> (boom)hars van auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

wie weet het :-> (boom)hars van auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:44

Hoi,

Omdat ik het niet weet en misschien iemand hierop wel, mijn vraag:

Mijn mooie zilvere auto staat altijd onder bomen geparkeerd (wat wil je anders, als je in een bos woont)
Alleen nu komt er veel hars op de auto...

Wie weet hoe je dat er vanaf kan krijgen?

Met gewone auto-shampoo lukt het niet!!

RelarDevi

Re: wie weet het :-> (boom)hars van auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:50

Vrees dat je dat moet wegschrobben. Wij hebben ipv hars last van luis en dat is ook altijd een gedoe om weg te krijgen.

Je kan het wel voorkomen door hoes om je auto te doen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:15

Met een stoomcleaner kom je ook al wel eindje, het wordt dan nl wat zachter en je kunt het dan makkelijker wegkrabben.
Mijn vriend zn auto zit ook altijd onder, dacht dat hij het altijd met een stoomcleaner doet!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:39

Volgens mij iets van terpetine of spiritus. M'n vriend heeft auto's gepoetst en meen te herinneren dat ze het zo weg kregen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:40

Ik werk bij een tankstation en daar heb je speciaal spul om dat van je auto af te halen zonder dat je je lak beschadigd Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:52

Ah mooi dan kan ik ook meteen mijn vraag stellen. Lachen Hoe krijgen wij de boomhars van de kat af? Beest staat er helemaal stijf van. Heb al tips gekregen om hem in een warm bad te doen of te strijken met vloei (??) maar waarschijnlijk gaan we het arme ding toch maar scheren. Ach gut Maar mocht iemand nog andere oplossingen hebben.. Haha!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:00

Als het goed is kun je hars oplossen met terpentine.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:02

http://www.omaweetraad.com ? Misschien staat daar de tip wel op?
Ik heb er vaak genoeg handige tips vandaan gehaald Haha!

EDIT: Tadáá! Tong uitsteken
http://www.omaweetraad.com/tipview.php? ... 0de%20auto

Hars op de auto
Last van hars plekken op de auto? Neem pindakaas (zonder stukjes noot) en wrijf dit met een doekje over de harsplek.

Hars

Harsvlekken op niet poreuze vlakken of metalen haalt u weg met een sopje. Voor het weghalen van harsvlekken op textielstoffen kunt u wasbenzine gebruiken, spiritus, eau de cologne en, hoewel drankmisbruik, ook jenever. Dezelfde schoonmaakmiddelen gebruikt u voor het schoonmaken van uw huid. Vezels van kunstof moet u met wasbenzine behandelen. Als u dus niet weet of het weefsel waarop de harsvlek zit uit kunstvezels bestaat, kies dan de veiligste weg en gebruik wasbenzine. Harsstof dat zich op strijkinstrumenten vastzet en zeer hardnekkig is, verwijdert u met wasbenzine. Daarna het instrument goed drogen en behandelen volgens de onderhoudsvoorschriften.

Bij hars vlekken gebruikt u alleen een beetje massage olie.. en alles is binnen no-time weg!
- Handballer17

Als u hars op uw handen heeft haal dan uw handen met hars door uw haar en u heeft geen last meer van plakkerige handen.
- Siep Eisenga

Om hars (van dennentakken etc.) te verwijderen, gebruik een spuitbus met bladglans, spray dit iets over je handen en het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Kerstbloemstukjes komen er weer aan!! Veel plezier met Kerst.
- Marloes

Zet de de auto in het zonnetje, de hars wordt zacht en is met een doekje met wat kleurloze lampenolie zo weg te vegen.
- Rita

Bron: www.omaweetraad.com

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:03

Er bestaat ook spul, te krijgen bij de meeste benzinestations en autozaken: Clear Vue of Clear View of zoiets. Zit in blauwe fles, krijg je echt alle plekken op de auto mee weg. Het is namelijk niet alleen voor de ramen, maar kun je ook op het lak gebruiken en het beschadigd niets. Echt een aanrader!