Ex-en? Pffff

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Ex-en? Pffff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 09:39

Wordt er zo onderhand een beetje moe van Clown

1,5 Jaar geleden heb ik het uitgemaakt met mijn toenmalige vriend, na bijna 1,5 jaar. Ik woonde toen in Leeuwarden op kamers voor mijn studie en hij ook.
Ik vond dat we uit elkaar groeiden en ik was gewoon niet meer verliefd, daarbij kwam dat ik stopte met mijn studie en weer in Helmond ging wonen. Daarna heb ik hem eigenlijk niet meer gezien (vanwege de afstand en omdat ik er geen behoefte aan had, het was gewoon echt over.) en hij heeft zich een paar weken op de achtergrond gehouden.
Die zomer heb ik ponykampen begeleid en in een van de laatste weken kreeg ik smsjes van hem met dat hij wilde praten, hij me miste, van me hield enz. En dan niet op een lieve schattige manier, maar dwingend, in de trant van; die en die dag ben ik daar en daar om met je te praten.
Euhh ja tuurlijk.. Daar hou ik niet van en bovendien bepaal ik zelf wel wanneer ik wel en niet kan praten Verward
Ik geloof dat ik een smsje terug gestuurt heb en de rest genegeerd.
Later mailde en belde hij nog regelmatig. Ik heb nooit opgenomen of teruggesmst omdat ik er helemaal klaar mee was, zeker na die communicatie van eerder.
De mailtjes die ik kreeg vanaf september varieerden van zielig, wanhopig, boos, woedend, dreigend, depressief en weet ik wat nog meer. Alles om aandacht te krijgen en om mij weer te spreken te krijgen. Zelfs zelfmoordwensen kwamen mijn kant op. Toen was ik er echt helemaal klaar mee, waar denkt hij het recht vandaan te halen om mij dat soort dingen te vertellen terwijl hij en ik heel goed weten dat hij het toch niet doet? (Dat was zo rond de periode dat hier in de buurt een man zelfmoord heeft gepleegd door zichzelf meerdere malen neer te steken met een mes in een café waar zijn ex-vriendin op dat moment achter de bar stond.. Hij was wanhopig en wilde haar terug..)

Heb alle mailtjes nog, op aanraden van mijn huidige vriend, die heb ik in september leren kennen en vanaf oktober vorig jaar zijn wij samen. Kan je nagaan wat voor leuke impact dat heeft op je relatie, praktisch gestalkt worden door je ex Clown
Op een of andere manier is hij achter het nieuwe adres van mijn moeder gekomen in Helmond en heeft daar post naartoe gestuurt, dat vond ik eng worden Nagelbijten / Gniffelen Er kwam geen dreigende post oid, maar gewoon pakket met foto's bijvoorbeeld.

In het begin heb ik nog wel eens teruggemaild, dat ik dit niet wilde, echt nog wel ooit met hem wilde praten als hij maar normaal deed, dat ik er genoeg van had enz. Later ben ik alle mails gaan negeren, gewoon omdat ik er zelf ook niet meer tegen kon op die manier. Werd steeds gestoorder van hem en hoefde hem ook nooit meer te zien. Ook heeft hij me nog beschuldigd van vreemdgaan, ik kende mijn huidige vriend volgens hem al veel langer en had zelfs al regelmatig met hem in bed gelegen voordat mijn ex en ik uit elkaar waren? Verward Toen hij op een gegeven moment zelfs begon te zeggen dat hij dan 'wel even langs zou komen' sloeg mij de paniek natuurlijk om het hart, maar gelukkig is hij nooit geweest. Hij is ook absoluut geen geweldadige jongen, best een lieve jongen zelfs, maar slaat door in zijn emoties blijkt wel Nagelbijten / Gniffelen

Met nieuwjaar een smsje van hem gehad. Heel veel mails met; tot dan en dan heb je om te reageren anders hoef ik je nooit meer te zien, spreken of whatever (was het maar zo mooi *zucht*) en uiteindelijk toch weer doorgaan met mailen. Ik heb ook al een tijdje een ander nummer, het oude gebruik ik niet meer en bestaat inmiddels ook al niet meer denk ik, dus wat daar allemaal nog naartoe is gestuurt zou ik niet weten en ik wil het ook niet weten ook niet.
Met mijn verjaardag eind mei heb ik zelfs nog chocolaatjes met hartjes er op gekregen..
Ondertussen krijg ik nog steeds mails en is hij mijn mailadres zelfs aan het spammen met dagboeken? Gewoon vertellen wat hij die dag heeft meegemaakt, allemaal raar gedoe en weer deadlines aan het stellen voor.. weet ik ut? Heb hem al regelmatig duidelijk gemaakt dat hij nou niet bepaald in de positie is om eisen te stellen, maar dringt schijnbaar niet tot hem door. Overigens dringt niks tot hem door Nagelbijten / Gniffelen

Telkens is het met periodes weer wat rustig en nu heb ik sinds begin september alweer 10 mails van hem ontvangen met allemaal onzin er in en dingen waar ik toch niks mee kan. Sorry, sorry, sorry van zijn kant en huilen en zielig doen en dat hij me met rust zal laten en niks meer zal laten horen enz (ja dat zei je in de eerste mail ook al..)

Ondertussen geef ik er weinig meer om, ben er onderhand aan gewend, vind hem een ontzettend sneu persoon die echt wat van zijn leven moet gaan maken, maar dit is echt bullshit, gaat te ver en waarom kan hij niet gewoon zijn eigen leven zuur gaan maken in plaats van dat van mij erbij te betrekken? In het begin ben ik er echt wel heel erg van ondersteboven geweest en heb echt huilend op de bank gezeten omdat ik niet meer wist wat ik er mee aan moest. Overigens heb ik hem dus niet meer gezien of gesproken en die kans heeft hij ook lang geleden verspeeld. Hem hoef ik echt niet meer te zien

Meer mensen van dit soort ervaringen en wat hebben jullie er mee gedaan?

Bitterbal

Re: Ex-en? Pffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:41

Ik heb hier dan wel geen ervaring mee, maar ergens vind ik dat je wel vrij hard bent voor die jongen. Oké wat hij doet is Niet juist, zeker die eisen stellen niet. Maar waarom geef je hem geen kans om er eens over te praten?
Nu je een vriend hebt snap ik het heel goed dat je daar geen behoefte aan hebt, maar eerder bedoel ik?
Probeer ook eens te kijken naar de andere kant ipv alleen je eigen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:45

Jeetje, wat een verhaal. Ik heb er ook geen ervaring mee, maar het lijkt me erg vervelend! Ik vind juist wel dat je goed gehandeld hebt, als jij met 'm zou praten krijgt zo'n persoon alleen maar hoop & kom je er helemaal nooit van af. Nu misschien dan ook niet, maar toch eerder dan wanneer je 'm de aandacht geeft die ie graag wil hebben..

Hoop voor je dat je snel van 'm af komt Knipoog

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:49

Sorry maar als ik zo benaderd werd door mijn ex dan zou ik daar ook absoluut geen behoefte aan hebben....

Misschien dat je hem wanneer dat mailen etc tot rust is gekomen een mailtje kan sturen dat je een keer met hem wilt praten
maar dat het niet jou bedoeling is dat de relatie weer goed zal komen omdat je helemaal gelukkig bent met de vriend die je nu hebt Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:50

Bitterbal; dat heb ik gedaan, heb vaak via msn en mail met hem gepraat, mijn mening en mijn gevoelens verteld. Hij weet hoe ik er over denk en ik weet hoe hij er over denkt. Maar hij blijft andere redenen zoeken, net of mijn redenen niet goed genoeg zijn Nagelbijten / Gniffelen
Ondertussen mailt hij ook steeds dat hij weet hoe het zit, hij mijn kant begrijpt enz, maar dat hij toch door gaat met mailen Verward

Het is idd een wanhoop voor aandacht op welke manier dan ook. Dat heb ik al geprobeerd en dan gaat ie helemaal los Nagelbijten / Gniffelen

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:55

Misschien ook een ander emailadres aanmaken, dan heb je in ieder geval geen last meer van die emails die hij stuurd. Compleet negeren, ook voor jezelf, alles wat binnenkomt via de post ala directa richting de vuilnisbak, want ergens blijf je er toch mee zitten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:01

Misschien gewoon eens flink dreigen? Als je nu niet stopt met contact zoeken haal ik de politie erbij, ik ben gelukkig met mijn nieuwe vriend, heb geen enkele behoefte om ook nog maar een woord met je te wisselen, en wil dat je me per direct met rust laat, zoiets?

Mocht dat niet helpen, zou ik een ander mailadres nemen, ik geloof dat je al een ander telefoonnummer had?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:08

Wat sneu dat hij dit doet Scheve mond Ik zou er inmiddels ook een hard hoofd in hebben en dus ook niet meer reageren op al zijn pogingen om contact te leggen. Het lijkt wel alsof hij contact met jou op de een of andere manier zo ontzettend belangrijk vindt dat het meer een gewoonte is geworden dan dat ie er ook nog maar iets mee opschiet, zelfs als je met hem zou gaan praten...

Mijn advies? Inderdaad een andere mail aanmaken, alles ongelezen weggooien wat je toch nog bereikt en op geen enkele manier meer reageren. Hij heeft zijn kans gehad en 1,5 jaar is echt een lange tijd om van iemand nog een reden te eisen waarom het uit is gegaan... Het is echt heel erg sneu voor hem want ik denk dat hier meer achter steekt dan graag contact willen houden of niet snappen waarom het uit is. Maar het is heel hard, maar jij bent zijn therapeute niet en het is jouw verantwoordelijkheid niet meer of het wel of niet goed met hem gaat... Dat zou iemand uit zijn directe omgeving op moeten pikken Lachen

Sterkte want kan me voorstellen dat dit heel vervelend is!

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:08

pff wat een moeilijk situatie.
Gelukkig heb ik dit zelf nog nooit meegemaakt, ofja niet zo erg in ieder geval.
Ik heb namelijk al 1 jaar en 5 maanden met me vriend en daarvoor heb ik een relatie van een jaar gehad met een jongen. Hier heb ik et ook mee uigemaakt omdat ik er gewoon genoeg van had. Nou had hij me in April een sms gestuurd(die ex) dat ie met me wou praten en of we gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar(eigenlijk zit hier een heel lang verhaal achter,hij heeft me zoveel pijn gedaan toen dat ik hem gewoon nooit meer hoef te zien).
Dat smsje heb ik meteen aan me vriend laten zien en die was er echt kwaad onder en heeft em ook laten weten dat als er nog een smsje kwam of wat dan ook hij er nog wel achter zou komen.

Nu weet ik dat iedereen zegt: Ja maar met dreigen en ruzie los je niks op...
Maar dit heeft wel geholpen, niks meer van em gehoord en dan is dit niet eens zo erg als dat van jou. Maar dit was gewoon omdat ik echt helemaal NIKS met me ex meer te maken wil hebben, gewoon door de dingen die die me aangedaan heeft.

Misschien is het wel eens goed dat hij even schrikt, hij heeft jou nml. ook al gedreigd zeg je zelf.

Maar zo los je inderdaad niet alles op, dat is waar. Alleen bij die van mij heeft het geholpen Tong uitsteken

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:18

Bitterbal schreef:
Ik heb hier dan wel geen ervaring mee, maar ergens vind ik dat je wel vrij hard bent voor die jongen. Oké wat hij doet is Niet juist, zeker die eisen stellen niet. Maar waarom geef je hem geen kans om er eens over te praten?
Nu je een vriend hebt snap ik het heel goed dat je daar geen behoefte aan hebt, maar eerder bedoel ik?
Probeer ook eens te kijken naar de andere kant ipv alleen je eigen!

Nog nooit in een dergelijk pakket gezeten?

Ik had een goede vriend, let wel, nooit een relatie mee gehad, die dergelijk gedrag ook vertoont. Na een paar waarschuwingen met het stappen ondernemen richting de politie kon hij pas indimmen en is het zeer sporadisch dat hij contact wenst op te nemen. Overigens staat de afspraak om alsnog naar de politie te gaan al gepland, daar zijn moeder mij een dreigbrief durft te sturen ROFL

Zulk gedrag vreet je inwendig geheel op, daar word je gek van.

De enige oplossing is compleet negeren en een melding maken bij de politie. Dit ziek gedrag valt onder stalking.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:21

Klopt, maar zolang hij niks 'doet' kunnen zij ook niks doen. Hij zit in Friesland of NoordHolland, ik hier in Brabant en hij komt niet langs, vertoont geen geweldadig gedrag en is geen gevaar wat dat betreft. Dus kunnen ze niks doen.

Toch vind ik het eng om zn mailtjes zomaar weg te mikken want ik wil wel weten wat hij eventueel van plan zou kunnen zijn Nagelbijten / Gniffelen

Dreigen helpt niet hoor, daar gaat het hem ook niet om. Het gaat om aandacht, in welke vorm dan ook. Of ik ga schreeuwen, kwaad worden, huilen, bang worden whatever, het ís een vorm van aandacht zijn kant op Nagelbijten / Gniffelen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:41

Ik denk dat je ex duidelijkheid nodig heeft? Zeg duidelijk 1x tegen hem dat je totaal geen behoefte meer hebt aan hem, je hebt je eigen leven nu en hij is verleden tijd. Dat het niks meer gaat worden tussen jullie en dat het nu afgelopen moet zijn. Dat jij nu een vriend hebt waar je veel van houd en hem nooit zal verlaten etc.
Gewoon hard zijn en zeggen waar het op staat anders blijft dit doorgaan!

Zit zelf in een soortgelijke situatie, en ex wilde opeens wel weer contact, lief dat ik ben zeg ik dat ik het te druk hebt Cool Volgende dag staat hij voor mijn huis, vriend was gelukkig ook thuis. Daarna duidelijk tegen hem gezegd wat ik ervan denk en dat ik geen contact met hem wil! (overigens is het al bijna 6 jaar uit Vork ) Ik weet wat zijn intensies zijn .. (zit een heel verhaal achter, mocht je meer advies etc willen en verhaal horen mag je me pb-en hoor! wil het hier niet allemaal neerzetten)

Pff ik wens je veel succes!!
Laatst bijgewerkt door Dreeetje op 14-10-08 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 11:44

Dat weet hij allemaal al Huilen van het lachen
Zijn mannen dan zo hardleers of willen ze het gewoon niet weten? Tong uitsteken

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:46

je hebt het ook recht in zijn gezicht gezegd? Sommige mannen hebben een plaat voor de kop!! Grrr ! Waarschijnlijk dat jij de ware voor hem bent en hij nooit meer over jou heen komt, maar hij zal wel moeten!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:43

BrittKitt: Oke sorry dat had ik niet uit je verhaal kunnen opmaken. Als hij dan nog doorblijft gaan terwijl jullie allebei weten wat de ander ervan denkt. Lekker laten zeuren dan en niet reageren!
Leonoor: Toch wel hoor Knipoog meermaals zelfs..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:31

Je kan toch gewoon 'n ander emailadres nemen? Ben je iig van z'n mailtjes af.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:39

Heel bizar zoiets.
Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt met een ex van me.... Die heeft me, na ik het uitgemaakt had, anderhalf a twee jaar ook gestalkt. Met periodes iets rustiger, maar opeens kwam het weer. En precies zoals jij het beschrijft; dan weer aardig, dan weer vol excuses, dan weer vol zelf medelijden en dan weer volkomen woest en doorgeslagen.
Hij volgde mij ook op straat en kwam naar plaatsen waar ik ook kwam. Ik heb mijn mobiele nr op gegeven moment veranderd omdat ik in een uur tijd tot 36 gemiste oproepen kon hebben. Toen werd het uiteraard rustiger, hoewel het mailen (van verschillende adressen, want na iedere mail blokkeerde ik zijn nieuw aangemaakte adres...) wel door bleef gaan.

Het enige wat bij mij heeft geholpen is volkomen negeren. Niet laten weten dat je er niet van gediend bent, maar doodnegeren, letterlijk, doen alsof je er niet meer bent, want reactie vind hij leuk...... Bij mij is het inmiddels al een aantal jaren helemaal stil, maar ik heb daar wel 2 jaar geduld voor moeten hebben!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:10

Ik heb dit ook een keer meegemaakt, alleen was die van mij wel aggresief, werd niet lastig gevallen met mailtjes ofzo maar ik kon niet meer normaal over straat. Het is langzaamaan gestopt toen hij een nieuwe vriendin kreeg. Ik wou bijna zeggen misschien kan je iemand aan hem koppelen, maar je gaat natuurlijk niet een vriendin met zo´n iemand opzadelen Clown ik zou toch eens proberen een keertje met hem te praten... real of telefoon

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:22

Zolang hij niet echt agressief wordt zou ik alles negeren en idd een andere emailadres aanmaken. Word je echt niet vrolijk van zeg. Ach gut

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:43

Nou Goof, nog maar een half jaartje dus Haha!

Hij heeft me ook ooit verteld dat het bij zijn ex 5 jaar heeft geduurd voor hij er overheen was, en dat was dus omdat hij mij ontmoette Huilen van het lachen Wordt nog wat dus

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:48

ik weet niet wat voor mail adres je hebt

maar bij hotmail en msn kun je mail adressen blokkeren, zo komen ze niet meer binnen(ook niet in ongewenst post vak)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:15

Citaat:
Nou Goof, nog maar een half jaartje dus

Joh, dat is al bijna Haha!
Komt helemaal goed Haha!

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:57

Goh wat een herkenbaar verhaal, alleen bij mij van een iets andere kant.
M'n vriend heeft namelijk een ex die het een leuke bezigheid vind om te stalken. Dan hebben we het over een relatie die 9 jaar geleden was en die nog niet eens 2 maanden heeft geduurd.......Ziek

Gestoorde telefoontjes, mailtjes en sms-jes hebben we inmiddels al gehad. In het begin alleen maar vol met narigheid en later op de poeslieve tour. Als ze daar geen reactie op kreeg die ze wilde ging ze weer met modder gooien, alles om maar aandacht te krijgen.
Tegenwoordig houd ze het alleen bij onbekende mails sturen en het spioneren in ons leven. Ons leven is niet zo sensationeel dus dat zal haar op den duur ook wel vervelen, het meest irriteer ik me nog aan alle leugens die ze verteld.
Naar ons weten is ze nu getrouwd en heeft ze een kindje, maar zelfs dat is blijkbaar niet genoeg om zich met haar eigen leven bezig te houden. Hamer
Wij rijden nu zo'n 4 jaar endurance en mevrouw heeft "opeens" besloten om ook te gaan paardrijden en dit jaar ook endurance te gaan rijden. Als het goed is heeft ze Katwijk meegereden...... Rolleyes

Blijkbaar is het toch een vorm van nieuwsgierigheid of jaloezie, ik snap het anders ook niet.
Het beste is toch om het te negeren dan heeft je ex er ook niks aan. Ik hoop voor je dat hij op een gegeven moment een andere bezigheid vind want zulke personen zijn best vermoeiend Gaaaap

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:09

Omg! magreetje! het is toch niet omdat iemand besluit endurance te gaan doen dat die dat doet om jullie te stalken zeg... Wat moet jij nogal vol zijn van jezelf om zoiets te denken...
Trouwens de persoon waar jij over spreekt heb IK meegesleurd in het endurance wereldje Haha!
En btw, die persoon waar jij het over hebt rijdt al langer paard... Het is op die manier nl dat ik haar heb leren kennen... Trouwens als je op haar blog gaat kijken zie je dat ze al langer rijdt...

Dus voor je mensen beschuldigt, wees jezelf ervan bewust dat een verhaal 2 kanten heeft. Ik vind het best erg dat deze persoon al die leugels moet lezen!!! Heb je er al eens bij stilgestaan hoe zij zich moet voelen hiermee?!
Laatst bijgewerkt door willeke_x op 15-10-08 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:18

man anderhalf jaar.. hoe houd hij het veel.. het is echt bijzonder! kun je zijn internet profider niet aanschrijven? heb weleens gehoord dat hun hem dan een brief kunnen sturen met een waarschuwing dat hij jou niet meer mailen en dat ze hem anders van hun diensten afgooien?