En daar zit je dan vlakbij...
Rond een uurtje of tien zat ik gezapig te zappen toen er allerlei sireneauto's al loeiend langskwamen racen. Wat een kabaal! Omdat het zo heftig klonk ben ik maar even op internet gaan kijken, blijkt het bij mij in de buurt te zijn! De Bataviawerf staat te fikken! Ondertussen waren er ook een aantal beste knallen te horen en kon ik vanuit mijn zolderraam de rook en de rode lucht zien, oja, en ook het knetteren van het vuur.
Op het moment is het weer even rustig, herstel, daar zijn weer de sirenes, maar in huis ruik je zelfs de brandlucht. Wel is het een komen en gaan van auto's en mensen. Gelukkig woon ik niet té dicht in de buurt en geloof ik dat ik me geen zorgen hoef te maken over mijn eigen hachje. Maar als je nagaat dat er explosies geweest zijn, waarschijnlijk van gasflessen, zullen er jammergenoeg vast mensen gewond geraakt zijn.
Verder vind ik het zo doodzonde van het museum en als de boten eraan mochten aan. Als je nagaat dat er zolang aan gewerkt is en wordt...(of is het nu werd
)Voor de koopfreaks, Bataviastad schijnt voor alsnog niet te branden, ze houden het nat, geloof ik, al zijn er wel berichten dat de brand overslaat naar een restaurant...
Ik vroeg me wel even af of dit nu een nieuwsonderwerp is of niet, het is wel nieuws, maar ook iets wat ik indirect meemaak - iig behoorlijk hyper van ben (spannend, een beetje eng, maar ook best sensationeel en dan toch geen ramptoeristje willen zijn maar wel alles bijhouden) en even van me af wilde schrijven. Ik bedoel maar, een grote brand maak je niet iedere dag zo dichtbij mee...
) én dat er niemand gewond is geraakt!