Huwelijksreis spanje, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Huwelijksreis spanje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 21:31

Hey daar!

Volgend jaar in juli trouw ik met m'n ventje. Omdat we beiden geen zin hebben in een huwelijksreis in het drukke hoogseizoen hebben we besloten in september te gaan, rond de helft van de maand.

Maar welke streek kan er ons worden aangeraden? Liefst langs de kust. We zijn alletwee heel rustig en houden niet echt van het uitgaansleven, dus streken als Ibiza en Loret de Mar is niet bepaald iets voor ons Haha!

Is het daar zowat doenbaar in september? En moeten we voor iets oppassen of zijn er echt dingen die je gezien MOET hebben? We gaan met de auto (angsthaas in een vliegtuig Haha! ) dus we kunnen wel redelijk wat gaan toeristen Haha!

Is de naft daar duur Huilen van het lachen

Kort samengevat: wie helpt mijn droomhuwelijksreis een beetje in te plannen Haha! We gaan overigens voor een 10-tal dagen.

marlies85

Re: Huwelijksreis spanje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:39

In september is er in Lloret de mar in elk geval geen bal te doen...kwam er een week of 3 geleden achter Huilen van het lachen

Maar als je voor de rust gaat e.d. kun je eventueel uitkijken naar Benidorm, Valencia e.d. ?

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:47

Ik ben dus overal en nergens geweest wat spanje betreft, het plaatsje nerja is erg leuk, het ligt langs de kust en is niet broodje van kootje om het zo te noemen... mijn ouders zijn er ook geweest en vonden het erg leuk...

Er is een leuke apart site van nerja en je kan verschillende kanten nog op, granada, frigilliana(leuk, maar niet met 35 graden, verder ben je er zo door heen, typisch spaans, ligt in de bergen), en ehh.. o ja, vergeet e tiger balsem oid niet, je gaat je kuiten wel voelen door de bergen zeg maar...

Ik heb hier nog wat foto's ook, zal even kijken of ik nerja ook heb, als je nog meer foto's wil of vragen hebt mag je me pb-en!

EDIT: Even wat foto's opgezocht, heb er meerdere:
Alle foto's zijn gemaakt vanaf het balkon van europa, het uiterste puntje dus, aan de overkant ligt marokko! vanaf daar niet te zien, wel te zien als je het er voor over hebt om naar gibraltar te rijden, vanaf daar is afrika duidelijk te zien en je kunt er ook naar toe, de dolfijnen komen je tegemoet en zijn duidelijk te zien, ik denk nog geen meter afstand... bij ons gingen ze onder de boten door en surfde mee op de golven van de boot, deze dolfijnen waren groooott! Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:11

Spanje Lovers
Heerlijk kon ik er maar weer naartoe. Terug naar het vertrouwde Knipoog en familie

Nerjas (nerja) is leuk, maar zou er zelf niet voor langere tijd willen zitten, de grotten daar zijn absoluut het einde en zeker de moeite waard om een kijkje te nemen. http://images.google.nl/images?um=1&hl= ... a+de+nerja
Ik ben zelf helemaal weg van Almeria (de stad), vanuit Almeria kan je bijvoorbeeld naar Mini Hollywood, absoluut ook leuk om te zien. Er is wel wat over te vinden op internet.
Dan heb je Mojacar, een leuk dorpje in de bergen. Rondlopen tussen de oude witte huisjes, op het 'grote' plein heb je en terrasje waar je lekker kunt genieten.
Op niet heel lang rijden van de stad Almeria ligt een klein dorpje in de bergen, hier wordt vaak door de Spanjaarden water gehaald uit de bergen. Loeiheet water maar schoon. Er zijn een paar huisjes, een klein kroegje, er is geen kip te bekennen. Toen ik er voor het laatst was waren ze bezig met een soort van Beauty Center, ontspannen en genieten.

Alicante is ook erg leuk, je kan hier ook wat kanten op. Nu weet ik even de plaatsnamen niet meer, maar kan ze bij mjin ouders zo opzoeken als je dat wilt!
Er is een leuk palmbomenpark niet ver vandaan, genieten van veel verschillende soorten palmbomen in een mooi gebied.

Poeh jeetje wat heb je er nog meer, als ik er ben dan weet ik precies waar ik naartoe wil. Ik kan me er goed vermaken.

Wat zoek je eigenlijk een beetje?

Mocht je trouwens meer willen weten dan kun je gerust een pb sturen Lachen

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:22

Pfff, ik vond de cueva's echt niet tof, mijn ouders dus wel... toen was het 36 graden en ik was echt bevangen... ben naar binnen gegaan omdat het koel was daar... verder werdt ik er niet blij van...

mojacar, herinner ik me ook ja!
Ik zat 10 dagen in nerja... en kwam, hoe raar, me nichtje tegen in marbella... leuk voor 'jongeren', eind augustus was het er wel druk maar meer een gemoedelijk sfeertje...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:24

Marbella weet ik niet of ik daar geweest ben, het zegt me wel iets, morgen even over bellen Haha!
Je moet er van houden denk ik de grotten. Ik vind ze helemaal geweldig

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:14

Tochtje door Andalusië is zeker aan te raden, echt supermooie streek! Heb er halfjaar gezeten en er best wel wat van gezien Lachen
En dan zijn zeker Nerja aan te raden (schitterend strand ook), Sevilla, Cordoba, Gibraltar (als je helemaal daarheen wilt rijden Nagelbijten / Gniffelen ), Granada is super...beetje langs de kust trekken is ook goed te doen!
Malaga kan ook nog, maar daar heb ik een half jaar gezeten en voor langer als een dag toeristisch doen zou ik er niet heen gaan, zoveel is er ook weer niet daar Nagelbijten / Gniffelen

Keuze genoeg dus! En anders heb je natuurlijk ook nog Barcelona/Madrid etc om te bekijken Haha!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:28

Playa de burriana is inderdaad een erg mooi strand, heb ik ook nog foto's van en heb er ook al geplaatst, cordoba ben ik ook geweest en granada heb ik ook foto's van, maar das echt stedelijk, alleen het alhambra? ook foto's van... wat moet je anders doen in 35 graden en een 3 uur lange wachtrij? Gibraltar is ontiegelijk ver ja!
Verder benemaldena, motril,estepona(beetje meer binnenland in)algeciras(ligt meer in de buurt van gib.) en jerez de la frontera, erg mooi!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:36

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:35

Ik ga zelf emigreren naar Torrevieja (is natuurlijk anders dan huwelijksreis) maar, ik vind Benidorm en Mercia mooie plaatsen om heen te gaan Lachen

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:38

een paar dagen Barcelona, prachtige stad en genoeg te doen, misschien daarna nog dagen uitrusten en relaxen in een plaatsje bij de kust. Ben niet echt bekend in Spanje verder

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:36

Torrevieja als huwelijksreis vind ik niets, maar dat is ook weer persoonlijk natuurlijk.
Wij hadden ons huis in Orihuela en waren vaak in Torrevieja, maar het is erg klein en zelf ben ik het snel zat daar Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:43

ok, ondertussen lange werkweek gehad, heb jullie antwoorden gelezen Haha!

Weet iemand hoe het in Valencia is? Manlief zou langs die kanten willen blijven, hij is al in Salou, Calpe, Peniscola en Benidorm geweest, naar dit allen wilt hij niet meer Huilen van het lachen

Ga in ieder geval wat info opzoeken van de door jullie genoemde steden. Al bedankt Haha!