Wie werkt er op een manege.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Wie werkt er op een manege.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 19:04

Ik werk op dit moment in de zorg met lichamelijk gehandicapten. Ik wil alleen iets anders. Ik wil meer dier in me werk. Nu heb ik al gekeken maar het werken op een zorgboerderij. Maar op een manege lijkt me ook wel wat. Maar ik heb wel wat vragen hier over.
Welk werk doen jullie op je werk. Hoe veel uren werk je. En wanneer werk je van hoe laat tot hoe laat. En hoe veel verdien je er ongeveer mee.

Sjonniej

Re: Wie werkt er op een manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:19

Wat voor werk?
Lichamelijk erg zwaar werk, uitmesten, vegen en andere waardeloze dagelijkse klusjes.

Verdiensten?
Minimum loon of net een klein beetje meer. Iig niet in verhouding tot het zware werk.

Oftewel; Doe maar niet. Zorgboerderij lijkt me dan iets verstandiger, plus het staat mooi op je CV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:52

Ik heb lang op een manege in de Ardennen gewerkt in de weekenden en vakanties. Vorig jaar heb ik er ook in vaste dienst gezeten voor een half jaar. Op deze manege was een project voor meiden die thuis niet meer terecht konden door problemen. Daarnaast kwam er een school voor verstandelijk gehandicapten ook dagelijks paardrijden met aan aantal klassen. En als de scholen uit waren natuurlijk de lesklantjes. Geen dag is hetzelfde en dat is een voordeel, je valt niet snel in een sleur. Heel leuk en gevarieerd werk was het, hoewel het ook erg zwaar kon zijn!

Het werk ligt er net aan waar je voor word aangenomen, ik was aangenomen als leiding dus moest veel aansturen. Maar van mij werd verwacht dat ik meehielp, ik vind het ook 3x niks om mensen opdrachten te geven en zelf onderuit te gaan zitten. Dus paarden verzorgen, terrein schoonmaken, lessen doen, buitenritten begeleiden, buitenritjes voor kinderen begeleiden (waarbij je dus naast een pony loopt), ponykampen begeleiden waren voor mij dagelijkse kost samen met tientallen andere dingen. Al met al heb ik de leukste tijd van mijn leven tot nu toe daar gehad! Wat is er nou leuker dan de hele dag in de frisse buitenlucht en met je favoriete hobby bezig te zijn? En nog betaald worden ervoor ook? Alleen is het niet iets wat ik voor langere tijd zou willen doen, zeker niet in die barre wintermaanden Het is lichamelijk zwaar werk, even zitten is er vrijwel niet bij want je bent altijd in de weer. Er waren ook dagen waarop ik ongeveer 5u in het bos wandelde om de kinderritjes te begeleiden. Nu ik erbij nadenk was het hartstikke leuk, wie krijgt er nu betaald om in het bos te wandelen? Haha Haha! Alleen na een paar uur heb je het wel gehad hoor. Voordeel is wél dat je 's avonds als een blok in slaap valt.

Echt veel verdien je er niet mee, minimumloon of net iets meer zoals hierboven word gezegd. Kwa tijden ligt het ook aan de manege, ik was bijna nooit op tijd weg. Er was altijd nog iets wat ik (van mezelf) nog even moest doen of wat nog niet af was. Daarnaast moeten paarden ook op feestdagen en weekenden verzorgd worden, dus standaard vrije dagen zitten er ook niet bij. Zoals je kan lezen vond ik het werk geweldig leuk, alleen zit er 1 groot nadeel aan en dat was voor mij ook de voornaamste reden om tóch voor het kantoor te kiezen: Wat ik een groot nadeel vond was dat ik, omdat ik de hele dag met paarden bezig was, eigenlijk helemaal geen zin meer had om ´s avonds ook nog eens naar mijn verzorgpaardje te gaan die vlakbij het dorp stond waar ik toen woonde. Pas toen ik weer in NL op kantoor werkte vond ik het weer mijn hobby worden. Dus daar moet je echt mee oppassen, je moet weten of je ertegen kan als je hobby je werk word. Ik kon daar dus niet tegen, ook al ben ik helemaal paardengek.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:29

Ik loop stage op een zorgboederij in Groningen. Bevalt me prima, een heel rustige sfeertje en helemaal geen druk. Ik zou het alleen niet doen voor het geld want het betaald niet echt lekker.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:44

ik werk ook op een manege.
nu ik kinderen heb (zoon van 5 en dochter van bijna 2 jaar) werk ik maar 12 uur per week,en dat is op de dinsdag en de woensdag,ik begin om 7 uur en ben smiddags om 1 uur klaar.
ik verzorg in die uren 74 paarden,voer ze strooi de stallen op zet de paarden die op de lijst staan buiten,en zorg dat alles weer netjes is,ik vind het heerlijk om te doen,het is zwaar werk,en ik loop mijn benen onder mijn kont uit om het allemaal af te krijgen,maar ik vind het erg leuk werk.
je word er niet rijk mee,maar ik word niet slecht betaald,maar ben dan ook 31 jaar en weet niet wat iemand verdient als ze net van school afkomen.in die 12 jaar dat ik nu werk op de manegeheb ik al veel mensen zien komen en gaan,het is niet voor iedereen weg gelegd om dit werk te doen,je moet er echt van houden anders gaat het je tegen staan.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:46

ik heb op een manege gewerkt. Je doet weinig met de paarden zelf, voornamelijk schoonmaak dingen e.d. en lesgeven als je dat ligt.

Upendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 07:52

Ik werk op een manege en het is zwaar werk, je verdient eigenlijk niets Verdrietig
Verder niet erg veel met de paarden zelf, alleen de weideplanning Bloos

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:31

Ik heb ook jarenlang in de weekenden en vakanties op een manege gewerkt, altijd erg gezellig, veel lol, leerzaam als er nieuwe manegepaarden kwamen en je daar op mocht rijden, maar ook heel zwaar werk en weinig verdiensten..

Ik vond het leuk om als bijbaantje te hebben, maar toen ik 18 werd ben ik ermee gestopt en wat anders gaan doen, het was mooi geweest. Lachen