Ik moest voor me moeder een schaal halen voor in de magnetron. Dus ik en mijn vriend gingen naar de Action. Zitten er 2 mensen (personeel) op de grond, dus ik vraag hebben jullie misschien een schaal voor in de magnetron? Krijg ik als antwoord: ''Sorry we speak only english...
Juist ja, waarom neem je in een nederlandse winkel personeel aan dat geen één woord nederlands spreekt?! Sorry hoor maar ik vond dat echt wel een beetje te ver gaan

Word ik van de ene medewerker naar de ander gestuurd omdat ze allemaal geen nederlands konden.
Uiteindelijk toch een gevonden die nederlands sprak en die heeft me toen geholpen

Het moet toch niet gekker worden!
Maar eigenlijk ben ik het wel met je eens. Je bent in Nederland dus personeel dat je in dienst hebt in een winkel, dus die klanten kunnen aanspreken, moeten gewoon Nederlands kunnen. Wil je ook je buitenlandse klanten tegemoet komen dan iemand die zich zowel goed kan redden in het Nederlands maar ook in het Engels of Duits bijvoorbeeld
Maar ook die mensen moeten wat bijverdienen en tis al heel wat dat ze engels praten. Er zal vast wel iemand lopen die ook Nederlands kan en je wel kan helpen. Niet al te veel service verwachten bij een winkel als de Action