Mis mijn vader

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mupjekarel

Mis mijn vader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 17:34

Hallo mede-bokkers,

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt bij jullie want weet even niet meer wat ik moet doen.

Mijn vader is sinds vorig jaar kerst weggegaan. Ging niet meer tussen hem en mama. Vond dat best zwaar maar het luchte wel op, de thuissituatie werd er beter op. Was toen 16.
Mijn broer was toen ook erg ziek, ernstig depressief en suicidaal. Daar zat ik het meeste mee.
Nu rond deze tijd gaat het met mijn broer erg goed, mijn moeder heeft een soort van nieuw leventje. Waar ik erg blij mee ben, pakt alles weer op en gaat lekker met vriendinnen op pad enzo.
Dus tussen mij en broer en moeder gaat het erg goed.

Alleen mijn vader kijkt nu ong een klein half jaar niet meer naar mij om. Dat doet erg veel pijn. Alleen toen ze net uit elkaar waren probeerde ik het contact tussen mij en mijn vader goed te houden. Nu heb ik zoiets van nu ben jij aan de beurt. Mama heeft hem al aangegeve dat ik het zwaar heb en hem nodig heb. Maar hij doet er niks mee! Ik mis hem heel erg nu. Maak hele leuke dinge mee met mijn vriend en zijn ouders enzo maar kan eigs niks delen met me eigen vader.
Het afgelopen jaar heb ik dingen geprobeerd zoals samen uit eten gaan, voor zijn verjaardag lekkere taart halen en brengen, uit eten met vaderdag etc. En nu ik er niks aan doe gebeurd er ook niks. Ik kan gewoon niet begrijpen dat hij zijn eigen dochter laat stikken eigenlijks.
Nu was hij hier de hele avond, heeft hier spullen staan voor zijn werk. Maar zal niet even naar mij toekomen, hij weet dat ik thuis ben, brommer staat er, maar doet gewoon niks!

Nu is het zo erg dat als mijn vriend en ik een romantisch avondje hebben, dus lekker vrijen enzo. Dus als mijn vriend enorm lief voor me is, knuffels en kussen. Dan krijg ik het zwaar en kan ik mijn tranen niet meer houden, dus ik verpest het samen zijn met mijn tranen. Mijn vriend begrijpt het wel en luisterd naar me maar vind het ook jammer. Ik onderbreek 'het'.
Zo was het ook afgelopen zaterdagavond. Steeds als mensen lief voor me zijn krijg ik het zwaar. Iedereen wil lief voor me zijn, vrienden, familie behalve me vader!

Sorry voor dit lange verhaal maar moest het gewoon even kwijt.

CynthiaV

Re: Mis mijn vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:40

Ik weet dat het heel moeilijk is maar ik zou gewoon een keer op hem afstappen en zeggen hoe jij je voelt.
Er is denk geen andere oplossing dan gewoon direct zijn, ik had ook bijna geen contact met mijn vader tot mijn broer hem duidelijk maakte dat als ik kwam ik dan geen zin had om de hele tijd autosport te kijken Pling
Mannen hebben soms gewoon een schop onder hun kont nodig voor ze doorhebben wat er aan de hand is.
succes meis Ach gut

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:44

mupjekarel schreef:
Iedereen wil lief voor me zijn, vrienden, familie behalve me vader!

mss moeilijk maar dit zou ik precies zo zeggen tegen je vader. Dat jij het gevoel hebt dat iedereen lief voor je wil zijn behalve hij. En dat je dat heel moeilijk vindt.

sterkte! Ach gut

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:20

weet ff niet wat te zeggen - dus dan maar ff zo Ach gut

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:23

Dat is inderdaad wel heavy, misschien eens met je vader om de tafel gaan zitten? Hij mag best weten dat hij zijn dochter verdriet doet, iets wat jij absoluut niet verdient! Een vader moet er voor je zijn, die moet je niet onterecht verdrietig maken. sterkte ermee. Ach gut

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:42

Jullie hebben wel gelijk, maar dat zei ik al, ik heb al zo me best gedaan om ons contact te houden.
En als ik er niks aan doe is er ook niks..
Ik heb nu een beetje zoiets van nu is het jou beurd..

Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen tegen hem...

Bedankt voor jullie steun, doet me goed! Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:32

mupjekarel schreef:
Jullie hebben wel gelijk, maar dat zei ik al, ik heb al zo me best gedaan om ons contact te houden.
En als ik er niks aan doe is er ook niks..
Ik heb nu een beetje zoiets van nu is het jou beurd..

Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen tegen hem...

Je kunt precies tegen hem zeggen wat je hier ook zegt.

Je zegt dat je je best gedaan hebt om het contact te onderhouden. Dat heb je door acties gedaan, maar heb je dat ook zo gezegd tegen hem? Heb je ook gezegd dat je het leuk vindt als hij je belt met je afspreekt?

Soms lijken dingen zo logisch dat je ze niet hoeft uit te spreken echter de ervaring heeft me geleerd dat dat niet zo werkt. Ik zou zeker tegen je vader zeggen wat je hier zegt. Als je dat moeilijk vindt kun je het misschien op papier zetten en aan hem laten lezen. Dan kunnen jullie daarna er over praten.