openbaar vervoer van nederland naar belgie ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chrisjuh_

openbaar vervoer van nederland naar belgie ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 17:14

nu moet ik over een week 2 weken lang naar belgie maar ik kom er niet helemaal uit hoe of wat is er ook een gemengde internetsite ? zodat ik gewoon net als bij 9292ov.nl gewoon verder kan of gaat dit nog ingewikkelder?
ik moet dus van roermond naar berkenbroeck ( dit ligt in Bree belgie)

iemand een idee?

Maartje1990

Re: openbaar vervoer van nederland naar belgie ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:16

een meisje bij mij op school (ik zit in roermond op school Haha! ) die komt uit belgië dus ik kan het haar wel eens vragen hoe ze dat doet (nu woont zij wel zo ongeveer maar 100 meter van de grens Nagelbijten / Gniffelen )

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:06

Op de site van NSHispeed kan je dat makkelijk opzoeken.

Er gaat trouwens vanaf Amsterdam 1 keer in het uur een intercity naar Brussel, die stopt op Schiphol, Dordrecht, Den Haag HS, Roosendaal en misschien nog ergens in NL, dan Antwerpen en daarna weet ik het niet want ik moet er altijd in Antwerpen uit.
Verder gaat de Thalys ook eens in het uur vanuit A'dam.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:09

Via 9292ov vind je de grote verbindingen (Antwerpen, Brussel, enz.), maar er is verder nog genoeg te vinden. Ik ben de afgelopen tijd een paar keer een nachtje weggeweest naar Belgie en heb het altijd vooraf kunnen uitvogelen hoe ik met de trein moest. (ook zonder intercity of thalys) Geen idee waar ik dat toen vandaan geplukt heb, maar is dus wel te vinden .

Succes!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:41

Ik ben nu 3 keer met de trein naar België geweest, het is op zich wel een lekkere verbinding (woon in Rotterdam en gaat een rechtstreekse trein naar Antwerpen) Volgens mij gaat er ook een internationale vanuit Maastricht..
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nn?L=nsnl kan je je reis per trein boeken Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:46

chrisjuh_ schreef:

Dan is via Amsterdam of Maastricht (zoals hierboven een paar keer wordt genoemd) wel een béétje om. Knipoog

Aan NS HIspeed heb je ook alleen iets als je echt met internationale treinen wilt reizen, over langere afstanden is dat meestal.

Soms lukt het nog wel eens om met http://www.ns.nl een lokale spoorverbinding naar het buitenland te vinden, maar Bree krijg ik niet gevonden. Heeft dat wel een treinstation? Ik ben er een aantal keren geweest, maar ik weet niet of er een station zit. Misschien eerst even met Google zoeken naar een Belgische spoorkaart en het dichtstbijzijnde station opzoeken?

[Edit] Bree heeft geen treinstation, zelfs niet in de nabije omgeving. Ik denk dat je aangewezen bent op de bus. Misschien toch even met 9292 bellen? Moet je trouwens bij de stoeterij zijn? Die ligt net voorbij Kinrooi aan de doorgaande weg (N73) dus met een beetje geluk rijdt daar een bus.

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:12

super bedankt allemaal heb er veel aangehad ik ben nu afgelopen week daar geweest en geen problemen in t ov verder:D

Karin schreef:
chrisjuh_ schreef:

Dan is via Amsterdam of Maastricht (zoals hierboven een paar keer wordt genoemd) wel een béétje om. Knipoog

Aan NS HIspeed heb je ook alleen iets als je echt met internationale treinen wilt reizen, over langere afstanden is dat meestal.

Soms lukt het nog wel eens om met http://www.ns.nl een lokale spoorverbinding naar het buitenland te vinden, maar Bree krijg ik niet gevonden. Heeft dat wel een treinstation? Ik ben er een aantal keren geweest, maar ik weet niet of er een station zit. Misschien eerst even met Google zoeken naar een Belgische spoorkaart en het dichtstbijzijnde station opzoeken?

[Edit] Bree heeft geen treinstation, zelfs niet in de nabije omgeving. Ik denk dat je aangewezen bent op de bus. Misschien toch even met 9292 bellen? Moet je trouwens bij de stoeterij zijn? Die ligt net voorbij Kinrooi aan de doorgaande weg (N73) dus met een beetje geluk rijdt daar een bus.

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:12

hier mag een slotje op