huizen RAMP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

huizen RAMP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:01

oke ik wil even mijn frustraties kwijt Boos!

mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar iets voor onszelf.. lekker ECHT samen wonen.. we wonen nu ook al wel samen maar dan in het huis van zijn moeder.. dus we willen echt iets voor onszelf nu..

maar dat word ons wel errug moeilijk gemaakt! Boos! we wonen in rotterdam en in een criminele kl0te buurt! en we willen hier echt WEG!
we willen een eensgezinswoning omdat we toch die ruimte nodig hebben en toch ooit wel eens kindertjes willen..

maar een huis kopen gaat al niet meer in deze rottijd.. we hebben alle 2 een baan alleen alle 2 nog geen vast contract en in deze financiele crisis gaan we daar geen hypotheek mee krijgen terwijl we dit MAKKELIJK kunnen betalen en ook alle 2 een werkgeversverklaring kunnen krijgen
huis huren via woningbouw gaat ook niet omdat we, heel hard gezegd, geen ali of fatima heetten..

en particulier een huis huren is zo godsonmogelijk DUUR niet normaal!!

ik (en mijn vriend) worden hier dus een beetje gefrustreerd door.. Verdrietig

dipstaartje

Re: huizen RAMP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:09

zoek het een beetje buiten rotterdam

ik woon zelf ook buiten rotterdam een heb een leuke 5 kamerflat voor de waarde van 125 000 euro en zit binnen een vloek een zucht in rotterdam
en het is een mooie stap/inverstering naar de opstap voor een eensgezinswoning

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:12

dipstaartje schreef:
zoek het een beetje buiten rotterdam

ik woon zelf ook buiten rotterdam een heb een leuke 5 kamerflat voor de waarde van 125 000 euro en zit binnen een vloek een zucht in rotterdam
en het is een mooie stap/inverstering naar de opstap voor een eensgezinswoning

maar zelfs DAT krijgen we niet.. we kunnen helemaal geen hypotheek meer afsluiten met deze credietscrisis.. Verdrietig omdat ze het risico niet willen nemen..
daarbij konden we een half jaar geleden veel meer lenen dan nu.. toen nog iets van 300.000 nu amper 200.000

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:13

Het is idd een ramp... Ik heb dan niet zo'n geweldig inkomen, maar kan dus niet eens een kamer betalen en dat terwijl ik nu even tijdelijk thuis woon, maar zo snel mogelijk weer het huis uit moet. Mijn relatie is nml stukgelopen en ik woonde daar.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:13

Maar waarom kun je niets huren via de woningbouwvereniging?
Sta je wel ingeschreven?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:14

voor minder dan 200.000 heb je hier een leuke flat
ze worden hier verkocht vanaf 115.000 euro tot 135.000

wij wonen hier al 7 jaar en gaan ook niet weg

woningbouwvereniging is hier een ramp in rotterdam eo

wij hebben 3 jaar ingeschreven gestaan en stonden mestal op plek 40 en hoger

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:18

De banken zijn nu inderdaad erg streng: alles wordt gecontroleerd en erg ruim genomen, alleen mensen die het - bij wijze van spreken - 2x zouden kunnen betalen krijgen een hypotheek. Maar ik begrijp dat jullie circa 200.000 euro kunnen lenen? Daar is zeker wel een eensgezinswoning voor te vinden, maar of het aan je eisen voldoet is dan nog de vraag. Immers, buiten een dak boven je hoofd wil je ook wel een fijne leefomgeving hebben.

Erg jammer dat zoveel mensen de dupe zijn van de kredietcrisis en hierdoor hun wensen niet kunnen verwezelijken. Ik hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen (huis huren?), want als stelletje bij mams wonen is ook niet alles natuurlijk.. (moet er niet aan denken eigenlijk.. Nagelbijten / Gniffelen )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:20

Misschien kan je beter een klein beetje geduld hebben tot na de kredietcrisis. Nu is alles onzeker en staan de banken echt niet te juichen om iemand een lening aan te bieden, maar misschien is het over een half jaar weer iets beter.
Je hebt tenminste een dak boven je hoofd, en je woont al samen met je vriend. Ik zou liever zelf ook wachten en dat je een goed huis kan kopen, dan dat je iets neemt waar je later spijt van krijgt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:25

woning bouw is idd een ramp.. mijn vriend staat al 3 jaar ingeschreven maar andere mensen hebben schijnbaar voorrang hier.. Verdrietig

en wachten tot na die crisis.. dat kan nog wel 5 jaar duren voordat dat gestabiliseerd is...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:28

3 jaar ingeschreven staan is absoluut niet lang hoor?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:30

Nijn schreef:

vriend van mijn vriend stond 7 jaar ingeschreven.. ook nooit een huis gekregen..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:33

Limamambo, wij hebben een paar jaar geleden in eenzelfde situatie gezeten en wij kregen via een tussenpersoon geen hypotheek en via de ander een hypotheek met nhg. Bij Obvion doen ze hier niet zo moeilijk over is mijn ervaring, misschien eens vragen of bij jou in de buurt iemand hiermee samen werkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:33

3 jaar is erg kort Tong uitsteken meestal ben je toch wel ruim 5 jaar onderweg voordat je iets vind. Voor een eensgezinswoning kun je gerust meer dan 10 jaar wachten Nagelbijten / Gniffelen
Tenminste... hier in groningen, maar ik denk dat het in Rotterdam niet erg anders is.

Ik woon daardoor nog steeds bij pa en ma... vriend heeft wel een vast contract maar verdient te weinig. Ik studeer nog, dus sja... dan hang je al.

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en via-via maar proberen aan een nieuw (huur)huisje te komen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:35

Waarom niet gewoon klein beginnen? Het huis wat je koopt hoeft niet voor altijd te zijn hoor Lachen

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:38

misschien een troost dat de huizenprijzen zullen dalen in de toekomst. verder kan ik ook niet anders zeggen dan succes en sterkte

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:48

Er zit denk ik weinig anders op dan af te wachtten, is het geen optie om aan woningruil te doen? (www.woningruil.nl) En anders blijven zoeken binnen de particulieren sectie, en hopen dat je snel wat anders vindt.
Succes Lachen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:52

ik zou ook voor iets anders gaan
eerst een leuke flat kopen

ik woon echt heerlijk geen overburen een speeltuin voor de kinderen achter de flat alleen voor de kinderen van de vereniging
en een flat die goed onderhouden wordt door de vve
dus vind het wel best zo

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:55

mystery1980 schreef:
misschien een troost dat de huizenprijzen zullen dalen in de toekomst. verder kan ik ook niet anders zeggen dan succes en sterkte

Die zullen inderdaad dalen, maar de koopkracht daalt mee (het geld is dan niks meer waard) dus dat maakt helaas maar weinig verschil.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 14:00

maar momenteel kunnen we nog geeneens een garagebox kopen... ivm die crisis

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:03

Ik was er gisteren ook aan het denken om er een topic over te maken. Tong uitsteken
Ik woon nu nog niet samen maar zal het wel supergraag willen. De huizenprijzen zijn nu echt zo vreselijk duur..

Maaarrr door de kreditcrisis gaan de huizenprijzen in de toekomst omlaag. Nog even geduld dus.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:14

voor 150.000 euro kan je toch een hele leuke flat kopen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:17

Ik snap dat dit je ontzettend frustreert! *aai*
Vriend en ik hebben via heel heel veel zoeken een particulier, betaalbaar huisje gevonden in Den Haag. Staat op Funda niets interessants aan huur?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:19

Nijn schreef:

nee dat is extreem kort zelfs, je moet toch wel rekenen op minimaal 5 jaar om kans te maken, en je hoeft ook geen fatima te heten daarvoor. ik ben nu al ingeschreven, mijn ouders hebben net een nieuw huis gekocht, en als ik straks klaar ben met me studie sta ik 7 jaar ingeschreven en is het stukken makkelijker.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 14:25

Heino schreef:
Ik snap dat dit je ontzettend frustreert! *aai*
Vriend en ik hebben via heel heel veel zoeken een particulier, betaalbaar huisje gevonden in Den Haag. Staat op Funda niets interessants aan huur?

zit dagelijks op funda te neuzen.. en heb al wel het een en ander gezien maar dat is OF heel duur OF al verhuurd...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 14:26

dipstaartje schreef:
voor 150.000 euro kan je toch een hele leuke flat kopen

maar we kunnen niks kopen omdat we gewoonweg geen hypotheek kunnen krijgen..