Direct wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Direct wonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:03

Ik ben per direct op zoek naar een woning om te huren. Sta wel ingeschreven, maar ben nog lang niet aan de beurt.

Heeft iemand ervaring met directwonen.nl?

Is het de moeite waard om je daar aan te melden?

Vientje

Re: Direct wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:12

Een vriendinnetje van me heeft in Breda binnen hele korte tijd (ik dacht zelfs maar een week) een leuk appartementje gevonden via Direct Wonen. Het is alleen niet goedkoop, en de bemiddelingskosten zijn wel absurd hoog. Ik geloof dat je twee maanden huur kwijt bent voor de bemiddeling en dan zit je daarnaast ook nog met 2 maanden borg.

Ze is er verder wel heel tevreden over hoe het gelopen is allemaal Lachen

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 18:15

Oke dat is wel fijn zo snel Lachen Ben benieuwd naar de rest van de reacties

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:10

Ik ben ook benieuwd!
Sta ook al een tijdje te twijfelen of ik me daar zal aanmelden of niet..

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:36

Ik heb me toen ingeschreven maar heb er uiteindelijk geen gebruik van gemaakt.
Als je dringend op zoek bent naar een huurwoning kan je ook via makelaars aan een woning komen! Er zijn ook makelaars die woningen verhuren Knipoog

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:19

Ik vond het een te duur grapje, struin liever zelf het internet af, zat te vinden Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:46

Mijn vriend heeft ook een huisje gevonden via DW, het is een 1kamerapp, zonder hal (je komt meteen binnen in de kamer), wel een eigen keuken en douche, maar het warme water moet hij met nog 3 anderen delen. Ik denk dat het hele huis 8 bij 3 is (kamer, keuken en douche)
Hij betaald er 475,- voor, incl alles, in een kleine plaats in Braband.
Absurt duur dus, maar hij vond wel woonruimte binnen een maand.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:49

Oef, dat is wel héél veel Storm!
Zelfs in de randstad vind je nog goedkopere studentenkamers met dezelfde faciliteiten.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:15

Duur grapje en irritante manier van mensen selecteren voor een woning. Wij hebben er ook even ingeschreven gestaan maar zijn zelf op zoek gegaan en uiteindelijk via particuliere huur aan ons huis gekomen.

Je moet als het ware op hospice komen bij veel huizen, dus met 10 man gaan kijken en dan maar hopen dat je uitgekozen wordt. Dat vind ik zelf niet fijn. Ook vind ik de huurprijzen aan de extreem hoge kant zoals Storm76 ook al omschrijft.

Bovendien vind ik de bemiddelingskosten aan de hoge kant als je ziet wat ze voor je doen (weinig tot niets). Je kan dan beter op zoek gaan naar een makelaar in huurwoningen die je via particuliere huur aan een woning helpt, daar moet je ook wel bemiddelingskosten betalen, maar je wordt tenminste ook aan een 'normale' woning geholpen.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:22

heb e al geprobeerd bij de woning stichting ene heel zielig verhaaltje uit te hangen ? weet uit ervaring dat je dan gelijk bovenaan gezet worden Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:31

xxxNaatjuhxx schreef:
heb e al geprobeerd bij de woning stichting ene heel zielig verhaaltje uit te hangen ? weet uit ervaring dat je dan gelijk bovenaan gezet worden Lachen

ik denk niet dat dat gaat lukken, vele mensen hebben het al geprobeerd en als je geen goede reden hebt, krijg je echt geen voorrang, en al helemaal in Rotterdam niet.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:36

heb er ook wel eens naar geinformeerd maar vond de prijzen toen aardig aan de maat

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:42

Mijn vriend en ik hebben ons vorige huis via Direct Wonen gehuurd. We hadden super snel een woning op een erg mooie lokatie. Wel betaalde we daar 675 euro huur voor. 675 administratiekosten en 675 euro borg... Dus in 1x een enorme klap geld kwijt.

We hadden trouwens een woonkamer(tje) slaapkamer wat net een tweepersoonsbed in paste. Badkamer met wastafel en douchekabine. Centrale verwarming. Toilet moesten we delen met twee andere appartementen, dat was dus een stuk minder. Verder was het appartement spik slinternieuw en als er iets aan de hand was werd dat meteen gemaakt. Ook hadden we 1x in de week een schoonmaker voor het toilet.

Kortom wij waren wel tevreden met de service maar de kosten vielen zwaar...

Edit: met nieuwe keuken met inbouwapparatuur en vaatwasser Vork En terras

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:11

Wij verhuurden via DW. Werkte prima, we hebben voor langere tijd huurders gehad zonder enkel probleem.
Op dit moment wordt ons te verhuren huis gróndig verbouwd en daarna te huur/te koop aangeboden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 06:36

Dus zoals ik het hier lees is het beter om direct wonen gewoon te laten voor wat het is?

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:02

Somebitch schreef:
Dus zoals ik het hier lees is het beter om direct wonen gewoon te laten voor wat het is?

Ligt eraan hoeveel tijd je hebt om een woning te zoeken en natuurlijk hoeveel geld je wilt uitgeven. Qua service was ik wel tevreden Ja

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:03

Ja oke.. Dat voordeel dat je dan snel een huis hebt dat staat me wel aan..

Maar die service kosten etc. Scheve mond

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:07

Ja die service kosten staan gelijk aan 1 maand huur, althans dat was in de tijd dat wij via Direct Wonen huurden (3 jaar geleden). Dus dat is ook nog weer afhankelijk van de huurprijs.

Heb je al wat op het oog dan? Want op de site kun je al wel woningen bekijken toch?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:19

Ja je kunt wel woningen bekijken maar je krijgt dan niet alle informatie. Heb wel leuke woningen zien staan daar..

Tenminste, woningen die me tot nu toe wel aanspreken. Ja

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:21

Niet doen! Ze hebben mooie praatjes en kunnen vast ook wel wat voor je vinden, maar de prijs die je betaalt is inderdaad absurd hoog. Ook zeggen ze dat zij altijd zullen bemiddelen tussen jou en de huurbaas,maar als puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis. Ze verdienen dus heel makkelijk aan je, maar geven je er nix voor terug aan service. Slechte zaak! Door direct wonen zijn wij voor minstens 1000 euro (nog bovenop de bemiddelingskosten die toch al heel hoog zijn) het schip in gegaan. Dat geld hebben we nooit meer terug gezien!

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:32

Mijn broer heeft een kamer gehuurd via direct wonen. Bij de bezichtiging was zijn huisgenote niet thuis, maar er werd verteld dat hij samen met 1 meisje de woning moest delen. Uiteindelijk bleek dat dat meisje twee jonge kinderen had, en omdat het huis heel open en gehorig was, kon hij helemaal niks. 'S avonds geen geluid maken want dan werden die kinderen wakker. 'S ochtends sprongen zebij hem op bed. Even een biertje drinken met vrienden waser niet bij want moest je je weer rustig houden.
Als het aan direct wonen had gelegen had hij er nu nog in gezeten want hij had een halfjaar contract. Gelukkig was de particuliere eigenaar in wiens opdracht direct wonen de kamer verhuurde, bereid het contract te ontbinden.
Maar de bemiddelingskosten heeft hij nooit terug gekregen Boos!