GeheimBerichtje.nl ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

GeheimBerichtje.nl ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 13:53

Zijn er mensen bekend met deze site? Ik kreeg er een mailtje van dat ik van iemand een geheim bericht heb ontvangen. Daarvoor werd ik doorverwezen naar die site, en daar stond: vul je msngegevens (mailadres+wachtwoord) in om het bericht te lezen. Dat leek me een uitgesproken vorm van internetgegevens stelen! Ik heb dit dus maar niet gedaan.

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die dit wel hebben gedaan, en of ze daar (negatieve) gevolgen van hebben ondervonden. Zo nee: dan ga ik alsnog even kijken. Er stond bij dat het berichtje afkomstig was van naam89@hotmail.com (waarbij naam in dit geval dus een echte naam was, maar om privacy redenen zet ik die hier maar niet neer) Ik heb geen idee wie die persoon is, vandaar dat ik het sowieso al niet vertrouwde.

Ik ben benieuwd naar ervaringen!

Redrumfox

Re: GeheimBerichtje.nl ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:55

Dat je je email + wachtwoord moet geven geeft al aan dat ze gaan lopen k*tten met je gegevens, niet doen dus!

_Tara_

Ik zou het echt niet vertrouwen. Beetje raar dat je daarvoor je mailadres en wachtwoord in moet vullen. Zou het gewoon maar niet doen! En anders even googlen op de naam van die site. Misschien vind je dan wel meer informatie.

annastasia

ik zie deze melding heel vaak op website's staan en heb deze 1x gehad als nieuwe link.
Geloof dat het allemaal spam is, maar ook ik vertrouw het niet en klik het dus ook niet aan.
Net zoals ik nu onderaan de bokt site een link van parship.nl zie staan staat die ling er ook heel vaak.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:56

Nouja, 't is toch wel overduidelijk dat het om spam gaat.
Of iemand die inderdaad jouw email + ww probeert te achterhalen om ermee aan de haal te gaan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:57

Ai, dit vertrouw ook niet.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:58

Zowiezo nóóit je wachtwoord geven.
Als ze dat vragen, kun je al op je klompen aanvoelen dat het foute boel is.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 13:59

Ik vraag me echt af of er mensen zijn die er wel intrappen Clown
Want ik vond het er ook nogal dik op liggen!

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:18

Ik zou het niet doen.. Ik ken die site niet, maar ik vul nóóit gegevens in op een site die van ee nandere site zijn Knipoog

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:19

Tja dat jij dat mailtje hebt gehad betekent waarschijnlijk dat er mensen zijn die toch zo dom zijn om er in te trappen Tong uitsteken Ik krijg ook nog steeds wel mailtjes die je door MOET sturen omdat anders MSN afgeschaft word...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:21

Haha dit vind ik wel héél erg doorzichtig. Huilen van het lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:33

Volgens mij zijn dat van die berichtjes die zichzelf doorsturen... Op het moment dat jij de link opent en je gegevens invult, zal hetzelfde berichtje naar al jouw contactpersonen gestuurd worden en deze keer met jouw naam als e-mailadres. En zo blijft het lekker bestaan en kunnen ze ondertussen ik weet niet wat met jouw mail doen Clown Lekker weggooien dus! Heb je ook van die berichtjes van wie je geheime liefde is enzo, ook kansloos..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:36

Heb het even met een nieuw aangemaakt email adres geprobeert, was echt te nieuwschierig Nagelbijten / Gniffelen .
Het is inderdaad zo dat je je mail adres en wachtwoord invullen moet, daarna krijg je een waarschuwing van windows live of je dit zeker weet, als je akkoord gaat word deze mail doorgestuurd naar al je contact personen die dus allemaal naar deze site linken en de 'domme' zullen dan hun wachtwoord invullen, en zo heeft de site dan straks enorm veel wachtwoorden. Heel doorzichtig.
Het is trouwens ook zo, dat je geen e-mail hoeft te ontvangen van Geheimberichtje.nl om op de site te kunnen, als je dit adres gewoon intypt en bezoekt, kom je automatisch op een pagina waar staat dat je zogenaamd een bericht hebt ontvangen. Nog maals, erg doorzichtig.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 20:21

Is het niet gevaarlijk dat jij dat hebt geprobeert Charlotte? Want als ze op je adres kunnen, kunnen ze dus ook bij de gegevens op basis waarvan jij dat adres hebt aangemaakt! (of heb je helemaal niets naar waarheid ingevuld?)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:33

Als je toch héél nieuwsgierig bent, kan je ook gewoon een gefingeerd adres + WW sturen Duivel ! (bijv. iets van muurbloempje @hotmail.com en als wachtwoord dropveter ofziets Tong uitsteken )
Meestal kan je dan wel het berichtje lezen Lachen (en weet je meteen of iemand je écht een berichtje heeft willen sturen of niet Knipoog ).
Als je het niet op je eigen PC wilt doen, kan je ook naar de bieb of naar een internet-café gaan.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:33

sterre: ik heb net die mail ook gehad en ga echt niet mijn gegevens invullen, dus heb het geprobeert met een ander mail adres, maar dan komt er te staan 'deze gegevens kloppen niet' Clown

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:34

kheb ook een mailtje daarvan gehad!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:39

Ik kreeg van de week idd ook die mail, dus ik ook op die link klikken omdat ik ook wel erg nieuwschierig werd, maar toen ik zag dat je je email+wachtwoord moest invullen heb ik hem ook maar weg geklikt Tong uitsteken

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:45

Heb ik idd ook gehad, zo'n mailtje.. xS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:16

eefangel schreef:
Is het niet gevaarlijk dat jij dat hebt geprobeert Charlotte? Want als ze op je adres kunnen, kunnen ze dus ook bij de gegevens op basis waarvan jij dat adres hebt aangemaakt! (of heb je helemaal niets naar waarheid ingevuld?)

Heel dat account wat ik had aangemaakt, was totaal niet op waarheid gebasseerd. Heb niks over mezelf ingevult, en dan ook echt niks. Dus nee, ik denk niet dat het kwaad kan. Lachen Ik heb er iig nog niks van gehoort... Nagelbijten / Gniffelen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:37

Ik heb met mijn domme hoofd dus wel mijn ww ingevoerd en ik probeer nu mijn ww op hotmail te veranderen... (ik had gisteren een begravenis en was er echt niet bij met de gedachten...) maar het lukt dus niet ww te veranderen... rotzakken!!!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 15:38

Ahhh balen joh Scheve mond

Kun je nog wel inloggen met dat ww dan?
Want als dat wachtwoord nog correct is moet je het ook kunnen veranderen lijkt me!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:39

Ik dus ook.......... ff proberen of ik het wel kan veranderen!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:41

Hoe moet je je ww veranderen?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:43

eefangel schreef:
Ahhh balen joh Scheve mond

Kun je nog wel inloggen met dat ww dan?
Want als dat wachtwoord nog correct is moet je het ook kunnen veranderen lijkt me!

Nee, Hotmail geeft opeens een systeemfout aan bij het veranderen Frusty Lips are sealed