Stelling; te weinig politie op straat/weg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Stelling; te weinig politie op straat/weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 08:58

Even een leuke stelling.

Vind jij zelf dat er veels te weinig politie op straat en of weg zijn?

Even voor de duidelijkheid ik zie dan ook echt nooit politie in mijn buurt voor de afgelopen jaar lopen alleen soms een auto die maar voorbij rijd naar richting Amsterdam.

Elke dag als ik naar de paardenstalling gaat met me vader dan zien we wel altijd meer dan 10 overtredingen, dat gebeurt. Auto's die snel proberen in te halen, die links afslaan waar het niet mag. Die door rood rijden.

Scooters die door rood rijden[soms zelfs fietsers]

Zelfs in de stad is het moeilijk om een agent te vinden.

Goh zelf op bepaalde plekken kan je een agent neer zetten die hele dag boetes kan uitschrijven.

Maar wat vind jij ervan?

Meisje201

Re: Stelling; te weinig politie op straat/weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:03

Hm, moeilijk.
Aan de ene kant, je ziet ze niet zo vaak, maar als je ze nodig hebt zijn ze er wel snel (bij mij dan iig)

Voor verkeersovertredingen zou het wel 'handig' zijn als je vaker een politieauto ziet rijden, want als er ergens een politieauto rijdn houden mensen zich over het algemeen toch meer aan de verkeersregels.

Als het nu specefieke plekken zijn waar altijd gevaarlijke manouvres worden uitgehaald kon je dat dacht ik aangeven bij de gemeente en zij gaan dan kijken hoe ze het daar veiliger kunnen maken (hetzij door eventueel een flitspaal voor te snel rijden, roodlicht)

In de stad (Den Haag in mijn geval) zie ik wel met regelmaat agenten, dus eigenlijk heb ik daar niks op aan te merken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:04

Nou hier zijn er echt genoeg.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:08

Hier rijdt echt veel politie rond altijd... kom ze bijna elke dag wel tegen en woon maar in een dorp.
Ze zijn hier behoorlijk actief!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:51

In Diksmuide valt het mee, maargoed, veel valt er ook niet te beleven, een paar verkeerd geparkeerde auto's en dat is het denk ik.

In Anderlecht daarintegen Wow! , en niet alleen gewone politie agenten, soms lopen ze rond in kogelvrije vest+geweer, en af en toe ook in burger...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:54

Te weinig op straat vind ik wel mee vallen. Maar wanneer je ze nodig hebt zijn ze er nooit, en heb je ze niet nodig dan zijn ze overal!

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:56

In Eindhoven, waar ik woon ( ik woon in een hele nette buurt, maar je moet 5 minuten lopen, en dan ben je in een.. minder nette buurt )
En we wonen dicht bij een albert heijn, das ook een geliefde hangplek, dus ik vind persoonlijk dat er te veel bij ons is, ik voel me zelfs niet helemaal veilig, want ik zit ook nog wel een buiten op een bankje met vrienden, we gedragen ons netjes, maar toch komt er wel een poitie langs, en dan schrik ik toch wel even...!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:58

Wij hebben een onbemande post en ze komen alleen als er geschoten wordt of zo.Verder komen ze hier nooit.

Daphna

Hier in Amsterdam, kom je ze op iedere grotere straat wel tegen. Ik vind eerder te veel politie op straat dan te weinig!! Van mij mogen ze een heleboel agenten van straat halen en achter de pc zetten om pedofiele netwerken te ontmaskeren. Daarnaast kan een deel van de straat recherche werk gaan doen. Echte boeven vangen, inplaats van mensen die zonder licht fietsen boetes te geven.

Ninx

Ik zou vooral willen dat er minder asociale mensen zijn....
En dat de politie niet meer massaal hoeft uit te rukken voor voetbalwedstrijden e.d. Daar betaald iedereen aan mee, enkel en alleen omdat er zoveel mensen op afkomen die zich niet normaal weten te gedragen.
De politie kampt met personeelstekorten en worden ook niet erg goed betaald, ik kan goed begrijpen dat mensen niet meer zo snel voor dat vak kiezen.

Nogmaals: wisten mensen zich maar wat beter te gedragen..... want...tjonge, wat een aso's!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:01

De ouders aanpakken van de aso jongeren scheelt al een hoop,maar goed aso zijn is schijnbaar in de mode dus de ouders doen ook vaak mee.Als je ook ziet hoe overtreders vaak te keer gaan ppppppfffffff.