Boekhoud/bedrijfsadministratie cursus, eenvoudig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fl0wer

Boekhoud/bedrijfsadministratie cursus, eenvoudig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:34

Hallo,

Heeft iemand enig idee of er een eenvoudige cursus bestaat om te leren boekhouden of een kleine bedrijfsadministratie bij te houden?

Momenteel besteden we dit uit aan iemand die hier verstand van heeft, voor een klein bedrag per maand.
Je zou denken houden zo....

Op korte termijn hebben we de mogelijkheid om een pandje te huren waar we ons willen vestigen.
En om een beetje mijn dag daar te vullen, leek het me leuk om onze boekhouding zelf te gaan doen.

Maar omdat het vak me niet zo ligt, vroeg ik me af of er geen eenvoudige cursussen zijn i.p.v. een hele MBO opleiding?
Het gaat ook maar om een kleine boekhouding/administratie, dus een hele opleiding lijkt me niet zo nodig.
Of wel....wie heeft er tips?

LOI of NTI past niet bij mij, daar heb ik de dicipline niet voor.
Ik ga liever 1 keer per week naar school of iets in de richting (avondcursus e.d.).

Heeft iemand een idee?

Op google kom ik er niet echt uit.

Groetjes Joyce

aafje87

Re: Boekhoud/bedrijfsadministratie cursus, eenvoudig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:46

Het enige wat ik je kan aanraden in PDB.(praktijk diploma boekhouden) Dat is wel op MBO(+) niveau maar blijft wel een cursus. Daar leer je gewoon netjes hoe je moet boekhouden.
Hou je er wel rekening mee dat jaarverslagen en aangiftes loonheffing en omzetbelasting moeilijk goed te berekenen zijn voor jou zelf?(dan ga je naar het niveau MBA of SPD maar daarvoor moet je minimaal PDB hebben gehaald) En verkeerde aangiftes lijden tot (toren) hoge boetes van de BD.
Daar zal je dus ten alle tijden nog een erkende boekhouder cq accountant voor nodig hebben.
Zie: http://www.ipd-opleidingen.nl voor deze opleiding bij jou in de buurt(een avond per week, een jaar lang)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:11

Ik neem aan dat je je aangiftes/jaaropgaves wel uitbesteed aan een goed accountantskantoor.

Ik ben op het moment bezig met mijn opleiding tot administrateur en hierin komen de belastingaangiftes aan bod maar je bent niet in staat om een eigen jaarrekening etc samen te stellen.

Weet niet in hoeverre je alles zelf wilt gaan doen, maar als je echt je aangiftes etc zelf wilt gaan doen zou ik je toch adviseren in ieder geval een aanond opleiding etc tot administrateur/administratief medewerker te volgen.

Wil je alleen je inkoopfacturen en bankafschriften etc zelf gaan verwerken zodat je een beetje inzicht krijgt in je financiele cijfers dan kom je er wel met een simpele curses.

volgens mij bieden de ROC in nederland ook wel kleine cursese aan voor een avond in de week geloof ik.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:45

Je hoef niet meteen bij je PD boekhouden te beginnen. Er is ook nog een BKB, een basiskennis boekhouden.
Zelf heb ik in het verleden al mijn opleidingen via de Praehep gedaan en mijn man via Markus Verbeek. In de avonduren naar school en dit zijn geen jonge studenten maar echt mensen die voor hun werk deze opleiding volgen.
Inmiddels zijn deze 2 bedrijven samengegaan en ik geloof zelfs dat er ook lessen te volgen zijn in Zoetermeer.
Kan de link zo snel niet plaatsen, maar even googelen op de 2 genoemde namen en je zit zo op de site.
Ik denk zelf dat als je niet veel ervaring/vooropleiding hebt PD boekhouden te zwaar is.
Succes en heb je nog vragen, stuur gerust een pm.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:17

Ik denk dat je voordeliger uit bent door je administratie gewoon netjes op orde aan de accountant te leveren en daar alles te laten doen ipv zelf het boeken te gaan bijhouden.

Voor een cursus zou ik naar het ROC gaan. Staat goed bekend voor iig MBO opleidingen, en met lessen heb je tenminste een stok achter de deur. Volgens mij heb je er op verschillende niveau's opleidingen, en ook van verschillende duur. suc6

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:12

Ehm ik volg een administratieve opleiding en ben eigenlijk niet te spreken over deze school ( mede als mijn klasgenoten)

Daarnaast weet ik niet hoe dit in het 'volwassene onderwijs is'

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:40

Fifteen schreef:
Ehm ik volg een administratieve opleiding en ben eigenlijk niet te spreken over deze school ( mede als mijn klasgenoten)

Daarnaast weet ik niet hoe dit in het 'volwassene onderwijs is'

Nou ik ben over het avondonderwijs van het roc hier ook niet echt te spreken, doe een avond en dagopleiding. Avondopleiding PDL (Praktijk Diploma Loonadministratie). Dagopleiding doe ik trouwens boekhoudkundig medewerker Knipoog

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:11

Ik volg de opleiding tot administrateur in tilburg.

Zou het versneld kunnen halen in 3 jaar.
Nu ondertussen in het 4de jaar aan de opleiding bezig, en de begeleiding etc alles wat beloofd is, is ver te zoeken.