[ENQ] Vergaat de wereld in 1012?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

[ENQ] Vergaat de wereld in 1012?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 11:37

Hoi Haha!

Ik ben op het moment heel hard aan het werk voor ons profielwerkstuk (havo 5) en daarvoor moet ik een aantal reacties hebben op een enquete.Zou je misschien antwoord willen geven op deze vragen? Het onderwerp is: het einde van de wereld.

Dankjewel!

-----

Intro:
Ik ben een man / vrouw
Mijn leeftijd is -18 / 18-30 / 30-60 / 60+

Vraag 1: Er wordt beweerd dat in 2012 de wereld vergaat; Hoe denk je daar over? Wanneer en hoe vergaat de wereld volgens jou?

Vraag 2:Voor gelovigen mensen; wat zegt God/Boeddha/Allah enz. over het einde van de wereld?

Vraag 3:Wat denk je dat er moet gebeuren om de achteruitgang van de aarde tegen te gaan? (denk aan dat het gas/olie bijna op is, nauwelijks zoetwater, bomen enz.)

Vraag 4: Als je hoort dat het slecht gaat met de aarde..ga je dan anders leven? Doe je dat al en hoe?

Enorm bedankt!! Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 19-10-08 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Niet-relevante poll verwijderd.

Rebel_Jits

Re: [ENQ] Vergaat de wereld in 1012?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:22

Tip: je leeftijdscatergoriën kloppen niet. In welke groep hoort iemand van 18? En van 30?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:24

Nee, denk het niet 1012 is namelijk al geweest ROFL

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:59

Misschien moet je eerst wat research doen voordat je aan je profielwerkstuk begint, het is namelijk klinklare onzin dat de wereld vergaat in 2012. Dan breekt er namelijk een nieuw tijdperk aan volgens de maya's, zij beweren helemaal niet dat de wereld vergaat: dat is wat mensen die er geen bal van snappen ervan maken.

Dat gaat een mooi profielwerkstuk worden als je niet eens weet waar je het over hebt.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:01

Coot schreef:

Haha slim , slim ... Clown

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:05

Ik ben het met redrumfox eens. Nee, de wereld zal heus niet vergaan. Lijkt me heel sterk. Er zal gewoon weer een nieuw tijdperk aanbreken. En hopelijk is dat er eentje van vrede.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:08

Coot schreef:

Hee, dat wou ik gaan zeggen! Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:10

Ik geloof dat ik idd 1.000 jaar voorloop...
Maar de wereld vergaat heus niet hoor. Zelfs niet in 2012. Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:12

Citaat:
Vraag 2: Voor gelovige mensen; wat zegt God/Boeddha/Allah enz. over het einde van de wereld?

Daar wil ik je wel mee helpen. Ik ben christen, dat is wel vast handig om te weten voor je begint Knipoog

Christenen geloven dat de wereld niet vergaat, maar dat Jezus ooit terug zal komen op aarde en de mensen die in Hem geloven mee zal nemen naar het paradijs. Daar kunnen ze voor eeuwig bij Hem zijn, dat is zonder einde.
Voor die tijd moet er nog wel e.e.a. gebeuren - maar dat is niet zo heel duidelijk allemaal, daar zijn nogal wat verschillende lezingen over. Google maar eens op 'Eindtijd', dan zul je heel wat informatie tegenkomen.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:27

Rebel_Jits schreef:
Tip: je leeftijdscatergoriën kloppen niet. In welke groep hoort iemand van 18? En van 30?

je hoort bij 18-30 als je 18 bent, want bij de andere staat toch -18 ? Maar idd je hebt wel gelijk wat de 30 betreft. Nouja ik kan het nu niet meer aanpassen zie ik Knipoog

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:28

Blue_Eyes schreef:
Coot schreef:

Hee, dat wou ik gaan zeggen! Knipoog

Ehm.. er staat toch 2012 ? en geen 1012. Haha!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:31

Kijk eens in je titel Knipoog

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:34

Redrumfox schreef:
Misschien moet je eerst wat research doen voordat je aan je profielwerkstuk begint, het is namelijk klinklare onzin dat de wereld vergaat in 2012. Dan breekt er namelijk een nieuw tijdperk aan volgens de maya's, zij beweren helemaal niet dat de wereld vergaat: dat is wat mensen die er geen bal van snappen ervan maken.

Dat gaat een mooi profielwerkstuk worden als je niet eens weet waar je het over hebt.. Verward

Lees dit maar eens: http://weeswaakzaam.punt.nl/?id=437311&r=1&tbl_archief
Het gaat over 7 redenen waarom 2012 een doemjaar zou kunnen zijn. Kijk, jij vind het klinklare onzin, anderen misschien niet Knipoog daarvoor is deze enquete. Ik wil weten hoe jullie erover denken. Maar inderdaad, de Maya's zeggen: Op 21 december 2012 begint een grote nieuwe periode van 26.000 jaar en een kleine periode van 5200 jaar.
Maar als je even naar de website gaat hierboven, dan zie je dat het ook om andere redenen gaat Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:34

Dit is toch geen havo 5 niveau

Het is echt niet bedoeld om je af te kraken, maar dit onderwerp klopt niet, en deze enquête kun je niks mee Knipoog
Heb je een begeleider? Wat heeft die gezegd van dit onderwerp?
Ik zou nog eens goed met diegene om de tafel gaan zitten, hierop kun je geen scriptie schrijven Knipoog

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:34

Coot schreef:
Kijk eens in je titel Knipoog

o haha bedoelde je dat. typfoutje Bloos Bloos

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:37

Intro:
Ik ben vrouw
Mijn leeftijd is -18

Vraag 1: Er wordt beweerd dat in 2012 de wereld vergaat; Hoe denk je daar over? Wanneer en hoe vergaat de wereld volgens jou?
uhm ze zijden al eerder dat de weereld zou vergaan.... geloof het eerlijk gezecht niet zo en als het wel gebeurt.. naja dan gebeurt het maar

Vraag 2:Voor gelovigen mensen; wat zegt God/Boeddha/Allah enz. over het einde van de wereld?
ben niet gelovig

Vraag 3:Wat denk je dat er moet gebeuren om de achteruitgang van de aarde tegen te gaan? (denk aan dat het gas/olie bijna op is, nauwelijks zoetwater, bomen enz.)
uhm iedereen minderen en begin bij je zelf maar dat blijkt erg moeilijk te zijn

Vraag 4: Als je hoort dat het slecht gaat met de aarde..ga je dan anders leven? Doe je dat al en hoe?
uhm nee hij zal tog wel of niet vergaan en maakt me eigenlijk niet echt uit net als eerder als het gebeurd dan gebeurd dat het is geen oorlog die je eventueel tegen kan houden komen doet het tog wel

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:37

Ik ben een vrouw, leeftijdscategorie 18-30 jaar.

Vraag 1: Er wordt beweerd dat in 2012 de wereld vergaat; Hoe denk je daar over? Wanneer en hoe vergaat de wereld volgens jou?Onzin, hoe de wereld vergaat zou ik niet kunnen zeggen maar het is iig niet voorspelbaar.

Vraag 2:Voor gelovigen mensen; wat zegt God over het einde van de wereld?
Dat het einde van de wereld niet voorspelbaar is, hij komt als een dief in de nacht. Niemand weet dus wanneer.

Vraag 3:Wat denk je dat er moet gebeuren om de achteruitgang van de aarde tegen te gaan?
Andere soorten brandstoffen ontwikkelen en het milieu minder belasten.

Anders leven doe ik niet perse, ik probeer wel rekening te houden met bepaalde dingen. (geen energie verspillen, afval scheiden, niet onnodig de auto gebruiken ed)
Dat het slecht gaat met de aarde lijkt me wel duidelijk Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:38

Citaat:
Het doemjaar 2012 komt als eerste uit de Maya-religie. De Maya's waren een bloeddorstig volk dat zich bezighield met astronomie/astrologie en het offeren van maagden. Duizenden jaren geleden waren ze al in staat tot uiterst nauwkeurige wiskundige en astronomische berekeningen. Hun al even nauwkeurig gebleken kalender voorspelt het eind van de wereld in 2012, wat tevens het jaar van het einde is in de Chinese I-Ching (Het Chinese boek der Veranderingen), in diverse leringen binnen de Hindu-theologie en ook in oude Hopi-profetieën.

Het feit dat de site dit beweerd geeft al aan dat het niet betrouwbaar is, deze informatie is 100% onjuist. Zou toch een beetje oppassen met waar je je informatie vandaan haalt, want internet is erg verradelijk: zeker als je een onderwerp hebt als dit, wat alleen gebaseerd is op speculaties. Ik zou een ander onderwerp kiezen, iets wat betrouwbaarder is en waar je subjectieve informatie over kunt geven.
Laatst bijgewerkt door Redrumfox op 10-10-08 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:40

Bedankt voor jullie hulp!! Lachen

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:44

Maargoed, ik zal even antwoord geven op je vraag.
Ik geloof niet dat de aarde vergaat. Wel geloof ik dat er een nieuw tijdperk onstaat. Dat er iets gebeurd wat de hele wereldbevolking met beide voeten op de grond laat staan. Of dat op de precieze datum 21-12-2012 zal zijn.. Dat weet ik niet. Dat moet ik zien.

Vraag 2, ik ben niet gelovig, heb me er ook niet heel erg in verdiept, dus daar vorm ik geen mening over.

Vraag 3, Ik denk dat mensen meer respect voor elkaar moeten hebben. En inderdaad ook zorgen voor een beter mileu, zoals het nu gaat, zal de mensheid op een andere manier uitsterven namelijk oververhitting en een teveel aan UV-C straling (dat is de meest gevaarlijke straling van de zon die nu nog tegengehouden wordt door de ozonlaag).

Vraag 4
Eigenlijk doe ik dat niet bewust, en eigenlijk ben ik een vreselijke milieuvervuiler.. Ik wil dit wel gaan veranderen. Wat ik ook zeker ga doen, als ik uit huis ben. Als ik alleen thuis ben doe ik het namelijk wel, lichten uit, afval scheiden, fietsen.. Op één of andere manier doe ik dat helemaal niet als mijn ouders thuis zijn..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:46

MissCharlie schreef:
Intro:
Ik ben een vrouw
Mijn leeftijd is 18-30

Ik denk niet dat de wereld in 2012 vergaat. Denk echter wel dat we de wereld helemaal kapot maken als we zo doorgaan, maar niet op zo'n korte termijn. Vergaan is een groot woord, denk niet dat de aarbol ontploft ofzo. Er zullen waarschijnlijk snel meer natuurrampen enz. gaan gebeuren. Dat zal zeker wel vele doden gaan opleveren.

N.v.t.

Veel beter met de natuur omgaan! Beter recycelen en sorteren. Minder afval produceren (dus niet elk snoepje apart verpakken enz.) Minder auto rijden, of een zuinigere manier vinden. Minder energie verspillen, niet alle lampen aan laten staan, goed isoleren, zonnepanelen, met de hand afwassen, meer natuur behouden en aanplanten enz.

Ja dat doen wij al. Zo veel mogelijk eten uit eigen groentetuin en fruit en noten bomen. Met de hand afwassen. Zonnenpanelen op het dak. Dieren krijgen grondwater te drinken, uit bron. Energie zoveel mogelijk besparen. enz.

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:20

Ik ben een vrouw
Mijn leeftijd is 18-30

Onzin!

Wel gelovvig, katholiek, maar hier heb ik me niet in verdiept (lijkt me trouwens ook een vraag die je makkelijk zelf uit kan zoeken)

Achteruitgang.. sja, ik ben van mening dat de aarde niet zomaar zal vergaan (als in ontploffen) de aarde zal zichzelf wel weer herstellen (we hebben toch ook een ijstijd gehad, en daar is de aarde ook van hetsteld) dus dat het nu warmer wordt zal ook wel weer herstellen. Of de mensheid dat gaat meemaken, geen idee, misschien overleven wij de opwarming an de aarde niet. Dus of het nou ook achteruitgang is, dat weet ik niet, het is in ieder geval een verandering.

nog even een editje: dat betekend dus niet dat ik vind dat we het proces dan net zo goed maar even kunnen versnellen door het opmaken van het zoete water, het uitstoten van CO2 door auto's en dergelijke. In die zin leef ik wel bewust, extra verpakkingen en dergelijke vind ik zinloos en ik neem het liefst een eigen tas mee als ik boodschappen ga doen.

Ik leef mijn leven nu hoe ik het leuk vind, ik ga niet anders leven omdat het slecht gaat met de aarde. De kans dat ik onder een bus kom of op een andere manier overlijd lijkt me toch een stuk groter dan de kans dat ik dood zal gaan door 'het vergaan van de aarde'.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:40

harstikke bedankt Pling

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:19

Intro:
Ik ben een vrouw
Mijn leeftijd is -18

de wereld vergaat niet, het word alleen anders.
-
als ik dat wist had ik nu flink wat geld op zak denk ik Clown
nee.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:21

MissCharlie schreef:
Hoi Haha!

Ik ben op het moment heel hard aan het werk voor ons profielwerkstuk (havo 5) en daarvoor moet ik een aantal reacties hebben op een enquete.Zou je misschien antwoord willen geven op deze vragen? Het onderwerp is: het einde van de wereld.

Dankjewel!

-----

Intro:
Ik ben een man / vrouw
Mijn leeftijd is -18 / 18-30 / 30-60 / 60+

Ik denk niet dat je op een vast jaar kan stellen de wereld vergaat, ik denk dat de wereld vast wel eens zal 'vergaan' of dit over 1 jaar is of over 5000 jaar, wie zal het zeggen ?

Nou, verbied auto's en ga met je paard naar het werk Clown geen fabrieken meer leef op een houtkacheltje etc. ja toch Koe

uhhm, ik zou het niet echt weten Bloos