Onderhandelen over een kachel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Onderhandelen over een kachel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 22:10

Wij zijn druk aan het renoveren en moeten nog 'enige' spulletjes aanschaffen. Voor de keuken hebben we een stévige korting kunnen bedingen, op al het tegelwerk (vloer, keuken, badkamer en toiletruimte) kregen we wat korting, de stucadoor krijgt morgen ook een akkoord als hij de prijs mooi afrond. Maar nu zijn we behoorlijk gevallen voor de Harrie Leenders Trias kachel, maar met installatie van de afvoer e.d. wordt het een feestje Geld, geld!

http://www.leenders.nl/NL/8/7/4/trias-fotogalerie.html

Is het gebruikelijk om te onderhandelen over deze totaalprijs? Of houdt het op bij een gratis pookset?

Sterre

Re: Onderhandelen over een kachel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:53

Niet geschoten is altijd mis Knipoog . Ik zou zeker proberen of je nog wat van de prijs kan afkrijgen Ja !!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:42

Als het aan mijn vader ligt is het altijd mogelijk om op alle artikelen etc de prijs staan af te dingen Haha! M´n vader doet dat regelmatig in de winkel, hij neemt het product niet als er niks afgedingt is Haha!

Ook is m´n paps een schat als ie in de supermarkt zijn boodschappen moet gaan afrekenen en vraagt mijn lieve paps aan de cassiére ´´Hoeveel krijgt u van me ?´´ De cassiére benoemd het totaalbedrag, en zegt mijn paps ´´Oh dank jewel Knipoog, waarbij de cassiére begint te grinniken´´.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:18

Altijd onderhandelen Jacq, gewoon je vrouwelijke charmes in de strijd gooien Knipoog . Zeker bij grote aankopen zoals bijv. zo'n kachel hebben de verkopers er écht wel een behoorlijke marge op zitten, hoor ... dus het zou dom zijn om niet te pingelen Knipoog . En inderdaad, nee heb je, ja kun je krijgen !

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:25

mijn vriend pingeld ook wel eens
niet geschoten is altijd mis he..
toch heeft ie bij een koelkast toch 75 euro er af weten te krijgen en bij de aankoop van onze nieuwe televisie een cars tv erbij gekregen Haha!

brutale mensen hebben de halve wereld

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:36

altijd proberen juist als je een grote aankoop doet willen ze vaak nog wel wat van de prijs afdoen Lachen

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:26

Altijd proberen. Ik doe het ook vaak. Zeker bij aankoop van een aantal grote producten Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:55

Ik zou zeker onderhandelen. Wij kregen al een goede korting op een inspectie van ons rookkanaal en het vegen van de schoorsteen toen we dat tegelijk deden..
Dan heb je t over een andere prijs (stuk goedkoper) dan waar jij t over hebt.. dan mag je zeker wel korting verwachten
Laatst bijgewerkt door Jellie op 10-10-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:57

hahaha sommige mensen nemen mij al mee om te pingelen, ik ben er gek op en krijg het ook meestal wel voor elkaar, niet geschoten is altijd mis toch?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:04

Altijd onderhandelen.. alles is al te duur Haha!
Ga een half uur voor sluitingstijd, neem je charmes mee, een dosis zelfvertrouwen, en wat contant geld... dan kan het haast niet missen.. Haha!

Tegen sluitingstijd willen ze graag nog net even die paar duizend euro binnen halen.
Als vrouw ben je in de positie om op het gevoel van een man in te spelen.
Zelfvertrouwen heb je nodig om te bluffen...
En contant geld om aan te betalen..

Mocht hij niet tegemoet komen aan wat jullie in gedachten hadden (wel binnen het redelijke vanuit het bedrijf gezien..) zeggen dat het jammer maar helaas is (bluffen), en zeggen dat je al wat had willen aanbetalen.. Gaat hij er niet op in gewoon weg lopen.. (dan maar ergens anders)
Dit is voor een hoop verkopers net dat stapje over de drempel...

Sukses..!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:07

Ga met de rest mee, gewoon lekker afdingen want ze verdienen dr toch wel genoeg aan en dat bedrijfsrisico zit toch wel bij dat soort overeenkomsten dr bij in berekend Lachen
Ik ding áltijd af bij dat soort aankopen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:14

Altijd proberen Haha! gewoon doen ze maken zo'n 40 % marge op zo'n ding dus je kan er zeker wel wat vanaf halen.