Nou ja, dat vermoeden heb ik.. Hij heeft nogal een hoop op zijn bordje gehad de afgelopen tijd ( verbroken relatie en dus verhuizing, moeder in het ziekenhuis en ook wat dingen uit het verleden spelen op.. )
Punt is echter, hij erkend dat hij niet lekker in zijn vel zit, maar hij is ook begonnen dit af te reageren op alles en iedereen..
Vorige week ben ik uitgehoord over het reilen en zeilen op onze vestiging. Wij runnen de vestiging samen. Let wel, officieel gezien is hij mijn manager.
Er waren een aantal dingen opgevallen en ze hebben het letterlijk uit me moeten trekken, dit is gedaan door HR in opdracht van de directeur. Ik voelde me daardoor een verrader.. Maar men heeft het voorzichtig aan hem kenbaar gemaakt dat er wat moet veranderen zonder mijn naam te noemen..
Hij is echter sinds het gesprek wat men met hem heeft gehad echt vreselijk in gedrag, hij schreeuwt, scheld, is echt vreselijk zenuwachtig, schopt emotioneen en geestelijk tegen alles en iedereen aan..
En daar zit hem nou precies de kneep.. Ik krijg het zwaar voor mijn kiezen.. Hij doet geen moer meer op het werk, schuift al maanden alles op me af en op het moment dat ik dan iets niet goed doe ( officieel zijn het ook mijn taken niet ) dan krijg ik het op mijn bord.. Hij ontduikt alle nare taken en schuift ze af..
Vanmiddag kreeg ik een grote bek om iets wat ik voor hem wil doen, maar vergeten was omdat ik inmiddels al een goede week op mijn tenen loop.. Ik laat dus nu zelf steken vallen.. Het zit me hoog en ik ga hierdoor slechter functioneren. Daarnaast is datgene wat ik moest doen van hem niet eens mijn taak, maar de zijne..
Ik heb van de week geprobeerd een gesprek aan te knopen, maar bij het eerste wat ik zei, ging hij in de aanval.. Schreeuwen tegen me gewoon!! Ik heb het dus opgegeven.. En na vanmiddag heb ik een gesprek met onze directeur aangevraagd, ik weet het niet meer..
Wat zouden jullie in deze situatie doen? Ik kan nu 2 dingen doen, dit gespre ingaan zonder een voorafgaande waarschuwing, of hem voor het blok zetten: nu een fatsoenlijk gesprek zonder aanvallen.. Hoewel ik de puf en de moed even niet heb voor het 2e..
Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen..