Dillema school/ werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Dillema school/ werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 19:37

Sinds juni zit ik eigenlijk een beetje te dobben wat ik wil gaan doen met mijn studie/ werk.

In juni ben ik helaas niet direct geslaag voor mijn diploma Administrateur op MBO bol-4 niveau heel jammer maar dat is het probleem niet, ga nu in November een stel herexamens doen en hoop dat dit goed komt.

Maar nu.... zowiezo kan ik in januari pas starten met een nieuwe opleiding aangezien ik september niet heb kunnen halen.

Maar nu heb ik dus geen enkel idee wat voor studie ik wil gaan doen.
De opleiding die ik nu gevolgd heb is me zo verschrikkelijk tegen gevallen eigenlijk door de manier waarop de school de leerlingen motiveerd ( niet dus) en met de leerling om gaat.

Heb al verschillende open dagen bezocht van zowel de avance en fontys hier in de buurt, maar kom er niet uit wat ik wil.

Nu heb ik ook al nagedacht of het voor mij dan verstandig is een jaar te gaan werken ( een mogelijkheid die gelukkig een bedrijf me al aangeboden heeft) en dan verder te gaan kijken welke studie ik wil gaan doen.

Maar nog weet ik niet wat ik wil gaan doen....

Zijn er mensen hier op bokt die dit probleem ook hebben en wat voor oplossing heb je hier dan voor gevonden....
Werken en studeren lijkt me ook wel wat maar dat moet zoveel zwaarder zijn als een normale studie.

Alle tips en ervaringen zijn welkom! Ja

DeSa

Re: Dillema school/ werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:04

Mag ik je 1 tip geven.. Ga niet fulltime werken terwijl je eigelijk nog verder wilt studeren. Ik wist vorig jaar niet wat ik wilde gaan doen en ben gaan werken. En nu wil ik dus niet meer terug naar school, ben gewend geraakt aan de vele centjes die ik nu kan uitgeven, maar heb ook geen zin in alle stress die school opleverd voor mij. Werk is: trek de deur dicht en klaar, school zat ik soms tot 12 uur snachts nog een verslag te maken Clown

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:00

Ja dat heb ik idd nu ook wil voor later gewoon zorgen dat ik gemakkelijk aan een baan kan komen.

Alleen zie ik het niet zitten om weer fulltime naar school te gaan, en weet ik echt niet wat ik wil gaan studeren.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 07:28

Al gedacht aan een duale opleiding? Dus school en werken gecombineerd?

Ga open dagen af en orienteer je zelf en probeer het gewoon. Beter proberen en erachter komen dat het niets voor je is dan altijd jezelf de vraag blijven stellen: had ik maar..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:53

Tja ik ben dus wel fulltime gaan werken en voor mij is het wel de goede keuze geweest. Ik wist dat ik graag weer terug naar school wilde en dat nu al werken niks voor mij is. Ik ben dus ook weer begonnen aan een nieuwe studie en daarnaast werk ik, en ik verdien dus nu ongeveer net zoveel als toen met mn stufi erbij Clown (kan nu zelf werk inplannen en werk thuis, dus kan altijd werken).
In dat jaar dat ik aan het werk ben geweest heb de tijd genomen om echt een goede keus te maken en volgens mij is dat gelukt. Ik wilde liever een jaar er tussenuit om echt te kiezen dan om weer te beginnen aan een studie waarvan ik niet zeker wist of dat het wel was en het risico lopen weer te willen stoppen en zo nog een jaar stufi en ov weg te gooien.

Nou is dat in jou geval wel anders omdat je wel al een diploma hebt, maar toch Clown

Wat voor iets lijkt je leuk? Op de fontys en de avans hebben ze wel een hoop opleidingen die in dezelfde lijn liggen van de studie die je nu doet. Ik doe nu Businessmanagement MKB, had er eerder nooit van gehoord, anders was ik het misschien wel eerder gaan doen. Dus goed zoeken tussen alle opleidingen, het is makkelijk om er eentje te missen!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 17:59

Marieke_K schreef:
Al gedacht aan een duale opleiding? Dus school en werken gecombineerd?

Ga open dagen af en orienteer je zelf en probeer het gewoon. Beter proberen en erachter komen dat het niets voor je is dan altijd jezelf de vraag blijven stellen: had ik maar..

Ja heb ik inderdaad aangedacht maar hoor zo veel verhale dat dit wel zo verschrikkelijk zwaar moet zijn....

Ben ook al de open dagen af gegaan maar ben er nog niet echt uit.....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 18:00

BrittKitt schreef:
Tja ik ben dus wel fulltime gaan werken en voor mij is het wel de goede keuze geweest. Ik wist dat ik graag weer terug naar school wilde en dat nu al werken niks voor mij is. Ik ben dus ook weer begonnen aan een nieuwe studie en daarnaast werk ik, en ik verdien dus nu ongeveer net zoveel als toen met mn stufi erbij Clown (kan nu zelf werk inplannen en werk thuis, dus kan altijd werken).
In dat jaar dat ik aan het werk ben geweest heb de tijd genomen om echt een goede keus te maken en volgens mij is dat gelukt. Ik wilde liever een jaar er tussenuit om echt te kiezen dan om weer te beginnen aan een studie waarvan ik niet zeker wist of dat het wel was en het risico lopen weer te willen stoppen en zo nog een jaar stufi en ov weg te gooien.

Nou is dat in jou geval wel anders omdat je wel al een diploma hebt, maar toch Clown

Wat voor iets lijkt je leuk? Op de fontys en de avans hebben ze wel een hoop opleidingen die in dezelfde lijn liggen van de studie die je nu doet. Ik doe nu Businessmanagement MKB, had er eerder nooit van gehoord, anders was ik het misschien wel eerder gaan doen. Dus goed zoeken tussen alle opleidingen, het is makkelijk om er eentje te missen!

Dat lijkt mij ook een goede oplossing om gewoon een jaar ertussen uit te gaan en gaan werken.
Maar dan ben ik alleen bang dat ik niet meer terug naar school wil gaan, en dan zit ik daar met een baan maar ben ik nog neit veel verder laat maar zeggen