Vervelende belletjes!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijntjee

Vervelende belletjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 17:41

Hier ben ik dus 2 jaar geleden ook al door gebeld:
Dan neem ik op, en dan begint er zoon vrouw in het engels te praten (zware computerstem) en dan hoor ik ongeveer: Travel Carribean.
Net 3 min geleden werd ik er weeeeer door gebeld!
Wie wordt daar nog meer door gebeld? Of is er al een keer door gebeld, want ik hoorde van iemand dat het oplichters waren en zo aan je rekening nummer kunnen komen.
Weet iemand wat dit is?

Britt90

Re: Vervelende belletjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:08

Hm... heb het zelf niet gehad, maar kan me voorstellen dat je het erg vervelend vind. Heb je toevallig nummerherkenning op je telefoon? Zoja, is het vaak een anoniem nummer.
Wij nemen vaak dus al niet eens op as er anoniem gebeld wordt, omdat het vaak ook van die callcenters zijn. Mocht je geen nummerherkenning hebben, gewoon meteen ophangen als je hoort dat zij het weer zijn. Ze zijn tot heel wat dingen in staat/en kunnen ook veel tegenwoordig..

Ik weet verder niet hoe je het op kan laten houden, sorry...

Succes ermee iig! Lachen

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 18:11

Nee we hebben geen nummer herkenning ofzo...
Maar ik hang vaak gewoon op

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:12

ik zou gewoon een hele reeks engelse scheldwoorden naar haar hoofd gooien Tong uitsteken:D

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 18:27

ik zei zo:
ja ik ken jullie onderhand wel, maar ik trap er niet in

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:28

gewoon een poosje de hoorn er naast laten liggen zijn ze ook zo klaar

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:48

Bij ons is het iedere keer You've won a trip to the carribean.
En dan wordt er opgehangen en bellen ze een uur later weer.

Ik weet ook niet wat het is maar hoe kom je er vanaf...!?
Er is toch zo'n website voor reclame telefoontjes zou dat helpen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:51

Ik zou heel veel enge geluiden maken, en zeggen dat je op zoek gaat naar hun, maak er maar een grappig verhaal van als het maar eng is Tong uitsteken En daarna heel droog zeggen; Of je nu eventjes mijn nummer uit die ** herkening wilt halen? Dank je wel.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:52

ik heb geen idee hoe je ervanaf komt maar sinds wij nummer herkenning hebben doen ze het niet meer, alsof ze het kunnen ruiken.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:53

geluiden maken heeft weinig net als het een computerstem is. Knipoog
Op http://www.infofilter.nl kan je je aanmelden dat je niet meer door callcenters gebeld word, wie weet helpt het hier ook bij?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:55

ik gisteren ook, gelijk op gegooit Boos!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 19:06

Fifteen schreef:
Bij ons is het iedere keer You've won a trip to the carribean.
En dan wordt er opgehangen en bellen ze een uur later weer.

Ik weet ook niet wat het is maar hoe kom je er vanaf...!?
Er is toch zo'n website voor reclame telefoontjes zou dat helpen?

dat is bij mij dus ook!!!
Vervelende mensjes! Whoosh!

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:48

Zijn dat niet van die dingen dat ze zeggen dat je wat gewonnen hebt en het dan de bedoeling is dat je ze terug bent en ze idd aan je rekening kunnen komen en die dan leeghalen ofzo?
Volgens mij speelde er paar jaar geleden ook al zoiets.
Ik zou gewoon zo snel mogenlijk de hoorn erop gooien.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:22

Ik ga op echte mensen juist altijd heel diep in en begin ik over vanalles te vertellen, en dan zeggen ze van ja nu gaan we ophangen en dan vraag ik altijd of ze misschien wat van mij willen kopen omdat ik nog wat oude spullen heb liggen en die bellen mij nooit meer terug Lachen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:49

@TS, Ben je onlangs dit jaar in het buitenland op vakantie geweest ?? Dat zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn dat ze aan je nummer zijn gekomen. Vriendlief heeft dit ook onlangs keer gehad op zijn mobiel werd ie telkens door een franse vrouw gebeld met een nogal raar manier van doen. We waren toen op vakantie in Frankrijk geweest. En op het moment dat onze vakantie erop zat en naar Nederland terug aan gaan waren, en we eenmaal de Nederlandse bodem weer voelden. Werd vriendlief ineens gebeld door een franse vrouw maar toen drukten we hem telkens weg en belde ze weer terug toen nam ik maar eens op en gevraagd wat ze moest en ik toen gelijk zij sorry maar u bent verkeerd verbonden! Daarna werden we niet meer gebeld.

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:10

Deze hebben wij nog niet gehad, maar dat is zwaaaar iritand! Wij hadden dat een paar jaar geleden eens, oh BAH ik word er bijna chago van als ik eraan denk Gaaaap

Maar nu hebben we telkens een paar van die klootjochies die heletijd bellen en dan als wij opnemen, dat ze gelijk weer ophangen :S (snappen jullie het nog? :lol:) Ook zwaar irritand Bloos

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:24

Ik werd contstant door dat soort dingen gebelt, scheit ziek werd ik er van.
Gister weer, ik verwachtte een telefoontje van het ziekenhuis, dus ik nam op.
Ja mevrouw ik bel voor uw pensioen gat bla bla bla
Komop ik ben 23!

Edit: tegenwoordig neem ik dus niet op als er zonder nummer wordt gebelt, ze spreken mn voicemail maar in. Doen ze dat niet, dan is het neit belangrijk (genoeg)

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:30

De laatste tijd lijkt het wel steeds erger te worden. Mijn opa hebben ze een hele nieuwe telefoonrekening laten openen. Gelijk brief opgestuurd, kregen we nog een telefoontje achteraf waarom hij er dan wel niet mee wilde stoppen. Volgens mij was ditzelfde bedrijf al eens bij radar geweest, het belt alleen oude mensen op. Ik bedoel, hoe zielig zijn we tegenwoordig wel niet bezig? Als je mensen gaat bellen neem ik aan, dat je ze dan juist afschrikt. Al zijn er natuurlijk altijd mensen die er weer intrappen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:18

ik heb hun ook aan de telefoon gehad. heb de telefoon naast me neergelegd en om de 5 minuten eens geluisterd. Op een gegeven moment moet je je creditcardnummer opgeven Haha!

nou ik heb geen creditcardnummer en kan dus niets intoetsen. Toen kreeg ik zo'n Amerikaanse doos aan de telefoon. Zij weer t hele verhaal gedaan en of ik intresse had Tong uitsteken. Ik heb toen gezegd dat t eraan lag hoeveel t ging kosten.

Nou ze heeft uitgerekend op welk bedrag dat t uitkwam - en jawel, uw creditcardnummer. Nou mevrouw wij hebben geen creditcardnummer.
O o, ik verbind u door. Manager aan de telefoon. Man werd gewoon boos omdat we geen creditcard hebben. Commandeerde me zowat Hamer om dan maar bij de buren ofzo een creditcard te lenen.

Ik die man vriendelijk gevraagd of hij dan even een uurtje wou blijven hangen. Zegt ie doodleuk 'waarom dan.' Ik zo van: "Nou wij wonen in een buitengebied, naar de buren lopen is 25 minuten. 10 minuten om t uit te leggen en dan weer 25 minuten terug". Nee dat wou ie niet.
Of ik dan niet iemand kon bellen. Ik weer:' Ja maar ik bel nu met u en kan dan niemand anders bellen'. Begon hij over een mobiele telefoon. Aangezien ik net in een buitengebied woon, hebben we geen mobiel - geen bereik (zal t even kort toelichten).

Geloof me, die bellen nooit meer naar dit rijtjeshuis midden in het dorp terug Haha!

Ja, ik heb er lol aan, zulke mensen af te troeven aan de foon Haha! probeer ik bij call-centrums ook altijd Tong uitsteken