Herfst.. bah.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Herfst.. bah.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:01

Vandaag is het mooi weer.
Maar het is herfst, dat is overal aan te merken.
's Ochtends is het buiten ontzettend guur, en om zeven uur is het nog behoorlijk donker. Uit bed komen rond die tijd is een ramp voor mij, en ongetwijfeld voor velen van jullie ook!
's Avonds koelt het snel af en is het alweer vroeg donker. Ik heb mazzel met een binnenbak, maar voor velen is het aanpassen wat paardrijden betreft, vooral met het weer van de afgelopen week.
En dan de muziek, Blof heeft een nieuw nummer, Oktober. Wat natuurlijk over de herfst en alle trieste gevolgen ervan gaat.
Voorbije liefdes, waar we ook op bokt een hoop over lezen. En de dood, in mijn omgeving lijken oudere mensen massaal uit ons midden weg te raken (gelukkig nog geen bekenden). Ik droomde vannacht zelfs dat mijn buurmeisje was overleden. Ik werd huilend wakker.
Ik word er zo verdrietig van. Ik hoop dat er naast verdrietige verhalen hier op bokt nog leuke passages zijn in ieders leven.
Laten we die hier met elkaar delen, dan hebben we ook nog wat om vrolijk van te worden!

XFiemoX

Re: Herfst.. bah.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:16

Ja id tis enorm vervelend als s´morgens om 6uur de wekker afgaat dan zou ik me het liefst nog lekker willen omdraaien en de wekker tegen de muur smijten Haha! En dan nog dat het ook kouder word. Ik zou dan het liefst lekker uit dit kikkerland weg zijn en onder te duiken ver weg van nederland heerlijk vertoeven in heerlijk warm land, waar ze geen herfst/winter kennen.

Maar id ik heb ook nog wel leuke dingen te melden dan alleen maar gezeur Haha! Namelijk het ´´alvast´´ vrijgezellenfeest voor te bereiden voor mijn schoonzusje die volgend jaar gaat trouwen. Allereerst moeten wij het nog wel zien dat ze uberhaupt de data haalt ivm ze echt van hot naar her gesprongen is van jongen.

Maar a.s. zaterdag is het verlovingsfeest! Haha!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:19

Ik vind de herfst heerlijk. Al die mooie kleuren buiten. `s Avonds lekker met een kop warme chocolademelk en slagroom voor de kachel zitten Haha! Lampjes gezellig aan.

Maar inderdaad opstaan als het nog donker is heb ik ook wel wat moeite mee. Helemaal als het regent, dan draai ik me liever ook nog even om.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:21

Feestjes houden is altijd leuk!
Hou er wat vertrouwen is Nagelbijten / Gniffelen

Zal ik zelf nog eens wat leuks melden?
Hmm.. de zon schijnt, en ik ben met school bezig. Helaas, jammer. Maar morgen heb ik in ieder geval feest, en daarna naar het Mega Piraten Festijn, om zaterdagmorgen weer vroeg op te staan, wedstrijd, zelf rijden, en 's avonds weer een feest bij mijn vriend.. Geloof ik.. Haha!

Vind die verhalen van mensen die uit elkaar gaan zo erg, dat ik er gewoon zelf een depressief gevoel over krijg. Hopelijk wordt ik hier wat blijer van Nagelbijten / Gniffelen

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:24

Herfst is HEERLIJK! (zolang 't niet regent!)

Vind 't altijd reuze gezellig als alles weer verkleurd en 't weer eerder donker wordt, maar dat is heel persoonlijk.

Wel ongelooflijk balen dat je er zo'n last van hebt. Maar voor je 't weet is 't alweer lente (het lijkt wel of de klok tegenwoordig 2x zo snel gaat ofzo Tong uitsteken)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:25

Meryl schreef:
Ik vind de herfst heerlijk. Al die mooie kleuren buiten. `s Avonds lekker met een kop warme chocolademelk en slagroom voor de kachel zitten Haha! Lampjes gezellig aan.

Maar inderdaad opstaan als het nog donker is heb ik ook wel wat moeite mee. Helemaal als het regent, dan draai ik me liever ook nog even om.

Ik ben ook wel een heftst van, s'avonds met vriendje of dinnetjes voor de tv zitten, terwijl buiten de wind waait, en het regent.
Geen last van de zon die altijd in mijn oog schijnt, en ik kan mijn super gafe winterjas aan Vork

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:27

Heerlijk de herfst!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:28

Dat snertweer van afgelopen zondag hoef ik natuurlijk ook niet, maar ik vind de herfst ook niet erg. De natuur is op het moment echt prachtig en als je een paar van dit soort dagen er tussen heb zitten, geniet ik er enorm van. De nachten zijn lekker fris, lekker een raam open en ik slaap heerlijk.
En dat het 's avonds weer sneller donker is, vind ik ook wel weer gezellig.

Eigenlijk houd ik gewoon van elk seizoen. Ze hebben allemaal hun eigen charmes.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:28

Jurjen schreef:
Herfst is HEERLIJK! (zolang 't niet regent!)

Vind 't altijd reuze gezellig als alles weer verkleurd en 't weer eerder donker wordt, maar dat is heel persoonlijk.

Wel ongelooflijk balen dat je er zo'n last van hebt. Maar voor je 't weet is 't alweer lente (het lijkt wel of de klok tegenwoordig 2x zo snel gaat ofzo Tong uitsteken)

Ik heb het wat dat betreft druk genoeg Lachen
Maar ben van mezelf een ongelooflijke koukleum, op vakantie was het overdag 38 graden, en 's avonds niet kouder dan 25 graden. En ik zat in een trui en dikke broek buiten. Van de kou, door de zon eigenlijk.

Chocolademelk is lekker, maar daar wordt ik dik van Nagelbijten / Gniffelen En een kachel hebben we niet, want alles is hier vloerverwarming.

Misschien maar een wakeuplight aanschaffen, als ik weer eens geld heb Clown

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:30

mbkaatje schreef:
Dat snertweer van afgelopen zondag hoef ik natuurlijk ook niet, maar ik vind de herfst ook niet erg. De natuur is op het moment echt prachtig en als je een paar van dit soort dagen er tussen heb zitten, geniet ik er enorm van. De nachten zijn lekker fris, lekker een raam open en ik slaap heerlijk.
En dat het 's avonds weer sneller donker is, vind ik ook wel weer gezellig.

Eigenlijk houd ik gewoon van elk seizoen. Ze hebben allemaal hun eigen charmes.

Dáár heb je gelijk in!
Af en toe kan ik er ook echt van genieten, zoals nu dat de zon zo lekker schijnt.
Maar ik merk aan mezelf dat ik wat verdrietiger ben, omdat ik gewoon veel minder tijd lijk te hebben dan in de zomer. Toen ging ik elke avond naar mijn vriendinnetjes toe, dan gingen we met de speedboot weg. Daar zijn altijd prachtige foto's van. En de boerententfeesten zijn afgelopen. Pas in april begint dat weer.
Ik leef echt naar de kerst toe, een lichtpuntje voor mij, waarom, ik heb geen idee!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:32

Nou, ben blij dat het herfst is... lekker buitenrijden in een supermooi gekleurd bos zonder vervelende vliegen Knipoog
En ja, dat ik 's morgens mijn bed niet zo goed uit kan komen is wat minder maar daar tegen geniet ik wel veel meer van mijn warme bedje.
De herfst is dus nog erg zo niet Haha!

Trek wat warmere kleren en geniet ervan, zo mooi is het in de zomer niet in de bossen Bloos

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:34

Er zijn meer mensen hoor, die wat "verdrietiger" zijn zodra de blaadjes van de bomen vallen. Daar kan je niets aan doen denk ik.
Gelukkig gaat de tijd snel, het is al weer bijna kerst Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:35

Wij hebben alleen een jong park, wat niet erg bijzonder goed onderhouden wordt. Een triest aangezicht dus. Echt heel jammer.
Wat dat betreft woon ik in een ontzettend saai dorp.

Wat ik nog wel heel graag wil doen binnenkort, is naar de noordzee. Even uitwaaien. Dat is dan wel weer fijn in de herfst Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:37

en we moeten nog zes maanden voordat het weer een beetje mooier weer wordt No Cheer

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:38

Ik vind het heerlijk om 's avonds op de bank te zitten, filmpje op. Poezel op schoot en kopje thee erbij.

Wat ik wel jammer vind dat het dan ook zo snel donker is. Mijn pony's staan op een wei en dan kan ik dus al niets meer. Ik ben echt van het buitenrijden maar als het donker is vind ik het niet geweldig.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:39

vind eigenlijk wel weer lekker Haha! aan smorgens vroeg met opstaan vind ik het een hel, maar anders heeeeerlijk Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:40

LovingTweety schreef:
Ik vind het heerlijk om 's avonds op de bank te zitten, filmpje op. Poezel op schoot en kopje thee erbij.

Is ook wel leuk en sinterklaas en kerst enzo, maar van mij mag het ook 2 maandjes duren en dan weer zomer hoor. Cool Pling Haha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:40

mbkaatje schreef:
Er zijn meer mensen hoor, die wat "verdrietiger" zijn zodra de blaadjes van de bomen vallen. Daar kan je niets aan doen denk ik.
Gelukkig gaat de tijd snel, het is al weer bijna kerst Knipoog

Klopt, het schijnt dat je er lichttherapie voor kan gebruiken, een simpele gezichtszonnebank helpt al.
Maar ik ben bang dat ik die zelf zal moeten betalen. En ik ben een arme student Pling
En er zijn veel meer dingen waar ik vrolijk van wordt, dus waarom die zonnebank. Lachen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:41

@Arabesk; Haha ja dat is waar. Maar ik vind het fijner om alles positief te bekijken Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:42

ach als het in de winter zonnig is en windstil is het ook best leuk, na een buitenrit lekker warme chocomel enzo

maar wind en regen.. nee laat maar zitten dit jaar, hoef ik niet Sinterklaas.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:44

Ik vind de herfst wel mooi,vooral als 't net begint; nog wel bladeren aan de bomen,die aan 't verkleuren en afvallen zijn, en de boeren die nu op 't land bezig zijn 't mais te oogsten,en 't zulk mooi weer als vandaag is Haha!
Maar ik hou niet van harde wind en regen,denk de meeste mensen niet...
Word weer minder paardrijden,want een binnenbak heb ik helaas niet tot m'n beschikking.
En dat 't zo vroeg donker is vind ik niks aan,ik vind de dagen al zo kort, en straks helemaal als 't uur verzet word...
Achja zo heeft z'n voordelen en z'n nadelen....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:45

Ik vind de natuur in de herfst erg mooi!
Maar smorgens zo frisjes, dat vind ik niks, heel de auto die weer beslaat en alles.
En vroeg donker, bah bah!

Maar goed, overdag zoals nu is het best lekker!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:46

Als het nu eens weer zou gaan sneeuwen, en vriezen.
Wat zou dat verschrikkelijk gaaf zijn! Een witte kerst. Dat is echt een droom van me. Dan is de hele wereld onschuldig, zo lijkt het.
Wij vieren ook geen Sinterklaas meer (want die bestaat niet!!!! Bloos! ), wij vieren Kerst, gewoon omdat een veel mooier idee is. Ik wilde het graag, en eigenlijk vind ook mijn zusje de Kerstman stoerder. Vork (ze is 16 hoor)
Iedereen zie je ook gewoon verdrietige liedjes luisteren, dat is ook zoiets waar ik niet tegen kan. Bloos Ik ben echt verschrikkelijk met de winter.
Maar als ik jullie zo over dit weer hoor praten, vind ik wel dat ik het wat meer moet gaan waarderen. En tsjah, een elfstedentocht zou toch wel heeel gaaf zijn!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:47

Meryl schreef:

hier nog één, vind dat gure weer wel wat hebben..
goed zoals vorige week, regen regen daar baal ik ook van..
maar een paar mooie herfstdagen, heerlijk..
die zonnestralen door het bos, geven die verkleurde bladeren iets mysterieus, sprookjes achtig.
harde wind vind ik ook wel wat heben, waarom 'k weet het niet..
dan zit ik s'avonds op de bank, hoor je de wind fluiten en gieren, zit je lekker binnen fleece dekentje op m'n voetjes kaarsje aan..
en idd kop warme choco met een klein scheutje van iets d'r door..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:47

Janine1990 schreef:
Feestjes houden is altijd leuk!
Hou er wat vertrouwen is Nagelbijten / Gniffelen

Zal ik zelf nog eens wat leuks melden?
Hmm.. de zon schijnt, en ik ben met school bezig. Helaas, jammer. Maar morgen heb ik in ieder geval feest, en daarna naar het Mega Piraten Festijn, om zaterdagmorgen weer vroeg op te staan, wedstrijd, zelf rijden, en 's avonds weer een feest bij mijn vriend.. Geloof ik.. Haha!

Vind die verhalen van mensen die uit elkaar gaan zo erg, dat ik er gewoon zelf een depressief gevoel over krijg. Hopelijk wordt ik hier wat blijer van Nagelbijten / Gniffelen

Ff offtopic;

Ga je daar 't priatenfestival te Marum?
Daar ga ik ook heen met vrienden Go jij! Go jij!