Wat is een goede fotocamera (met spiegelreflex)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

Wat is een goede fotocamera (met spiegelreflex)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 08:53

Hallo,

Mijn moeder wilt graag een goede fotocamera, om mooie foto's te knippen van de omgeving / mensen en bijv. paarden. Wij hebben geen verstand van goede fotocamera's, maar jullie misschien wel!

Er moet in ieder geval spiegelreflex opzitten, zodat je snel achter elkaar mooie foto's kunt knippen.

Wat raden jullie aan en wat zijn dan de kosten?

Groetjes, Aniek

Mitxa

Re: Wat is een goede fotocamera (met spiegelreflex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:55

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:56

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:35

Verplaatst: TAO --> TV

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:52

'Met spiegelreflex' bestaat niet. Je hebt of een spiegelreflex-camera of een compactcamera.
Met een spiegelreflexcamera kan je inderdaad snel achter elkaar foto's knippen. Of ze mooi worden is afhankelijk van degene die de foto's maakt. Voorbeeldje: Ik persoonlijk kan met een compactcamera mooie foto's maken, maar ik ken ook iemand die dat met een spiegelreflex absoluut niet kan.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:00

Overigens is (in theorie iig) een compactcamera beter geschikt om snel achter elkaar foto's te maken. Een spiegelreflex koop je omdat je scherpere/betere foto's wil hebben, meer budget hebt, het geen probleem vindt om veel spullen mee te sjouwen en je wil verdiepen in de techniek achter het fotograferen (diafragma, sluitertijden, scherptediepte, etc).

Als je gewoon leuke foto's wil maken rond het huis, van de paarden, feestjes, etc dan is het waarschijnlijk verstandiger een (goede) compact camera te kopen. ALs het je vooral om snel foto's achter elkaar gaat kan je eens kijken bij Casio, die hebben dacht ik sinds een paar maanden een camera die iets van 100 foto's (of meer?) per seconde kan maken.

Er is iig deze:
http://www.dpreview.com/news/0801/08010601casiof1.asp

die doet 1200 foto's per seconde (wel heel kleine fototjes dan) maar die is nogal prijzig. Ze hebben ook een wat goedkopere uitvoering. Overigens ben ik tot nu toe niet heel erg te spreken over de kwaliteit van een aantal Casio camera's. Lees dus vooral eerst wat reviews of zoek wat ervaringen voor je iets koopt (maar dat is altijd goed advies Haha!).

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:12