Gezakt, ik baal zo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Gezakt, ik baal zo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:25

nou het was zover ik mocht gister afrijden!

de eerste x dus extra spannend omdat je niet echt weet wat je te wachten staat

zelf ben ik neit iemand die snel zenwachtig word maar voor zekerheid toch naar dokter gegaan en iets tegen zenuwen gehaald

nou instrcuteur haalde me op eerst even een uurtje rijden was klein beetje zenuwachtig
rijden ging goed alleen paar kleine foutjes.

ik verwachte er vantevoren al niet zoveel van want ik wil nog wel eens wat dingen vergeten vooral met kijken.
dus ik zou niet verbaast zijn om niet de eerste x al te slagen.

aangekomen bij het cbr moesten we nog even 5 minuutjes wachten, en toen werd ik ookal opgehaald
was de enigste die moest rijden kennis maken met examinator, aardige man Lachen

nou naar buiten lopen nummerbord oplezen vroeg wat dingen over dashboard enzo was goed!

nou rijden maar ik moest eerst een stukje zelf rijden, toen moest ik keren op de weg ging ook goed
en toen moest ik met navigatie rijden had ik geoefend was geen probleem ging vlekkenloos

ik stond er zelf van te kijken dat het zo goed ging onder eht rijden Haha!
instructeur was leuk emt examinator aan het praten ze vroegn mij ook nog wat dingen, was eigenlijkw el gezellig Tong uitsteken

nou toen in de binnenstad moest ik nog ong 10/15 min rijden
kwamen we bij een stuk met allemaal rontondes ging ook wel goed voor mijn gevoel zat soms wat mis met versnellingen
ik trok op in de 2 wat dan nog eigenlijk net in de 1 had gemoeten maar dat zou niet zoveel uitmaken

nou terug naar eht cbr, parkeren netjes in eht vak gezet Haha!

en examinator vroeg me even uit de auto te stappen en zij kwamen zo. Goed ik wachten minuutje ofzo
en ik ahd echt een goed gevoel geen domme foutjen oid gemaakt was echt trots op mezelf
dacht echt dat ik geslaagd was

nou naar binnen tafeltje zitten daniella ik heb geen goed nieuws Verdrietig
ik maar proberen vrolijk te blijven je ebnt gezakt

waarom? op de rontondes kwam ik te langzaam oprijden zodat ik het overige verkeer achter me hinderde op de rontonde
en als ik afsloeg op de rontonde dat als er een fietser aankwam en in kon er voorlangs dat ik dat te langzaam deed zodat ik de fiets alsnog hinderde (dus geen voorrang gaf terwijl dat wel moest)

IK BAALDE ZO ERG! ik had van te voren dus neit echt verwacht dat ik zou slagen
maar na zo'n goede rit echt gedacht dat ik zou slagen

Dus komt erg hard aan ik baal erg nog zo van!

hebben jullie dat ook wel eens gehad dat je echt ergens zo van hebt gebaald
omdat je zelf het gevoel had dat het goed ging?

SophievdV

Re: Gezakt, ik baal zo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:27

Jeetje wat balen zeg!

Herken het zo! Ben ook wel gezakt voor mijn rijbewijs. Zo'n akelig gevoel Verdrietig

Wanneer moet je nu weer op?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:29

Oh bah wat vervelend Ach gut

Ik ben zelf ook de eerste x gezakt, maar dat was ontzettend terecht! Schijnheilig

Succes met de volgende x afrijden!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:30

Sja meid super vervelend voor je! En tuurlijk, iedereen heeft wel een keer het gevoel gehad dat het goed ging, maar niet als zodanig beoordeeld is.

Maar door de punten die je opnoemt kan ik me wel voorstellen dat je gezakt bent, omdat het nog wat twijfelachtig over kan komen in het verkeer. En dat kan helaas niet.

Maar kom op! Volgende keer beter!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:30

ja hij vraagd het meteen weer aan hij zij ook je hoeft nu niet meer zoveel te rijden als je eerst deed want je kan het wel je weet alles dus ik vraag het meteen weer aan

vorige x moest ik 3 weken wachten dus zal over 3 weken ofzo wel weer moeten.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:30

Dat is echt balen! Hij heeft gelukkig wel duidelijk uitgelegt waarom. Dan kan je daar de volgende keer rekening mee houden. En omdat je geen grove fouten hebt gemaakt denk ik dat je het de volgende keer wel haalt!
Heel veel succes!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:33

eempiej schreef:
Dat is echt balen! Hij heeft gelukkig wel duidelijk uitgelegt waarom. Dan kan je daar de volgende keer rekening mee houden. En omdat je geen grove fouten hebt gemaakt denk ik dat je het de volgende keer wel haalt!
Heel veel succes!

ja weetje wat het ook is

deze fout heb ik nog nooit gemaakt dit gaat met lessen altijd goed ook nooit een probleem geweest

en kijken is altijd mijn grootste probleem dit ging perfect gewoon!

ik zij tegen mn instructeur nou moeten we emt lessen dit maar vaak gaan doen
toen zij die dat dat volgens hem neit eens nodig was want dat had ik nog nooit fout gedaan!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:35

Dan zou ik zeggen, hup weer examen aanvragen en zo snel mogelijk afrijden (en geld besparen:P)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:17

Balen zeg, ik weet hoe het voelt....ben 4x op examen geweest Bloos

De eerste keer reed ik volgens mijn instructeur heel goed maar volgens de examinator 'te voorzichtig'
De tweede keer besloot ik dan maar wat meer door te rijden en toen kreeg ik als commentaar 'het ging af en toe maar net"
De derde keer wist ik van ellende niet meer hoe ik moest rijden en zat ik opeens op een busbaan Bloos
En de vierde keer reed ik voor mijn gevoel helemaal slecht maar ben ik toch geslaagd!

Ik zou als ik jou was meteen weer een examen aanvragen en net voor het examen nog een of 2 lesjes nemen. Succes!

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:19

Balen, maar bijna iedereen zakt voor de eerste keer, volgende keer gewoon beter!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:20

Ik was de eerste keer geslaagd..

Maar balen zeg. Ach gut Volgende keer beter toch! Je kan er zelf niets aan doen..

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:23

Ik had exact hetzelfde!
1e keer een super goed gevoel, maar ik was gaan voorsorteren in een straat waarvan ik dacht dat hij 1 richting was, maar blijkbaar was dat niet zo.. Ik was aan het "spookrijden" volgende de instructeur.
2e keer ging alles fout en ik stapte half huilend uit de auto en toen kreeg ik te horen dat ik geslaagd was!

Belangrijk is dat je je niet zenuwachtig maakt voor de volgende keer en gewoon weer je best doet.

Succes!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:25

ja soms laten ze je op de meest banketstaaf dingen zakken...
eerste keer was ik gezakt omdat ik een rijstrook naar links ging terwijl er achter me een auto vrij hard kwam aanrijden, maar eigenlijk kon het nog makkelijk..maar die auto moest 'remmen' voor mij dus ik hinderde..(maar hij moest sowieso remmen want we reden naar een rood stoplicht toe)
tja, moet die auto ook maar geen 100 gaan rijden waar voor de rest iedereen 70 (max snelheid) reed..

maargoed, daar was ik op gezakt, rij instructeur zat de hele rit achter mij, en kon via mijn buiten spiegel meekijken, had dus ook die auto gezien.
die heeft vervolgens toen we weer uit t cbr kwamen die examinator een kwartier zitten uitschelden omdat het belachelijk was dat ik daarop zakte.
vervolgens klacht ingediend tegen die man, en die man mag nu geen auto rijexamens doen, er waren al meer klachten tegen hem geweest dat ie veel en veel te snel zou ingrijpen terwijl dat niet nodig was.
fijn, maarja, ik had er niets aan!
ik baalde zo! die examinator zei dat ik echt perfect gereden had en dat we al op de terug weg naar t cbr zaten (Waren er echt al bijna) omdat ik mn rijbewijs al 'in de pocket' had..
grrr, ik kon m wel wat aandoen!

2e keer was ik zo stik zenuwachtig dat ik allemaal foutjes maakte.. veel kleine onnodige foutjes, die bij elkaar ervoor zorgde dat ik gezakt was. (terecht wel vond ik).
3e keer had ik een achterbaks mens dat me constant probeerde af te leiden door op moeilijke punten allemaal vragen aan me te stellen.
had het zo gehad met dat mens dat ik al vanaf t begin dacht 'rot op met je rijbewijs, ik ga wel fietsen!', heb het ritje uitgezeten, was er eigenlijk helemaal niet bij met mn gedachte, ik wilde niet eens meer mn rijbewijs, had t helemaal gehad, ik dacht ook, als ik weer zak stop ik met die lessen, ik heb er helemaal genoeg van!.
eenmaal in t cbr moest dat kreng met een enorm zuur gezicht toegeven dat ik geslaagd was, maar wel net aan! (mn rij instructeur: net aan? net aan? je hebt niet 1 fout gemaakt! hoezo net aan?). vervolgens heb ik der 5 minuten met open mond aan zitten staren.. ik dacht echt...hea?! wat? maar ik deed helemaal niet mn best!

vriend van mij is zn eerste keer gezakt omdat ie op de snelweg een hoop vrachtwagens ging inhalen (die jongen kon voor zn rijlessen al heel goed rijden, dus wist echt wel wat ie deed) . met als commentaar "dat is iets wat je maar doet als je je rijbewijs al hebt".
nou echt belachelijk!

maarja, ze moeten toch ergens de centjes van daan halen hea.

en idd lotje, de ene examinator vindt het goed als je bijv overal de max snelheid aanhoud, en daar slaag je bij.
de andere examinator vindt dat je dan te langzaam rijdt, en dat je eigenlijk 5 km harder moet rijden.
maar rij je standaard 5 km harder, zak je weer omdat je te hard rijdt.
zucht

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:40

Pff balen zeg, dat had ik net op 't randje met de Tussen Tijdse Toets.. Heb ik toen ook maar net binnen gesleept en met 't afrijden zelf... Was niet zo nerveus als met de TTT toen, had gelukkig dezelfde examinator als toen Lachen op sommige punten was ik op de heen weg beetje té voorzichtig Bloos Nagelbijten / Gniffelen en op de terug weg had ik bijna 'n bocht gemist Bloos maar ging nog goed, en heb volgens de examinator toen de kleine foutjes op de terug weg er netjes uit weten te halen Lachen hij heeft 't laatste stuk trouwens helemaal niet opgelet Nagelbijten / Gniffelen was radio aan 't luisteren Bloos
maar had zelf ook zo'n idee van ja nou zal wel, zal wel gezakt zijn ofzo.. ja daaaaaag ik had 'm de 1e keer Haha!
maar meid, weet even nie meer wie dat zei, maar er zakken best wel wat mensen de 1e x met afrijden...
de volgende keer beter Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:15

Wat balen dat je bent gezakt, ik ben gelukkig wel voor de 1e keer geslaagd, als ik al die topic's lees op bokt zakken er inderdaad heel veel mensen voor hun 1 keer, en dat vind ik best wel sneu

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:22

Wat jammer, volgende keer beter.
Ik ben de 4e keer pas geslaagd waarvan ik volgens mij alleen de 1e keer het niet kon. Ik ging van de zenuwen domme fouten maken.
De eerste keer niet en toen dacht ik ook dat het wel goed was, maar toen zei hij geloof ik dat het allemaal te voorzichtig ging en ik te veel moest nadenken. Daar was ik het toen niet mee eens maar achteraf gezien wel, toen ik beter kon rijden.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:23

Ik ben ook de eerste keer geslaagd, na 18 lessen notabene. Maar moet wel eerlijk toegeven dat ik nóóit zenuwachtig ben en altijd wel zie hoe het komt. Denk dat veel mensen zakken door juist zenuwachtig te zijn en te willen slagen. En daardoor maak je fouten. Verder is het ook een beetje een kwestie van de juiste examinator tegen komen heb ik af en toe het idee. Volgende keer beter, niet nog zenuwachtiger worden hoor. Knipoog