5 & 6 VWO in één jaar / Luzac

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whizzard

5 & 6 VWO in één jaar / Luzac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:53

Dag bokkers,

Op het moment zit ik in het eindexamenjaar van de havo. Hierna zou ik graag VWO willen doen.
Ik kan dan op mijn huidige school van 5 havo naar 5 VWO overstappen. Maar een andere mogelijkheid is
om het in 1 jaar op een andere school te doen (Luzac?).

Zijn er hier mensen met ervaring die 5 en 6 VWO in één jaar gedaan hebben? Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Ps. Zijn er ook mensen die op de school Luzac zeten/zater, hoe bevalt deze school?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet Knipoog .

Groetjes,
Odette

LizMD

Re: 5 & 6 VWO in één jaar / Luzac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:54

Heb het zelf niet gedaan, maar weet van verhalen dat het véél is en zwáár.
Weet niet of je VWO wilt halen om door te stromen naar de universiteit, want dan kan je ook je propedeuse halen op het HBO.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:37

Ik zit nu op vwo sprint (vavo), want was blijven zitten vorig jaar. Tot nu toe vind ik het prima te doen, heb nu toetsweek. Het valt mij echt nog heel erg mee met hoeveel ik moet leren en hoe lang ik op school zit. Ik ben trouwens ook van profiel veranderd (van EM naar CM want ik ben zo slecht in wi en ec) en dat gaat ook veel beter. Na de toetsweek is mijn rooster maandag van 09:50-16:25, di 08:45-13:50, wo vrij, do 08:45-14:55, vr 08:45-10:55, dus hartstikke goed rooster. Maar ik denk dat het in de loop van het jaar nog wel zwaarder wordt. Heb trouwens geen vrijstellingen ofzo, alleen ANW, gs1 en maatschappijleer had ik al afgesloten.
Luzac zou ik niet doen. Iemand bij mij op school zei dat ze ook op het Luzac had gezeten en dat ze elke dag tot 17:30 naar school moest en dat ze helemaal gek werd.
Maar mij bevalt het hier prima. Er wordt ook beter lesgegeven en alleen het noodzakelijke. Het gaat wel sneller. Wat anderen in 2 of 3 jaar doen (sommige vakken heb ik nog stof van de 4e) doen ze hier in 1 jaar. Maar ik vind het niet erg dat het tempo hoger ligt, dan blijf ik wat beter in het onderwerp zitten. Haha! De lessen duren 65 minuten hier, wat ik ook wel fijn vind. Zit trouwens op het Alfa College.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:40

ik heb het niet samen gedaan, maar apart en vond de 5de op deze manier al gruwelijk zwaar, laat staan als je VWO6 er nog naast moet doen. Behoorlijk pittig, zou er goed over nadenken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:57

Ik doe ook vwo 5 en 6 in één jaar, en ik moet behoorlijk veel huiswerk maken maar heb in verhouding niet al te veel lesuren. Heb nog geen één proefwerk gehad dus weet niet echt hoe ik er voor sta, maar vind het tot nu toe over het algemeen wel meevallen. Alleen de talen liggen mij moeilijk, en ik kon alleen maar een CM paket kiezen dus moest ik ook frans12. Denk dat ik daar uiteindelijk op zak Vork

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:28

Zoekfunctie.... [STW] Havo sprint/vwo sprint

Het is wel onwijs pittig maar als je het kan, is het dat jaar zeker waard!

Ik ben nu eerstejaars op de uni en heb uiteindelijk dus na mijn Havo gewoon 2 jaar VWO gedaan. Ookal lijkt dat jaar misschien lang, ik ben er achteraf heel blij mee.