Wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:42

Ik heb een beetje een lastig weekend gehad. Ik ben er wel weer uitgekomen, maar ben benieuwd naar jullie mening.
Afgelopen zaterdag was ik met mijn vriend stappen. Toen vertelde hij mij een verhaal. Hij is fitness instructeur, en hij had op de sportschool een meisje leren kennen, waar hij gezellig mee kon kletsen enz. Zij had tegen hem verteld, dat ze nu een maandje aan het daten was met een jongen, en er toen achter is gekomen, dat hij al een vriendin had.

Mijn vriend heeft daar in het verleden ook een handje van gehad, maar hij is echt 180 graden gedraaid en de andere kant opgegaan, hij gaat voor de volle 100% voor onze relatie. Omdat hij vroeger ook zo is geweest, voelde hij zich ontzettend schuldig tegenover dit meisje, omdat hij er nu achter kwam wat dit met een persoon doet. Daarom had hij erg veel medelijden met haar, en wilde hij haar helpen.
Nou na dit verhaal dacht ik, Prima!
Ik vond het harstikke goed van hem, dat hij haar wilde helpen en dat hij er voor haar was om met haar te praten als zij dat nodig had.

Even later stond ik tegenover hem, en pakte hij zijn telefoon om te kijken hoe laat het was. Toen zei ik, hé je hebt een bericht. En toen deed hij heel onverschillig, alsof hij het niet had gezien.
Daarna las hij zijn bericht, en ik vroeg van wie het was. Toen zei hij dat het van een vriend van hem was. Hij deed zo apart, dus ik vertrouwde het niet, en dacht dat hij loog.
Toen heb ik later op zijn telefoon gekeken, en dat was dus van dat meisje.
Ik was zo ontzettend boos, en ik heb echt knallende ruzie gehad, waarom hij erover loog en wat er achter zat enz enz. Want ik begrijp dus niet waarom hij liegt, juist daar word ik achterdochtig van. Als je liegt heb je toch iets te verbergen, denk ik dan :S..
Hij zegt dat hij het niet zei, omdat ik me dan druk ging maken om niets, en omdat ik het al heel moeilijk heb de laatste tijd. (heb een onwijs zware periode van 2 jaar achter de rug).
Als hij gewoon had gezegd, dat is van dat meisje en ik ben een date aan het regelen voor haar met mijn beste vriend, nou Prima!

Hij zegt dat er niets achter zit, wat ik ook geloof, want de smsjes hadden geen inhoud waar ik me druk over hoef te maken. Hij was een date aan het regelen voor haar met zijn beste vriend.
Maar hij had ook berichtjes van haar, waar ze vroeg wat hij die dag ging doen, en wanneer hij moest werken, zodat ze samen koffie konden drinken, en of hij het leuk met haar had.
Voor mijn vriend heeft dit geen betekenis, maar voor haar wel, denk ik..
Hij heeft wel naar haar gesmst (1e smsje al) je weet toch dat ik een vriendin heb, dus ik kan je niet verder helpen als alleen samen te kletsen.
Waar ik wel tegenaan liep was, dat mijn relatie met mijn vriend zo is begonnen. Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een tijd met hem gesmst, en in die tijd had hij een vriendin. Toen ik er na een maand achter kwam dat hij een vriendin had, ben ik daar direct mee gestopt. HIj kan zich deze periode niet herinneren, dus nu weet ik ook dat hij waarschijnlijk niets met die smsjes naar mij bedoelde, maar dat hij het gewoon gezellig vond, terwijl het voor mij heel veel betekenis had op dat moment.
Toen ik hem een half jaar later tegenkwam, is het eigenlijk begonnen, maar als ik die ene periode niet met hem gesmst had, was het waarschijnlijk ook nooit iets geworden.

Nu heb ik tegen hem gezegd, dat ik vind dat hij dit op zijn werk moet houden. Ik vind het prima dat hij haar wil helpen, daar maak ik me niet zo druk om, maar ik vind dat hij dit niet mee naar huis moet nemen, en dat hij dit niet te persoonlijk moet maken.
Ik heb hem ook gevraagd hoe hij er in godsnaam bij komt om als fitnessinstructeur zijn telefoonnummer aan een klant te geven, wat ik persoonlijk geen normale situatie vind, omdat je dan je werk en je privé niet uit elkaar houd..

Ik denk dat ik me niet druk hoef te maken, of hij vreemdgaat, want daar vertrouw ik hem in, hij is er altijd voor mij, en hij zou wat dat betreft alles voor me doen. Hij vond het ook echt verschrikkelijk dat hij me pijn had gedaan en heeft wel 100 keer gezegd dat dat wel het laatste was wat hij wilde, en dat dat ook echt niet de bedoeling is.
Verder zegt hij dat hij er echt niets achter zoekt en dat hij echt niet onze relatie op het spel gaat zetten.

Sorry voor het erg lange verhaal, maar ik weet dus nu niet of ik het goed heb gedaan. Is mijn reactie terecht, of is het maar gezeur? Moet ik hem gewoon haar laten helpen, ook buiten zijn werk om, of moet hij dat juist gescheiden houden?
Wat zouden jullie hier mee doen?

Paardenmeis1

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:52

Inderdaad lang verhaal, maar wel duidelijk gelukkig! Ik vind dat je goed gereageerd hebt en dat je bij hem er zeker op aan moet dringen om het op zijn werk te houden.
Waarom geeft hij niet gewoon het nummer van zijn beste vriend of andersom, dan regelen ze het lekker zelf toch!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:55

Ik vind ook dat je prima gereageerd hebt. Denk dat ik zelf ook zou reageren als mijn vriend zoiets deed.
Op zich is het super van je vriend dat hij dat meisje probeert te helpen en een date voor haar probeert te regelen, maar hij moet het verder niet te persoonlijk maken. Wat Elaine al zegt, misschien moet hij haar gewoon het nummer van zijn vriend geven en ze zelf een date laten regelen en verder alle contact met haar op zijn werk houden.

Wat zei hij hier zelf eigenlijk over?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:56

Ik kan je niks anders als 100% gelijk geven!
Ik zou hetzelfde gedaan hebben en hetzelfde gevoeld hebben..
Prima dat ie een date regeld maar hopelijk blijft het ook daarbij.
Goed van je vriend dat ie zegt dat ie al een vriendin heeft, dat zou mij al geruststellen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:58

Ik vind ook dat jou reactie terecht is, had hij meteen had gezegd 'het is een smsje van dat meisje die ik wil koppelen aan mijn beste vriend' was er niets aan de hand geweest.
Nu wekt hij alleen maar achterdocht.

Werk gescheiden houden, mmm lastig hij is 'maar' haar fitnissinstructuer en niet haar psycholoog oid, persoonlijk zou ik me daar niet zo druk om kunnen maken.

Wel zou ik goede afspraken maken; hij regelt die date tussen haar en zijn beste vriend en dan is het afgelopen met het smsen tussen hem en haar. Succes Lachen

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:03

Elaine schreef:
Inderdaad lang verhaal, maar wel duidelijk gelukkig! Ik vind dat je goed gereageerd hebt en dat je bij hem er zeker op aan moet dringen om het op zijn werk te houden.
Waarom geeft hij niet gewoon het nummer van zijn beste vriend of andersom, dan regelen ze het lekker zelf toch!

Dat heb ik dus ook gezegd!!!
Ik hamer er ook super hard op, hij heeft haar meteen een bericht gestuurd met het nummer van zijn beste vriend en gezegd dat ze geen berichtjes naar hem moet sturen, en dat hij het op het werk wel uitlegd..
Gaf opzig wel een goed gevoel!

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:04

Ik vind dat je erg goed hierop gereageerd hebt.
Je vriend weet nu hoe jij erover denkt en dat je er eigenlijk niet zo heel gemakkelijk bij voelt.
Het is idd een beetje vreemd dat hij zijn telefoonnummer aan een klant geeft.
Maar een date regelen is prima, als het daar maar bij blijft toch?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:05

Lotje02 schreef:
Ik vind ook dat je prima gereageerd hebt. Denk dat ik zelf ook zou reageren als mijn vriend zoiets deed.
Op zich is het super van je vriend dat hij dat meisje probeert te helpen en een date voor haar probeert te regelen, maar hij moet het verder niet te persoonlijk maken. Wat Elaine al zegt, misschien moet hij haar gewoon het nummer van zijn vriend geven en ze zelf een date laten regelen en verder alle contact met haar op zijn werk houden.

Wat zei hij hier zelf eigenlijk over?

Zelf begrijpt hij het niet helemaal, hij had ook niet in de gaten dat het voor haar misschien wel meer betekenis zou kunnen hebben. Hij begrijpt niet dat ik me er druk over maak. Opzig snap ik hem wel, als ik in zijn situatie zou staan en totaal geen verdere bedoelingen zou hebben, zou ik ook niet snappen waarom mijn vriend tegen mij zou zeggen dat ik het contact moet verbreken.
Mar ik wil dus inderdaad gewoon, dat hij dit lekker op zijn werk houd, als hij haar echt zou willen helpen, had hij psycholoog moeten worden, denk ik dan..
Ik snap wel dat hij sociale contacten wil, maar goed die heeft ie ook genoeg..
Ik ben helemaal niet jaloers aangelegd ofzo, ik maak me nooit druk als hij bijvoorbeeld contact heeft met andere meiden, maar dit vind ik zo apart..

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:10

Wat ik dus als voorbeeld heb gegeven trouwens;
Ik had vorig jaar een super leuke mentor op mijn stage, hij was net iets ouder als ik, zag er goed uit en ik kon harstikke goed met hem praten, was super gezellig elke week.
Toen zei ik, hoe had je het gevonden als ik met hem ging smsen? En vragen zou stellen of hij het leuk vond met mij, en hoe zijn dagritme eruit zag enz..

Toen zei die, als het alleen voor de gezelligheid was, geen probleem.. Maar dat vond ik echt naïef, ik geloof dat ook echt niet Knipoog
maar ik denk dat je dat eerst mee moet maken, voordat je daar echt over kunt oordelen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:46

lijkt me idd wel fijn voor jou dat hij wel duidelijk is tegen dat meisje dat hij een vriendin heeft en er niet over denkt om bij je weg tegaan want waarschijnlijk verwacht ze er wel wat meer van...